Lediga jobb Protalent AB i Göteborg

Se alla lediga jobb från Protalent AB i Göteborg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Göteborg som finns inom det yrket.

KMA-ansvarig till Norex

Ansök    Apr 19    Protalent AB    Kvalitetssamordnare
Norex-koncernen levererar stål- och skrotrelaterade tjänster till stålindustrin och bedriver internationell handel med stål. All Norex verksamhet grundas i vår vision “waste nothing”och vår mission att skapa ”sustainable steel solutions”. För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsikti... Visa mer
Norex-koncernen levererar stål- och skrotrelaterade tjänster till stålindustrin och bedriver internationell handel med stål. All Norex verksamhet grundas i vår vision “waste nothing”och vår mission att skapa ”sustainable steel solutions”. För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsiktigt perspektiv – ett partnerskap.



Norex-koncernen är i en expansiv och framgångsrik fas och har vuxit rejält i Sverige och Finland de senaste åren.

Vi behöver förstärka vår organisation inom området kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet– där kravställning och lösningar inom området är av yttersta vikt. Norex söker nu en KMA-ansvarig. Vill du delta i den fortsatta utvecklingen av Norex?

 

Profil
Du kommer att arbeta verksamhetsnära i en entreprenörsinriktad kultur, där du får vara med och utveckla verksamheten och bidra till framgång. Rollen är omväxlande och du är med och ritar kartan framåt. I Norex-koncernen tror vi på att utväxla 'best practice' principer mellan våra verksamheter. Hos oss får du möjlighet att leda och utveckla Norex arbete för hållbara lösningar inom stålbranschen.

 

Ansvarsområden
I rollen som KMA-ansvarig ansvarar du för att driva och utveckla ett systematiskt arbete inom områdena kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet i Norex Service Sverige och Finland. Du blir huvudansvarig för KMA-frågor, såväl internt som externt. I din roll som KMA-ansvarig kommer du att stötta verksamheten både lokalt och centralt och är framför allt en stödfunktion för våra platschefer. Du kommer även att ha ett nära samarbete med våra Service division managers, Underhållsansvarig och HR. Du utgör även ett stöd för verksamheten genom att bland annat arbeta med kvalitetssäkring, utföra och delta i revisioner, stötta verksamheten med internutbildning och utföra skyddsronder samt utredningar.

 
Arbetsuppgifter
- Ansvara för att driva och stödja verksamheten i arbetet med att operationalisera strategier för ISO revision (9001, 14001, 45001)
- Skapa enhetliga processer och rutiner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet
- Planera, genomföra och följa upp interna revisioner
- Implementera systematiskt arbetsmiljöarbete
- Säkerställa att regelverk efterlevs
- Arbeta systematiskt med att förbättra och utveckla kvalitetssäkring, rutiner, produktionskontroller och effektivitet
- Driva förbättringsarbete i samarbete med övriga medarbetare på företaget eller inom organisationen
- Rapportera företagets hållbarhetsarbete

 
Kvalifikationer
Du har relevant eftergymnasial utbildning samt minst 5 års erfarenhet inom området. Vi tror att du har tidigare erfarenheter från industri, bygg, verkstad eller transport. Du har rutin och erfarenhet av att arbeta med ISO-system och systematiskt förbättringsarbete. Du har god erfarenhet av att strukturerat arbeta med implementering av systematiskt kvalitets-, miljö-, arbetsmiljö och säkerhetsarbete. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer, är lösningsorienterad och har en stark egen drivkraft. Har du implementerat ISO-system och arbetat med internutbildning, så är det meriterande. Därtill har du goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel och god systemförståelse. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Talar du finska är det meriterande. B-körkort är ett krav, då resor i tjänsten förekommer varje vecka.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Anställningsvillkor
- Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
- Heltid, dagtid
- Lön enligt överenskommelse
- Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
- Placeringsort Göteborg, Region Dalarna, Gävleborg, Norrbotten
- Resor förekommer i tjänsten

 

Digitalt ansökningsförfarande

Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som KMA-ansvarig använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Tiina Moilanen, HR Manager Norex International: 073-0966415.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval. Visa mindre

Logistikassistent till Norex International AB

Ansök    Jan 26    Protalent AB    Offertkontorist
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med sekunda stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverken Sandvik, SSAB och Outokumpu. Bolaget startades 1983 och har idag ca 170 anställda varav ca 30 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg. Trivs du med att vara spindeln i nätet och har en stark känsla fö... Visa mer
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med sekunda stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverken Sandvik, SSAB och Outokumpu. Bolaget startades 1983 och har idag ca 170 anställda varav ca 30 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg.



Trivs du med att vara spindeln i nätet och har en stark känsla för service och kvalité? Norex International AB söker en driven logistikassistent.

Huvudkontoret på Kungsportsplatsen– blir din nya arbetsplats, där vi sitter i nya, fina lokaler.


Arbetsuppgifter
In din roll som logistikassistent kommer du att assistera säljare i ditt team genom att vara delaktig i hela orderprocessen och sköta all relevant administration och frakthantering från inköp till sälj.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:

- Administrera inköps- och säljdokument
- Fakturering och betalningsbevakning
- Fraktplanering, Transportbevakning
- Produktregistrering
- Skapa rapporter
- Kundkontakt


Kvalifikationer
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i Office, främst Excel, Powerpoint och Word
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

Vidare är det meriterade om du har kunskaper i affärssystemet SAP, remburshantering och internationell logistik.



Profil
För att lyckas i rollen är du positiv, prestigelös och öppen inför nya utmaningar. Du har ett stort engagemang och tycker om att samarbeta i team. Arbetet kräver en god känsla för service, kvalité och ett professionellt förhållningssätt. Utöver det söker vi dig som är:



- Strukturerad, noggrann
- Självgående, ansvarsfull
- Lösningsorienterad, initiativtagande
- Effektiv, arbetsvillig





Anställningsvillkor
- Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
- Heltid, dagtid
- Lön enligt överenskommelse
- Tillträde omgående eller enligt överenskommelse



Digitalt ansökningsförfarande

Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som Logistikassistent använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Lisa Åberg, HR Norex International: 070-3160113.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval. Visa mindre

Säljassistent till Norex International AB

Ansök    Okt 24    Protalent AB    Inköpssekreterare
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med sekunda stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverken Sandvik, SSAB och Outokumpu. Bolaget startades 1983 och har idag ca 170 anställda varav ca 30 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg. Trivs du med att vara spindeln i nätet och har en stark känsla fö... Visa mer
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med sekunda stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverken Sandvik, SSAB och Outokumpu. Bolaget startades 1983 och har idag ca 170 anställda varav ca 30 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg.



Trivs du med att vara spindeln i nätet och har en stark känsla för service och kvalitet? Norex International AB söker en driven säljassistent.

Huvudkontoret på Kungsportsplatsen blir din nya arbetsplats, där vi sitter i nya, fina lokaler. Norex erbjuder bland annat flextid och friskvårdsbidrag men framför allt blir du en viktig del av ett härligt team!


Arbetsuppgifter
Rollen innebär att assistera säljchef och säljare. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- Orderhantering
- Dokumenthantering
- Inkommande samtal


Kvalifikationer
- Gymnasieutbildning
- Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
- Goda kunskaper i Office, främst Excel, Powerpoint och Word
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

Vidare är det meriterade om du har en utbildning inom kundservice/sälj och kunskaper i affärssystemet SAP.

 

Profil
Som person trivs du allra bäst med omväxlande arbetsuppgifter i ett högt tempo där du gillar att ha en tydlig struktur och att skapa ordning och reda. Du har god känsla för service och kvalitet, är positiv, öppen och ödmjuk inför nya utmaningar. Det är naturligt för dig att ta initiativ, vara lösningsorienterad, samarbeta och samtidigt vara självgående, effektiv och ansvarstagande i ditt uppdrag. Ditt engagemang är stort och du har ett professionellt förhållningssätt.

 

Anställningsvillkor
- Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
- Heltid, dagtid
- Lön enligt överenskommelse
- Tillträde omgående eller enligt överenskommelse


Digitalt ansökningsförfarande

Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som Säljassistent använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Hanna Häggblom, HR Norex International: 0703-166602.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval. Visa mindre

Säljassistent till Norex International AB

Ansök    Aug 18    Protalent AB    Inköpssekreterare
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill har Norex en servicedivision med samarbeten hos stålverk såsom Sandvik, SSAB och Outokumpu i Sverige och Finland. Bolaget grundades 1983 och har idag ca 110 anställda varav ca 20 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg. Norex International AB söke... Visa mer
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill har Norex en servicedivision med samarbeten hos stålverk såsom Sandvik, SSAB och Outokumpu i Sverige och Finland. Bolaget grundades 1983 och har idag ca 110 anställda varav ca 20 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg.



Norex International AB söker en säljassistent till huvudkontoret i Göteborg.

Arbetsuppgifter
Rollen innebär att assistera säljchef och säljare. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- Orderhantering
- Dokumentation/Remburshantering
- Logistik
- Rapporter
- Kund- och leverantörskontakt (främst mail/tele)

 

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du arbetat med liknade arbetsuppgifter tidigare. Du är administrativt strukturerad, självgående, effektiv och arbetsvillig. Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Erfarenhet av SAP Business One är meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt i Excel och PowerPoint. Du behärskar svenska och engelska på en hög nivå i både tal och skrift. Ryska och spanska är meriterande.

 

Profil
Du är ansvarstagande, ordningsam och mycket noggrann. I din yrkesroll är du professionell, affärsmässig, positiv och prestigelös. Du trivs att vara spindeln i nätet och är van att hantera olika uppgifter samtidigt. Det är stundtals högt tryck i arbetet, så flexibilitet och snabbhet är viktiga egenskaper. Du sätter stor stolthet i att leverera på en jämn och hög nivå.

 

Anställningsvillkor
- Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
- Heltid, dagtid
- Lön enligt överenskommelse
- Tillträde omgående eller enligt överenskommelse


Digitalt ansökningsförfarande

Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som Säljassistent använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Tiina Moilanen, HR Norex International: 0730-0966415 eller Anna Fredriksson, Säljchef Norex International: 0707-170517.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval. Visa mindre

Junior HR generalist till Norex International AB

Ansök    Mar 21    Protalent AB    HR-specialist/HR-adviser
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill har Norex en servicedivision med samarbeten hos stålverk såsom Sandvik, SSAB och Outokumpu i Sverige och Finland. Bolaget grundades 1983 och har idag 120 anställda, varav 20 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg. Företaget befinner sig i en spännande... Visa mer
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill har Norex en servicedivision med samarbeten hos stålverk såsom Sandvik, SSAB och Outokumpu i Sverige och Finland. Bolaget grundades 1983 och har idag 120 anställda, varav 20 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg. Företaget befinner sig i en spännande, expansiv tillväxtfas. Den gröna omställningen inom stålindustrin bidrar till många nya potentiella uppdrag.



Norex International AB söker en junior HR generalist till huvudkontoret i Göteborg.

Rollen innebär att du arbetar brett med HR-frågor i hela Norex koncernen. Inledningsvis  introduceras du i det praktiska, löpande arbetet med HR för att få en förståelse för hur vi jobbar i Norex. Vidare kommer du att fungera som ett operativt stöd till våra chefer. 

HR-arbetet har sin utgångspunkt i kärnverksamheten som har till syfte att bidra till hållbara lösningar inom stålindustrin. HR är en service- och stödfunktion vars primära uppdrag är förvalta och utveckla vår viktigaste resurs; medarbetarna i företaget. Som HR generalist har du ett nära samarbete med HR-chef, KMA-samordnare, Hållbarhets-koordinator och enhetschefer.

Din närmaste chef är HR-chefen, som kommer att ge dig stöd i din utveckling.

Hos oss på Norex är det viktigt att ha tydliga karriärvägar och du får goda möjligheter att utvecklas i din roll. Vi sitter i ljusa, fina lokaler på Kungsportsplatsen i centrala Göteborg. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, privat sjukförsäkring och flextid.


Arbetsuppgifter
Ditt ansvarsområde är primärt personal- och löneadministration. Du kommer att successivt lotsas in i  att arbeta som ett operativt chefsstöd inom arbetsrätt, lön- och pension, kompetensutveckling, arbetsmiljö, företagshälsa och friskvård. Vi är ett tillväxtbolag där allt ännu inte är på plats och hos oss får du möjlighet att vara med att bygga struktur, arbetssätt och rutiner. Som Junior HR-generalist får du möjlighet att utvecklas i rollen och bredda din praktiska erfarenhet inom hela HR-området:

- Vara huvudadministratör för vårt HRM-system
- Ha kontakt med FK, Collectum, Fora, försäkringsbolag i olika frågor
- Skriva anställnings- och sekretessavtal, lägga upp ny medarbetare i lönesystem, hantera förmåner
- Hantera den årliga medarbetarenkäten med utskick, sammanställning och presentationsmaterial
- Ansvara för kompetenskartläggning, planering av fortbildning tillsammans med cheferna och sedan föreslå, boka och koordinera insatser
- Ta fram statistik och personalnyckeltal
- Hantera löneadministration och bistå chefer i lönefrågor
- Administrera förmåner, komma med utvecklingsförslag om hur jobbar vi proaktivt med friskvård

 

Kvalifikationer
- Kandidatexamen från Personalvetarprogrammet eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning
- Tidigare arbetslivserfarenhet, gärna inom service, eftersom HR är en stödfunktion med uppgift att ge högklassig service till kärnverksamheten
- Mycket goda IT kunskaper, framförallt i Office-paketet
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift
- B-körkort

Meriterande är:

Tidigare erfarenhet som HR-assistent, HR-administratör eller HR-handläggare och av att ha jobbat i löne-/ HRM-system
Goda kunskaper i finska




Personlighet
Som person är du engagerad och tar initiativ samtidigt som du agerar med ett lugn och en stabilitet gentemot andra. Det finns ett stort mått av integritet, lojalitet och prestigelöshet hos dig. Andra tycker om att samarbeta med dig och du har en god kommunikativ förmåga. Du klarar av ett högt arbetstempo och har lätt för att anpassa dig efter vad situationen kräver.

För dig är det naturligt att vara självgående och ta ansvar för ditt uppdrag. Du strukturerar angreppssätt och driver dina processer. Du planerar, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt, sätter upp och håller tidsramar.

Du har en god numerisk och analytisk förmåga där du lätt förstår numeriska underlag och löser tillhörande uppgifter. Du lyfter ofta blicken för att se sammanhanget och den större helheten.

 

Anställningsvillkor
- Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
- Heltid, dagtid
- Lön enligt överenskommelse
- Tillträde omgående eller enligt överenskommelse


Digitalt ansökningsförfarande

Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som Junior HR generalist använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Tiina Moilanen, HR Norex International: 0730-0966415.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval. Visa mindre

Business Controller till Norex International AB

Ansök    Aug 17    Protalent AB    Business controller
Norex är en familjeägd koncern som med stora inköpsvolymer från stålverk med sekunda stål möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverk i Borlänge, Sandviken, Hofors, Smedjebacken och Oxelösund i Sverige och i Torneå och Brahestad i Finland. Norex service bedriver skrot och slaggrelaterade service åt stålverken inne på stålverken, med egen personal, fordon och processutrustning. Målet är att hö... Visa mer
Norex är en familjeägd koncern som med stora inköpsvolymer från stålverk med sekunda stål möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill utför Norex service inne på stålverk i Borlänge, Sandviken, Hofors, Smedjebacken och Oxelösund i Sverige och i Torneå och Brahestad i Finland. Norex service bedriver skrot och slaggrelaterade service åt stålverken inne på stålverken, med egen personal, fordon och processutrustning. Målet är att höja värdet på materialet så att en maximal effekt och hållbar process kan nås för stålverken. Totalt är Norexkoncernen 170 anställda.



Norex befinner sig i en spännande, expansiv tillväxtfas och söker en Business Controller till huvudkontoret i Göteborg.

Rollen är ny och det finns stora möjligheter att från början vara med och skapa processer och rutiner. I nära samarbete med CFO kommer du att skapa de mest optimala förutsättningarna för att på sikt kunna välja de bästa affärerna och analysera lönsamheten i koncernen.

Hos oss på Norex är det viktigt att ha tydliga karriärvägar och du får goda möjligheter att utvecklas i din roll. Vi sitter i ljusa, fina lokaler på Kungsportsplatsen i centrala Göteborg. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, privat sjukvårdsförsäkring och flextid.


Arbetsuppgifter
Som Business Controller kommer du att driva och ansvara för uppföljning och ekonomistyrning.

Initialt kommer du att bygga processerna och rutiner kring rapportering, uppföljning, styrning och prognoser.

Det ingår även att:

- Ansvara för att ta fram, underhålla och utveckla all rapportering för resultat, kapital, kassaflöden, marginaler. Du sköter rapporteringen för hela koncernen utifrån vecko-, månads- och kvartalsrapportering
- Ta fram beslutsunderlag för strategisk inriktning, prioritering, riskanalys och resursanvändning? för exempelvis nya investeringar
- Löpande stödja verksamheten med analyser och kalkyler i syfte att optimera och verka för att minimera risker och kostnader?
- Implementera analyssystem
- Analysera och följa upp nyckeltal
- Optimera företagets lönsamhet
- Vara bryggan mellan ekonomi/redovisning och verksamhet
- Göra prognoser
- Bistå CFO i budgetarbete
- Bistå företagets behov av ad-hoc analyser och att utifrån det göra riskanalyser och prognoser

 

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en utbildning som civilekonom eller civilingenjör och minst tre års erfarenhet av rollen som Controller. Du har god kunskap om lagervärden, resultat- och balansräkning samt investeringskalkylering. Dina kunskaper i Excel är gedigna och du bemästrar SAP – eller andra större ERP-system samt Business Warehouse. Du är flytande i svenska, både i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Du behöver ha körkort och möjlighet att planera in 10–15 resdagar per år.


Personlighet
För att lyckas i rollen och trivas på Norex behöver du ha ett stort engagemang, eget driv och ett genuint intresse för affärer. Andra tycker om att samarbeta med dig och du har en god kommunikativ förmåga. Du trivs med ett högt arbetstempo och har lätt för att anpassa dig efter vad situationen kräver. För dig är det naturligt att vara självgående och ta ansvar för ditt uppdrag. Du strukturerar angreppssätt och driver dina processer. Du planerar, organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt, sätter upp och håller tidsramar. Du har en god numerisk och analytisk förmåga där du lätt förstår sammanhanget och den större helheten.

 

Anställningsvillkor
- Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
- Heltid, dagtid
- Lön enligt överenskommelse
- Tillträde omgående eller enligt överenskommelse


Digitalt ansökningsförfarande

Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som Business Controller använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Tiina Moilanen, HR Norex International: 0730-0966415.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval. Visa mindre

Erfaren Ekonomiassistent

Ansök    Maj 14    Protalent AB    Ekonomiassistent
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med sekunda stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill, utför Norex service inne på stålverk i Sverige och Finland. Bolaget startades 1983 och har idag ca 110 anställda varav 16 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg. Arbetsuppgifter Du kommer att självständigt ansvara för kund- och leverantö... Visa mer
Norex är en familjeägd koncern som är en aktiv aktör på marknaden för handel med sekunda stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill, utför Norex service inne på stålverk i Sverige och Finland. Bolaget startades 1983 och har idag ca 110 anställda varav 16 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg.



Arbetsuppgifter
Du kommer att självständigt ansvara för kund- och leverantörsreskontra för Norex samtliga tre bolag.

Arbetstempot är högt och verksamheten växer! Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- Ankomstregistrering och kontering av leverantörsfakturor
- Betalningar
- Kommissionshantering
- Avstämningar
- Periodiseringar
- Löpande bokföring och andra på en ekonomiavdelning förekommande arbetsuppgifter
- Posthantering och arkivering




Kvalifikationer
Din utbildningsbakgrund är inom ekonomi och du har mellan 3-5 års erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning. Du har god förståelse för flödet i ett ekonomiarbete och är van att arbeta i en organisation med deadlines för redovisning och rapportering. Excel hanterar du med hög skicklighet och det är meriterande om du har arbetat i SAP Business One och/eller Ascendo.

Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då många kontakter är internationella. 

Eftersom vi arbetar nära varandra är dina personliga egenskaper mycket viktiga för oss. Du har en positiv inställning, är noggrann och ödmjuk inför dina uppgifter. Ett stort eget ansvar väntar efter upplärningsperioden, vilket ställer krav på förmågan att prioritera samt att arbeta ansvarsfullt och självständigt.



Villkor
- Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
- Heltid, dagtid
- Lön enligt överenskommelse
- Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
- Kollektivavtal (Svensk Handels Tjänstemannavtal)


Digitalt ansökningsförfarande

Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som Ekonomiassistent använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Tiina Moilanen, HR Norex International: 0730-0966415.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval. Visa mindre

KMA-samordnare till Norex

Ansök    Jul 13    Protalent AB    Kvalitetssamordnare
Norex är en familjeägd koncern och en aktiv aktör på marknaden för handel med sekunda stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill, utför Norex service inne på stålverk i Sverige och Finland. All Norex verksamhet grundas i vår vision “waste nothing” och vår mission att skapa ”sustainable steel solutions”. För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och ma... Visa mer
Norex är en familjeägd koncern och en aktiv aktör på marknaden för handel med sekunda stål. Stora inköpsvolymer från erkända stålverk möjliggör en global försäljning till kunder i mer än 50 länder. Därtill, utför Norex service inne på stålverk i Sverige och Finland. All Norex verksamhet grundas i vår vision “waste nothing” och vår mission att skapa ”sustainable steel solutions”. För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser kundernas behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsiktigt perspektiv – ett partnerskap. Bolaget startades 1983 och har idag ca 110 anställda varav 16 medarbetare sitter på huvudkontoret i Göteborg.



Norex-koncernen är i en expansiv och framgångsrik fas och har vuxit rejält i Sverige och Finland de senaste åren.

Vi behöver förstärka vår organisation inom området kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet– där kravställning och lösningar inom området är av yttersta vikt. Norex söker nu en KMA-samordnare. Vill du delta i den fortsatta utvecklingen av Norex?


Arbetsbeskrivning
Trivs du allra bäst i en entrepenörsinriktad kultur där du får vara med och utveckla verksamheten och bidra till framgång? På Norex driver och utvecklar du arbetet inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet både strategiskt och operativt. På Norex får du möjlighet att leda och utveckla arbetet på site. Vi tror på att utväxla 'best practice'  mellan våra verksamheter.

Norex lämnar det öppet med placeringsort, hellre rätt person än specifik ort. Dock är region Dalarna eller Stockholm/Sörmland närmast serviceverksamheterna. Göteborg fungerar också då HQ är placerat där.



Ansvarsområden
I rollen som KMA-samordnare ansvarar du för att driva och utveckla ett systematiskt arbete inom områdena kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet i Norex service Sverige och Finland. Du blir huvudansvarig för KMA-frågor, såväl internt som externt. I din roll kommer du att stötta verksamheten både lokalt och centralt och utgör framför allt en stödfunktion för våra platschefer. Du kommer även att ha ett nära samarbete med Area manager och HR. I ditt ansvar ingår även arbete med kvalitetssäkring, utföra och delta i revisioner, internutbildning, skyddsronder och utredningar.



Kvalifikationer
Du har relevant eftergymnasial utbildning från universitet, högskola eller yrkeshögskola samt minst 5 års erfarenhet inom området. Vi tror att du har tidigare erfarenheter från industri, bygg, verkstad eller transport.  Du har god erfarenhet av att strukturerat arbeta med implementering av systematiskt kvalitets-, miljö-, arbetsmiljö och säkerhetsarbete. Du har rutin och erfarenhet av att arbeta med systematiskt förbättringsarbete. Har du implementerat och arbetat med  ISO-system samt arbetat med internutbildning, så är det meriterande. Därtill har du goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel och god systemförståelse. Du har goda kunskaper i svenska och engelska såväl tal som skift. Talar du finska är det meriterande. B-körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer varje vecka.

För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer, är lösningsorienterad och har en stark egen drivkraft. Om du är ödmjuk, trivs i en omväxlande roll och arbetar planerat och strukturerat kommer du att trivas bra hos.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



Digitalt ansökningsförfarande

Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som KMA-samordnare använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Tiina Moilanen, HR Norex International: 073-0966415.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval. 

https://protalent.varbi.com/se/what:job/jobID:419161/ Visa mindre

Affärsansvarig för NYTT dotterbolag hos en av våra kunder

Ansök    Sep 24    Protalent AB    Försäljningschef
Är Du en pionjär som drivs av att bygga upp ny verksamhet? Sök då det utvecklande uppdraget hos vår kund som är marknadsledande inom sin bransch. Beskrivning Som Affärsansvarig ska du föra ut en ny tjänst på marknaden i distriktet Göteborg eller Skaraborg, beroende på var din hemort är belägen. Tjänsten kompletterar moderbolagets produkter och skapar tillsammans en helhetslösning som underlättar och ger mervärde för kunderna.  Varumärkesplattformen är ... Visa mer
Är Du en pionjär som drivs av att bygga upp ny verksamhet?
Sök då det utvecklande uppdraget hos vår kund som är marknadsledande inom sin bransch.

Beskrivning
Som Affärsansvarig ska du föra ut en ny tjänst på marknaden i distriktet Göteborg eller Skaraborg, beroende på var din hemort är belägen. Tjänsten kompletterar moderbolagets produkter och skapar tillsammans en helhetslösning som underlättar och ger mervärde för kunderna. 

Varumärkesplattformen är snart klar. Du får produkt- och skräddarsydd säljutbildning på huvudkontoret, så att du blir ett med värdegrunden. Du får stöd i att utveckla en övergripande säljstrategi och får sedan fortsatt rådgiving och support vid behov.

Hur ser framtiden ut? Om försäljningen och lönsamheten blomstrar så behöver du antagligen anställa säljare. Fungerar du väl kan rollen övergå i ett VD-skap eller formen bli ett fristående franchiseföretag. Här finns bara möjligheter.


Arbetsuppgifter
- Bedöma potentialen på den lokala marknaden, sätta mål och börja marknadsföra 
- Bearbeta potentiella kunder och skickligt kunna förmedla fördelar och nytta
- Bygga upp ett nätverk av montörer, så att dessa firmor fungerar som dina underleverantörer och utför själva tjänsten vid behov
- Börja sälja!
- Vårda och utveckla kundrelationerna och förtroendet för det nya företaget, tjänsten och dig själv. Det innebär nära relationer och täta besök. Du är mycket synlig på marknaden!
- Bearbeta nya kunder
- Omvärldsspana och skapa förståelse för vad som händer på marknaden
- Ständigt förbättra tjänsten och dess förutsättningar, såsom att säkra professionalism, personlig och god service i alla led


Kvalifikationer
Du är en entreprenör och har en passion för att skapa affärer och bygga verksamhet! Vägen dit är nöjda kunder. Det är naturligt för dig att ha äkta och bestående relationer samtidigt som du säljer. Som person är du självständig och stabil, planerande och pålitlig. Du har en inre styrka och en yttre lättsamhet. Och du driver framåt genom uppsatta mål. Varje dag, varje stund. Det finns en vilja att expandera och alltid ligga steget före. 

Vi ser gärna att du har:

- lång säljerfarenhet av fönster 
- förmåga att projektleda
- erfarenhet av fönsterbranschen i stort, så att den är välbekant för dig
- erfarenhet av bygg
- viljan att driva verksamhet

Du ska ha:

- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- Datavana (Officepaketet)
- Körkort B


Varför lämna en tjänst som du har idag?
Att jobba i en självständig roll för detta bolag vänder sig till dig som på djupet värdesätter hög kvalitet och design, som ställer höga krav både på produkt och utförande. Och som vill jobba med nära, personliga kundrelationer. Det är så långt ifrån ett standardiserat arbetssätt som man kan komma. Tjänsten är för dig som vill ha äkta möten och kvalitetsansvar för hela processen. Om dessa värderingar tar tag i dig, då är det rätt att ta nästa steg. Du har ett av branschens starkaste varumärken i ryggen.

Elektroniskt ansökningsförfarande
När du söker tjänsten som Affärsansvarig använder du ett elektroniskt ansökningsformulär. Detta för att få en mer effektiv, snabbare och säkrare hantering av Din ansökan. Har du frågor, kontakta Carina Gunnarsson på ProTalent AB, 0760-400210.

Sista ansökningsdag är 2020-10-18.

Varmt välkommen med Din ansökan! Visa mindre