Lediga jobb Moveup Consulting i Göteborg AB i Göteborg

Se alla lediga jobb från Moveup Consulting i Göteborg AB i Göteborg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Göteborg som finns inom det yrket.

Fältbaserad Produktchef – Infection Control

Mediq är i en spännande förändringsresa och flertalet nya produkter och samarbetspartners kommer in i vårt sortiment. Eftersom vår nuvarande produktchef erhållit nya uppdrag och utmaningar söker vi nu en ersättare till ett mycket framgångsrikt och starkt team. Det är ett växande område med många möjligheter. Har du erfarenhet av försäljning av kapitalvaror mot sjukvård? Vill du jobba med en kombination av marknadsföring och försäljning? Då är detta något f... Visa mer
Mediq är i en spännande förändringsresa och flertalet nya produkter och samarbetspartners kommer in i vårt sortiment. Eftersom vår nuvarande produktchef erhållit nya uppdrag och utmaningar söker vi nu en ersättare till ett mycket framgångsrikt och starkt team. Det är ett växande område med många möjligheter. Har du erfarenhet av försäljning av kapitalvaror mot sjukvård? Vill du jobba med en kombination av marknadsföring och försäljning? Då är detta något för dig!
Arbetsbeskrivning
Som fältbaserad produktchef driver och utvecklar du såväl marknadsaktiviteter som försäljningsinsatser inom det avsedda affärsområdet Infection Control. Affärsområdet innefattar steriliseringsapparater, autoklaver, diskmaskiner och liknande utrustning inom sjukvården och på sterilcentraler. Du planerar och genomför produktrelaterade strategier, är direktlänkad med våra underleverantörer samt bedriver säljrelaterade aktiviteter tillsammans med säljorganisationen. Du samarbetar närmst med försäljningschefen samt säljteamet, men har också en nära relation till marknadsteamet. Tillsammans utarbetar du strategier, prognostiserar affärer och utvecklar värdeskapande lösningar för våra kunder. Förutom ett gott gäng kollegor kommer du att supporteras av interna funktioner som Inköp, Kundservice, Marknad & Kommunikation, Anbud- och Avtal samt Materialstyrning.
Vi söker dig som
Har några års erfarenhet av försäljning och/eller marknadsföring inom medicintekniska produkter. Det är en fördel om du dessutom har arbetat på sjukhus och/eller har erfarenhet av medicinteknisk utrustning. Eller kanske är du medicintekniker som vill ta nästa steg i din karriär. Du behärskar MS Office, är en van användare av Excel samt att analysera och använda marknadsinformation. Det dagliga arbetet kräver att du behärskar engelska väl. Vidare ser vi gärna i vår nästa medarbetare någon som är lösningsorienterad, kommunikativ och flexibel. Du bör ha en god förmåga att kunna organisera och hålla utbildning inför grupp och du kan hantera många ”bollar i luften”.
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen och trivas på Mediq är du en lagspelare med stor samarbetsförmåga. Du har en öppen och social framtoning, är företagsam, driven och lösningsorienterad. Genom din kommunikativa förmåga har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi värdesätter att du lever upp till ovan nämnda beskrivningar samt att du delar Mediq’s värderingar – Caring Heart, Customer Drive & Champion Spirit.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt.
I denna rekrytering samarbetar Mediq med Moveup Consulting.
Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult Jelena Dogas på telefon +46 70 725 73 96 eller via mail på [email protected].
Vänligen skicka din ansökan i form av CV samt personligt brev till [email protected]
Genom att skicka din ansökan ger du också ditt samtycke till att vi lagrar dina personuppgifter, inklusive CV & personligt brev samt att vi äger rättigheten att dela dessa uppgifter med tredje part (vår uppdragsgivare). Samtycket kan du återkalla när du.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Quality Coordinator

Neoventa arbetar för en säkrare förlossningsvård. De är ett privatägt svenskt företag med huvudkontor i Mölndal. Företaget har funnits sedan 1997 och expanderar över flera marknader. Neoventas kärnverksamhet är medicintekniska apparater och metodik (CTG med ST-analys) för fosterövervakning och diagnostik i samband med förlossning. Deras produkter och tjänster bidrar till en säkrare naturlig förlossning för både mamma och barn. www.neoventa.com Brinner du f... Visa mer
Neoventa arbetar för en säkrare förlossningsvård. De är ett privatägt svenskt företag med huvudkontor i Mölndal. Företaget har funnits sedan 1997 och expanderar över flera marknader. Neoventas kärnverksamhet är medicintekniska apparater och metodik (CTG med ST-analys) för fosterövervakning och diagnostik i samband med förlossning. Deras produkter och tjänster bidrar till en säkrare naturlig förlossning för både mamma och barn. www.neoventa.com
Brinner du för administrativa arbetsuppgifter och vill du bidra till en säkrare naturlig förlossning för både mammor och barn? Trivs du med att ha varierande arbetsuppgifter som du får koordinera mellan och arbeta strukturerat med? Är du en social person som tycker om att ha kontakt med interna och externa parter?
Nu söker Neoventa en Kvalitetskoordinator som ska arbeta med företagets eftermarknad.
Välkommen med din ansökan!
Som Kvalitetskoordinator hos Neoventa kommer ditt fokus ligga på att koordinera inkommande ärenden och dokumentation kring dessa. Du kommer ha mycket kontakt med både interna och externa parter för att säkerställa att Neoventas produkter håller rätt kvalitet och säkerställa att rätt åtgärder tas när det behövs. Med ökad kännedom om företagets produkter och kunder följer möjligheten att arbeta mer strategiskt med att kvalitetssäkra och förbättra företagets produkter.
Din roll som Kvalitetskoordinator
· Hantera kvalitetsärenden för att säkerställa att rätt åtgärd genomförs
· Koordinera kvalitetsundersökningar
· Sammanställa data från undersökningar, felrapporter och kundklagomål, samt analysera data och trender
· Vara behjälplig vid revision både internt samt hos Neoventas leverantörer.
Kvalifikationer
· En relevant eftergymnasial utbildning
· Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, alternativt tidigare haft en koordinerande roll inom kvalitetsarbete
· Obehindrad engelska och svenska i tal och skrift
· Goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel
För att lyckas i rollen ska du vara strukturerad, då du kommer att hantera mycket data och koordinerande arbetsuppgifter. Du är nyfiken på att lära och att genomföra förändringar till det bättre. Då rollen innebär att ta kontakt med interna och externa parter i en internationell miljö krävs det att du är kommunikativ och orädd. Har du arbetat i ett mindre företag och i en liknande bransch är det meriterande.
I denna rekrytering samarbetar vi med Moveup Consulting. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult, Ann Rütt, på telefon 0733-44 09 00.
Välkommen med din ansökan, via e-post: [email protected]
Genom att skicka din ansökan ger du också ditt samtycke till att vi lagrar dina personuppgifter, inklusive CV & personligt brev samt att vi äger rättigheten att dela dessa uppgifter med tredje part (vår uppdragsgivare). Samtycket kan du återkalla när du vill. Visa mindre

Production Engineer/Supply Chain Coordinator

Vill du vara med och bidra till ökad livskvalitet hos prostatacancerpatienter? Att bli en del av ett litet och dynamiskt team med möjlighet att påverka både företagskultur och affärsutveckling? Hos oss får du arbeta i ett team där du har en tydlig roll att inte bara driva dina uppgifter utan också företagets väg framåt. Låter det som en rolig utmaning? Då kan du vara den vi söker! Till vår huvudkontor i Göteborg söker vi nu en ny medarbetare villig att ta ... Visa mer
Vill du vara med och bidra till ökad livskvalitet hos prostatacancerpatienter? Att bli en del av ett litet och dynamiskt team med möjlighet att påverka både företagskultur och affärsutveckling?
Hos oss får du arbeta i ett team där du har en tydlig roll att inte bara driva dina uppgifter utan också företagets väg framåt. Låter det som en rolig utmaning? Då kan du vara den vi söker!
Till vår huvudkontor i Göteborg söker vi nu en ny medarbetare villig att ta ett stort ansvar för produktion och supply. Rollen innebär att koordinera företagts produktion på plats i Göteborg samt koordinera produktion hos våra underleverantörer. Då bolaget befiner sig i en fas av affärsuppbyggnad är arbetsuppgifterna varierande; t ex inköp av strategiska komponenter och att säkerställa transport av beställda varor. Flexibilitet är ett honnörsord för alla i organisationen. Det är viktigt att du tycker om att ta tag i saker. Du kommer att arbeta mycket tätt tillsammans med organisationens QA/RA avdelning.

Vi ser att du besitter ungefär följande;

Kompetens
Teknisk bakgrund
Något eller några års arbetslivserfarenhet
Medical device erfarenhet och QMS vana alt. efarenhet från highly regulated industry är ett plus
Det är ett plus om du tidigare jobbat med sterila produkter
Start-up/small business-erfarenhet
Kommunikativ i tal och skrift i både engelska och svenska


Personlighet
Ordning och reda / noggrannhet och struktur är viktigt i denna roll
Hands on – vara en doer
Rätt attityd – Inget är omöjligt!
Självständig- eller snarare självgående, dvs. du klarar dig utan allt för detaljerade instruktioner och du är orädd att vara den som gör jobbet själv


Uppgifter
Koordinera produktion och driva supply frågor
Arbeta tillsammans med QA/RA-teamet i kvalitetsarbetet
Dokumentation i enlighet med företagets processer


Micropos är ett litet och mycket dynamiskt företag. Din del i företaget blir mycket viktig och du har en stor möjlighet att själv vara med och påverka både din egen karriär och företagets framtid. Bredden i arbetsuppgfiter i denna roll ger dig också möjlighet att verkligen får lära nytt och utvecklas.
I denna rekrytering samarbetar Micropos med Moveup Consulting AB.
Vid frågor gällande tjänsten kontakta Tom Bergqvist på telefon 0733 – 872722 eller via mail på [email protected].
Vänligen skicka din ansökan i form av CV samt gärna ett personligt brev till [email protected]
Genom att skicka din ansökan ger du också ditt samtycke till att vi lagrar dina personuppgifter, inklusive CV & personligt brev samt att vi äger rättigheten att dela dessa uppgifter med tredje part (vår uppdragsgivare). Samtycket kan du återkalla när du.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Produktspecialist inom operation

Vi söker Produktspecialister till vår uppdragsgivare Mediq. Vi ser att du bor i Göteborg med omnejd. Mediq är i en spännande förändringsresa tillsammans med nyförvärvade bolaget Medirum och söker Produktspecialist med ansvar för kapitalvaror i operationsrummet. Det är ett växande område med många möjligheter. Är du utbildad operationssjuksköterska eller har erfarenhet av försäljning mot sjukvård och är teknikintresserad? Trivs du i en utåtriktad roll med ... Visa mer
Vi söker Produktspecialister till vår uppdragsgivare Mediq. Vi ser att du bor i Göteborg med omnejd.
Mediq är i en spännande förändringsresa tillsammans med nyförvärvade bolaget Medirum och söker Produktspecialist med ansvar för kapitalvaror i operationsrummet. Det är ett växande område med många möjligheter. Är du utbildad operationssjuksköterska eller har erfarenhet av försäljning mot sjukvård och är teknikintresserad? Trivs du i en utåtriktad roll med många kontaktytor? Då är detta något för dig!
Arbetsbeskrivning
Som Produktspecialist är du expert på vårt sortiment inom kapitalvaror i operationsrummet. Det innefattar bland annat operationsbord, operationslampor och pendlar. I rollen ansvara du för försäljningen i ditt distrikt inom det specificerade produktsortimentet, där du löpande bearbetar vårdpersonal samt beslutsfattare på sjukhus. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del i en driven och erfaren säljkår med marknadsledande produkter och lösningarna från världskända leverantörer. Kundaktiviteter, leverantörsmöten och utställningar förekommer vilket betyder att resor och övernattningar ingår i tjänsten.
Förutom ett gott gäng kollegor kommer du att supporteras av interna funktioner som produktchef, Inköp, Kundservice, Marknad & Kommunikation, Anbud- och Avtal samt Materialstyrning.
Vi söker dig som
Är utbildad operationssköterska och/eller har likvärdig arbetslivserfarenhet från sjukvård och försäljning. Du har arbetat några år i operationsmiljön och det är en fördel om du dessutom har arbetat på olika avdelningar eller sjukhus samt med olika specialiteter. Du behärskar MS Office, är en van användare av Excel samt att analysera och använda marknadsinformation. Det dagliga arbetet kräver att du behärskar engelska väl.
Vidare ser vi gärna att du är lösningsorienterad, kommunikativ och flexibel. Har en god förmåga att kunna organisera och hålla utbildning inför grupp.
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen och trivas på Mediq är du en lagspelare med stor samarbetsförmåga. Du har en öppen och social framtoning, är företagsam och lösningsorienterad. Genom din kommunikativa förmåga har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi värdesätter att du lever upp till ovan nämnda beskrivningar samt att du delar Mediq’s värderingar – Caring Heart, Customer Drive & Champion Spirit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Mediq med Moveup Consulting. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult Jelena Dogas på telefon 0700278612 eller via mail på [email protected].
Välkommen med din ansökan, senast 22 sep, via epost: [email protected]
Genom att skicka din ansökan ger du också ditt samtycke till att vi lagrar dina personuppgifter, inklusive CV & personligt brev samt att vi äger rättigheten att dela dessa uppgifter med tredje part (vår uppdragsgivare). Samtycket kan du återkalla när du vill. Visa mindre

Application Scientist

Biolin Scientific is a leading Nordic instrumentation company with roots in Sweden and Finland. Biolin Scientific is a part of the Addlife group with more than 60 employees globally. We are now expanding our scientific team at Biolin Scientific R&D site in Gothenburg with an Application Scientist. About the position As an Application Scientist you will join, as a full-time team member, a multidisciplinary scientific team with tangible cross-functionality... Visa mer
Biolin Scientific is a leading Nordic instrumentation company with roots in Sweden and Finland. Biolin Scientific is a part of the Addlife group with more than 60 employees globally. We are now expanding our scientific team at Biolin Scientific R&D site in Gothenburg with an Application Scientist.

About the position
As an Application Scientist you will join, as a full-time team member, a multidisciplinary scientific team with tangible cross-functionality. To successfully advance projects, you will efficiently interact with stakeholders within the organization as well as outside the organization. The role requires effective communication to project representatives to provide for excellent guidance and support. The role will be laboratory based, although, national as well as international travel will be required. We offer competitive benefits including but not limited to, excellent health and retirement plans.

Essential requirements
· Education at PhD level or M. Sc. with equivalent related experience.
· Good knowledge within surface chemistry
· Good knowledge with analytical chemistry
· Excellent computer literacy with significant experience in data handling and evaluation
· Excellent practical and theoretical knowledge of instrumental techniques and wet chemistry
· Independently plan, perform, compile and evaluate gathered data
· QMS project-based work experience from an industrial setting with associated sharp deadlines
· Unconditionally conform to company SHE standard and code of conduct
· Well oriented in sales and marketing processes

Preferable skills
· Broad understanding of chemical and physical basis of surface interactions
· General technical skills within instrument set-up and control
· Knowledgeable in quartz crystal microbalance technology
· Outstanding verbal and written communication skills ideally from an educational setting, recognized proficiency in teaching and mentorship

As a person you have a strong customer focus as well as strong team working skills. You are highly organised, have a strong attention to detail and a flexible and agile approach. You are a proactive thinker who can anticipate future issues and propose pragmatic solutions. To be successful in this role we believe it to be important to have a solid can-do attitude and mindset.

We look forward to your application!

This recruitment is handled by our recruitment partner, Moveup Consulting AB. To apply, please send your CV and a cover letter to [email protected]
If you have questions regarding Biolin Scientific or this open position, please contact Karin at +46 (0)733 – 44 09 00 Visa mindre

Produktspecialist inom operation

Vi söker 2 Produktspecialister till vår uppdragsgivare Mediq. Vi ser att du bor i Stockholm eller Göteborg. Mediq är i en spännande förändringsresa tillsammans med nyförvärvade bolaget Medirum och söker nu 2 st Produktspecialist, en i Stockholm och en i Göteborg, med ansvar för kapitalvaror i operationsrummet. Det är ett växande område med många möjligheter. Är du utbildad operationssjuksköterska eller har erfarenhet av försäljning mot sjukvård och är tekn... Visa mer
Vi söker 2 Produktspecialister till vår uppdragsgivare Mediq. Vi ser att du bor i Stockholm eller Göteborg.
Mediq är i en spännande förändringsresa tillsammans med nyförvärvade bolaget Medirum och söker nu 2 st Produktspecialist, en i Stockholm och en i Göteborg, med ansvar för kapitalvaror i operationsrummet. Det är ett växande område med många möjligheter. Är du utbildad operationssjuksköterska eller har erfarenhet av försäljning mot sjukvård och är teknikintresserad? Trivs du i en utåtriktad roll med många kontaktytor? Då är detta något för dig!
Arbetsbeskrivning
Som Produktspecialist är du expert på vårt sortiment inom kapitalvaror i operationsrummet. Det innefattar bland annat operationsbord, operationslampor och pendlar. I rollen ansvara du för försäljningen i ditt distrikt inom det specificerade produktsortimentet, där du löpande bearbetar vårdpersonal samt beslutsfattare på sjukhus. Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del i en driven och erfaren säljkår med marknadsledande produkter och lösningarna från världskända leverantörer. Kundaktiviteter, leverantörsmöten och utställningar förekommer vilket betyder att resor och övernattningar ingår i tjänsten.
Förutom ett gott gäng kollegor kommer du att supporteras av interna funktioner som produktchef, Inköp, Kundservice, Marknad & Kommunikation, Anbud- och Avtal samt Materialstyrning.
Vi söker dig som
Är utbildad operationssköterska och/eller har likvärdig arbetslivserfarenhet från sjukvård och försäljning. Du har arbetat några år i operationsmiljön och det är en fördel om du dessutom har arbetat på olika avdelningar eller sjukhus samt med olika specialiteter. Du behärskar MS Office, är en van användare av Excel samt att analysera och använda marknadsinformation. Det dagliga arbetet kräver att du behärskar engelska väl.
Vidare ser vi gärna att du är lösningsorienterad, kommunikativ och flexibel. Har en god förmåga att kunna organisera och hålla utbildning inför grupp.
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen och trivas på Mediq är du en lagspelare med stor samarbetsförmåga. Du har en öppen och social framtoning, är företagsam och lösningsorienterad. Genom din kommunikativa förmåga har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi värdesätter att du lever upp till ovan nämnda beskrivningar samt att du delar Mediq’s värderingar – Caring Heart, Customer Drive & Champion Spirit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Mediq med Moveup Consulting. Vid frågor gällande tjänsten kontakta rekryteringskonsult Jelena Dogas på telefon 0700278612 eller via mail på [email protected].
Välkommen med din ansökan, senast 22 juli, via epost: [email protected]
Genom att skicka din ansökan ger du också ditt samtycke till att vi lagrar dina personuppgifter, inklusive CV & personligt brev samt att vi äger rättigheten att dela dessa uppgifter med tredje part (vår uppdragsgivare). Samtycket kan du återkalla när du vill. Visa mindre

Sensor Manager

We now have an open position for a Sensor Manager at Biolin Scientific head office in Gothenburg. This broad and technical challenging role will include sensor development, manage, and secure in-house sensor production processes accompanied with timely deliveries as well as quality and efficiency requirements. This position will include worldwide customer visits as Biolin Scientific sensor expert representative. This is a great opportunity to join a market... Visa mer
We now have an open position for a Sensor Manager at Biolin Scientific head office in Gothenburg. This broad and technical challenging role will include sensor development, manage, and secure in-house sensor production processes accompanied with timely deliveries as well as quality and efficiency requirements. This position will include worldwide customer visits as Biolin Scientific sensor expert representative. This is a great opportunity to join a market leading innovative company with goals that help develop better solutions for energy and materials at the frontiers of surface science technology.
The responsibility will include tasks as:
Manage and lead the sensor production team and taking part in manufacturing as necessary
Continuously develop surface materials, product and process quality, manufacturability and efficiency including suppliers
Develop and manufacture sensors with tailored coating as requested by customer, taking active part in developing new surfaces
Be proactive and responsive to distribution partner’s and customer’s needs
Communicate both externally and internally about sensor related technical topics and customer issues and provide excellent technical support
Follow market trends and needs to be a step ahead developing new surfaces
Responsible for keeping production and development environment, equipment etc. in a clean and good condition
Take active part in other sensor related activities, as separately agreed
Introduce new techniques if appropriate, for thin film deposition

Qualifications and experience
Applicants must hold minimum a master’s degree preferably in Surface Science or similar. Knowledge and/or well oriented and experienced in thin film deposition technology and in-depth knowledge of RF sputtering as well as familiar with interpretation of analytical readout of deposited material (such as XPS, AFM, TOF-Sims) is preferably. Additionally, you need to be well familiar with crystal growth and thin material build up using a variety of targets.
Some years’ experience in an industrial setting is considered as an advantage.
You have good drive to operate organized and effectively with excellent team working skills and have the ability to communicate technical results concisely. Microsoft Office skills and knowledge at a moderate to high level. Experience of working under a quality system and familiar with a production planning system (Enterprise Resource Planning (ERP)) is considered as a merit.
The position requires fluent verbal and written English. And perhaps most importantly, good motivation for work. The work is very self-contained, you need to have a good drive, but you are also closely involved in the many functions in Biolin.


To apply
We are looking forward to receiving your application. For more information about Biolin, the role and to apply, please contact recruitment consultant Karin Tomin at +46(0)733440900 / [email protected]
We are looking forward to hearing from you! Visa mindre