Lediga jobb som Fartygsintendent i Göteborg

Se lediga jobb som Fartygsintendent i Göteborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Göteborg som finns hos arbetsgivaren.

Servicevärd

När du lämnar land och kliver ombord möts du av en arbetsplats fylld av aktivitet, samarbete och ett hav av möjligheter tillsammans med kollegor och våra gäster. Som Servicevärd kan du komma att få arbeta inom olika områden, så som hotell, restaurang och butik - alla lika viktiga för att våra gäster ska få den allra bästa reseupplevelsen! Hotell Arbetar du med vårt hotell ser du till att våra gäster får den allra bästa komforten och sömnen. Det gör du ge... Visa mer
När du lämnar land och kliver ombord möts du av en arbetsplats fylld av aktivitet, samarbete och ett hav av möjligheter tillsammans med kollegor och våra gäster. Som Servicevärd kan du komma att få arbeta inom olika områden, så som hotell, restaurang och butik - alla lika viktiga för att våra gäster ska få den allra bästa reseupplevelsen!

Hotell
Arbetar du med vårt hotell ser du till att våra gäster får den allra bästa komforten och sömnen. Det gör du genom att städa och välkomna gäster! Vi har många hytter och stora ytor ombord som du städar och bäddar inför varje avgång det innebär att du ska kunna arbeta noggrant men samtidigt effektivt.

Restaurang
I våra olika restauranger, kaféer och barer arbetar du med bordsservering, diskning och diskplockning. Du arbetar i ett högt tempo samtidigt som du hjälper våra gäster!

Butiken
Här säljer du våra populära produkter inom bland annat skönhet, godis och dryck. Du ser till att butiken är välfylld och städad samtidigt som du bidrar med tips och kunskap till våra gäster.

Vad vi erbjuder
Stena Line har sedan start främjat gemenskap och skapat livslånga vänskapsband. Att arbeta ombord är inte som alla andra jobb, här arbetar och bor du en hel vecka ombord och har sedan en betald, ledig vecka.

Säkerheten kommer alltid först ombord och du är en viktig del i vårt säkerhetsarbete. Inför start hos oss ser vi till att du får en gedigen utbildning inom säkerhet, service och mycket annat – allt för att vi tillsammans ska kunna uppleva ett fantastiskt äventyr ombord! Utbildningarna startar under februari, 2025.

Vem är du?
Hos oss på Stena Line är din personlighet lika viktig som din kompetens. Oavsett vilken roll du har hos oss är välkomnande, omtänksam och pålitlig beteenden som guidar dig i ditt dagliga arbete och utmaningar som du kan möta.

När du är välkomnande sprider du glädje bland kollegorna och är prestigelös i allt du tar dig an. Din omtänksamhet gör dig till den trygga hamnen i stormen, alltid redo att kasta ut en livboj till kollegorna eller gästerna. Dessutom är du pålitlig, som ser till att leverera konsekvent kvalitativ service i tid. Du visar engagemang för våra gästers behov för att skapa förtroende.

Dina måsten:
- Yrkeserfarenhet från exempelvis städ, hotell, restaurang och/eller butik
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Goda simkunskaper
- Över 18 år
- Giltigt pass eller nationellt ID-kort

Meriterande:
- Utbildning från hotell-, turism- eller restaurangskola
- Ytterligare språkkunskaper

Bra att veta 
- Våra svenskflaggade fartyg utgår från Göteborg, Halmstad och Trelleborg och du ska kunna utgå från samtliga hamnar.? 
- Du förväntas kunna arbeta inom alla olika områden som Servicevärd. 
- Arbetet innebär varierande arbetstider under dygnets alla timmar.?
- Går du vidare i processen och du erbjuds anställning hos oss får du genomgå en läkarundersökning samt drogtest i enlighet med vår alkohol- och drogpolicy.

CV-lös rekrytering & test 
I denna rekrytering tar vi inte emot CV eller personligt brev! 

För att främja lika möjligheter och undvika fördomar har vi en CV-lös rekryteringsprocess. Genom att fokusera på färdigheter och erfarenheter skapar vi en rättvis bedömning som öppnar upp för mångfald. På Stena Line prioriterar vi en inkluderande process och använder därför tester som första steg – vi är intresserade av din potential, inte bara vad som står i din ansökan! 

Intresserad? 
Tjänsten är en säsongsanställning med start enligt överenskommelse men senast v.24. Vi förväntar oss att du kan och vill jobba heltid under sommaren -2025. Urval och intervjuer kommer att pågå löpande. Sista ansökningsdatum är den 31a mars. Vi har kollektivavtal med SEKO.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta våra rekryterare på: [email protected]

Vi undanber oss vänligen direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Om Stena Line 
Som ledaren inom hållbar sjöfart har Stena Line Europas största linjenätverk och fokuserar på transport av både passagerare och frakt. Vi är redan över 6,100 medarbetare över hela Skandinavien, runt om i Storbritannien och Baltikum och det är tillsammans vi skapar vår framgång. Resan börjar med oss! 

På Stena Line har vi en vision om att allt hänger ihop. Genom att sammanföra människor och varor möjliggör vi tillväxt för både företag och samhället. Vi befinner oss just nu på en spännande resa som drivs av teknik och nya digitala vanor, vilket utvecklar vår verksamhet och skapar värde för våra kunder.? 

Att arbeta på Stena Line är synonymt med en säker arbetsplats och en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att vi arbetar för att upprätthålla och utveckla en arbetsmiljö som är hållbar, fri från trakasserier och som ger lika möjligheter till alla. Vi tror på jämlikhet, mångfald och inkludering – och välkomnar alla sökande. Visa mindre

Assistant Service Manager

Do you thrive in collaborative environments and bring the proactive attitude we value? As Assistant Service Manager, you will play a key role in supporting our Onboard Sales Service (OSS) Management, contributing to leadership and operational excellence within the business. Your focus will be on delivering exceptional customer service while fostering a strong sense of team spirit. By serving as a role model, you will motivate and inspire the team to achiev... Visa mer
Do you thrive in collaborative environments and bring the proactive attitude we value? As Assistant Service Manager, you will play a key role in supporting our Onboard Sales Service (OSS) Management, contributing to leadership and operational excellence within the business. Your focus will be on delivering exceptional customer service while fostering a strong sense of team spirit. By serving as a role model, you will motivate and inspire the team to achieve collective success. Additionally, you will drive skill development by providing coaching and facilitating learning opportunities to enhance team competence and performance.

Some of your key responsibilities:
- Optimize OSS financial performance
- Ensure the highest level of customer service
- Performance management
- Assisting with the weekly planning
- Ensure full compliance with our company policies, strategies, and guidelines

What you will experience
Stena Line exists to be a trusted link between people, places and societies. We play a vital role in keeping everything connected. We make sure people and goods arrive where they need to be, enabling businesses to thrive and societies to grow. We connect family and friends, and make it possible to explore new destinations or revisit favorite places. You will work closely with our OSS team, and report to our Service Manager.

Who you are
At Stena Line your personality matters as much as how good you are at what you do. We believe you have a can-do mindset with a lot of drive and energy for improvement and change. You are a natural team player who can cooperate with anyone.

Qualifications:
- Experience in retail
- Highschool degree or equivalent
- Fluent in English and Swedish

Interested? 
This is a full-time, permanent position based onboard one of our vessels within our Onboard and Sales department. To apply, please register your profile and send in your CV as soon as possible but no later than October 16th, 2024. We are having an ongoing selection, so do not wait with your application. Please note that due to GDPR we do not accept applications via e-mail or postal service. We have collective bargaining agreements with SBF, among others, whom you can contact for more information.

If you have any questions about the recruitment process you are welcome to contact Marika Väliranta, People Business Partner at [email protected]

Please note that we kindly decline any offers from recruitment or staffing agencies regarding this recruitment. 

About Stena Line
As a leader in sustainable shipping, Stena Line has Europe’s most comprehensive route network focusing on transportation of both passengers and freight. We have over 6,100 employees in our Stena Line family across Scandinavia, around the UK and the Baltics, making a contribution to our company.

We are committed to maintaining and developing a sustainable working environment, free from harassment, that gives equal opportunities to everyone. We embrace equality, diversity and inclusion – and welcome all applicants. Visa mindre