Lediga jobb som Konferenschef i Göteborg

Se lediga jobb som Konferenschef i Göteborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Göteborg som finns hos arbetsgivaren.

Meeting & Event Manager Pigalle

Ansök    Sep 9    ESS Hotel Group AB    Konferenschef
Nåja, vad är väl en konferens på slottet? Jag kan lova att det är allt annat än dötrist och långtråkigt, det är faktiskt alldeles, alldeles underbart. De glada 20-talet, champagne som flödar, lyxiga textiler och trumpetmusik som ylar. Pampiga eventlokaler, unika rum och murriga restaurang Atelier på översta plan. Hos oss får du verkligen känna dig speciell och att livet alltid kan komma med guldkant. Så ta klivet in på Hotel Pigalle och känn alla dina sin... Visa mer
Nåja, vad är väl en konferens på slottet? Jag kan lova att det är allt annat än dötrist och långtråkigt, det är faktiskt alldeles, alldeles underbart. De glada 20-talet, champagne som flödar, lyxiga textiler och trumpetmusik som ylar. Pampiga eventlokaler, unika rum och murriga restaurang Atelier på översta plan. Hos oss får du verkligen känna dig speciell och att livet alltid kan komma med guldkant.
Så ta klivet in på Hotel Pigalle och känn alla dina sinnen explodera. För nu söker jag dig, vår nya Meeting & Event Manager som vill fortsätta sätta Pigalle ”Slottet” på kartan för möten & konferenser.
Vad innebär rollen?
Pigalle är inte ett hotell, det är en destination, och här arbetar vi med allt annat än traditionella möten. För oss är upplevelsen det allra viktigaste och vi lägger fokus på helhetsaffären. Vi kallar det för Bleasure – känslan av att vara med företaget på semester – samtidigt som lysande idéer brainstormas fram.
Framåt lägger vi krut för att sätta Pigalle på den internationella kartan. Och det ger en ytterligare nivå av förväntan på slutleverans – här ligger dit ansvarar att säkra högsta möjliga kvalitet och ett värdskap i världsklass. Du ansvarar för hela processen kring konferenser, möten och event – från koordinering och genomförande till uppföljning och fakturering.
Vårt yttersta mål är att skapa stamgäster och med dig har du, förutom kollegorna lokalt och centralt, ett mindre team rapporterande till dig. Du ingår i gruppen av avdelningschefer och har en nyckelroll på Pigalle där du förväntas se helheten i huset, du rapporterar till mig, F&B Manager.
Här kommer ett urval av dina arbetsuppgifter:
Planera, koordinera och följa upp konferenser och event.
Ansvara för den dagliga driften på konferensavdelningen samt säkerställa att rutiner utvecklas och efterföljs.
Ständigt identifiera möjligheter till förbättring av erbjudanden och processer för så väl gäster som medarbetare.
Bemanningsplanering för avdelningen samt budgetering och ekonomisk uppföljning av event.
Proaktivt arbeta med försäljning och marknadsföring av mötes- och event samt driva utvecklingsarbete och implementering av kreativa och unika eventkoncept.
Säkerställa att du och ditt team når uppsatta mål vad gäller NPS, eNPS, merförsäljning och övriga KPI:er.
Ansvara för att alla avdelningar har korrekt och relevant information gällande alla arrangemang i god tid före genomförandet.
Och vem tror jag att du är?
Vi söker dig som har en genuin känsla för värdskap, är målinriktad, strukturerad och van att balansera flera projekt samtidigt. Du är expert på att skapa långsiktiga, genuina och förtroendegivande relationer med såväl gäster som medarbetare och din passion, professionalism och lekfulla personlighet är egenskaper som smittar av sig.
Varje evenemang ska bli en framgång som stärker vårt varumärke och gästernas upplevelse. För att lyckas är du en trygg, tydlig ledare och en stark kommunikatör med en doer-mentalitet. Communication is key för att säkerställa en friktionsfri gästresa och här tar du ett ledande ansvar för samarbetet med samtliga avdelningar inför varje möte och event.
Jag tror även att du:
har minst 2 års erfarenhet av arbeta med möten och event.
har haft en arbetsledande roll med eller utan direkt personalansvar.
är administrativt stark och van vid olika bokningssystem och processer.

Det är meriterande om du kommer med en bakgrund från food & beverage.
Både våra gäster och team members kommer från hela världen och du bemästrar därför både svenska och engelska i tal och skrift.
Detaljer kring tjänsten:
Vi erbjuder dig en händelserik och energifylld arbetsplats med ansvar och befogenheter samt med Sveriges mest dynamiska och spännande hotellgrupp, ESS Group, i ryggen. Med närhet till glädje, skratt och enormt förväntansfulla gäster får du chansen att vara med att skapa annorlunda gästupplevelser i världsklass.
Anställningsform: Vikariat till januari 2027 Lön: Enligt överenskommelse Startdatum: Januari 2026 eller enl. överenskommelse Sista ansökningsdag: 28 september
Du förväntas närvara vid event och daglig drift både vardagar, helg och högtider, efter verksamhetens behov.
Så missa inte den här chansen! Jag ser fram emot din ansökan!
Bästa hälsningar, Sebastian Larsson Food & Beverage Manager, Pigalle Visa mindre

SiteManager/Platschef till Alecta Fastigheters coworkingsatsning Flexiwork

Ansök    Jan 5    Carotte Staff AB    Konferenschef
OM ARBETSGIVAREN Alecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024 öppnar Alecta Fastigheter sin första coworkinganläggning i Göteborg under namnet Flexiwork i kvarteret Regina. Kvarteret Regina På Rosenlund, rakt under bastion Christina Regina, hittar du Kvarteret Regina. Här kommer organisationer och ver... Visa mer
OM ARBETSGIVAREN

Alecta Fastigheter är det innovativa fastighetsbolaget, där hållbarhet och digitalisering är navet i verksamheten för att skapa framtidsvärden för både människor, verksamheter och platser. Under 2024 öppnar Alecta Fastigheter sin första coworkinganläggning i Göteborg under namnet Flexiwork i kvarteret Regina.

Kvarteret Regina

På Rosenlund, rakt under bastion Christina Regina, hittar du Kvarteret Regina. Här kommer organisationer och verksamheter nå framgång genom den fulla frihet som Drottning Kristina eftersträvade redan för 400 år sedan.

I Alecta Fastigheters nya kontorsvaruhus Regina i centrala Göteborg vid Hvitfeldtsplatsen öppnar deras första Flexiwork Hovet som förväntas stå klart i slutet av april 2024. Flexiwork, som är namnet på Alecta Fastigheters coworking, är ett nytt affärsområde inom företaget.

Fastigheten byggs i två etapper och rymmer totalt 31 000 kvadratmeter. Första etappen omfattar en flexiyta på 1 100 kvm och andra etappen en yta på 1 900 kvm. Kvarteret Regina ligger centralt placerat och attraherar innovationsdrivna och kreativa företag. Fastigheten omfamnar allt från flexibla kontraktslösningar, musikinspirerade inredningskoncept, coworking /flexiwork, färdiginredda lokaler samt restauranger och butiker. I fastigheten är det fokus på återbruk och fastigheten certifieras enligt Breeam SE.

Läs mer om Hovet här: https://kvarteretregina.se/kontor/

OM TJÄNSTEN


I rollen som platschef för Alecta Fastigheters nya Flexiwork-satsning blir du en central del av projektet redan från början. Din position är avgörande för att forma och utveckla konceptet och du kommer vara involverad i allt från affärsmodell och försäljning till eventplanering. Ditt arbete sträcker sig även till att skapa en trivsam och produktiv arbetsmiljö genom att sätta samman en mångsidig och välbalanserad kundmix.

Du kommer inte bara vara delaktig i strategin och planeringen av verksamheten, utan också ha ansvar för personal, där du får chansen att bygga upp ditt eget team genom att vara delaktig i rekrytering. Ditt dagliga arbete kommer innefatta försäljning, service och att noggrant följa upp ekonomin och leverantörsrelationer. I det inledande skedet är fokus satt på att etablera Hovet på marknaden, försäljning blir en viktig del av arbetet och potentialen för ytterligare Flexiwork-enheter öppnar upp för framtida utveckling, med Hovet som den första av flera planerade öppningar i Göteborg. Start senast april 2024.

Tillträde till tjänsten: Februari/Mars 2024

VI SÖKER DIG SOM HAR


Vi tror du har erfarenhet av resultat- och verksamhetsansvar samt bevisad förmåga att sätta, driva och följa upp organisationen mot tydliga mål. Att du besitter förmågan att leda och utveckla verksamhet och människor samt implementera ett fantastiskt värdskap. Att du har mångårig erfarenhet av sälj: från att själv sälja till att bygga en vinnande säljkultur i organisationen. För att trivas i rollen uppskattar vi även att du har en fallenhet och intresse för att ta till dig och analysera ekonomiska samband, göra affärsmässiga kalkyler och utveckla affären.



DIN PERSONLIGHET

Vi tror att du är nyfiken, säljande, tänker helhet och trivs bäst i en organisation där du förväntas tänka nytt, kan påverka och där beslutsvägarna är korta. Att du är en proaktiv, rådgivande och en prestigelös problemlösare. Som ansvarig på Hovet kommer du ha många kontaktytor så det är också viktigt att du är en relationsbyggare med genuint intresse för människor och hur vi bygger engagemang, förtroende och samarbete hos både kunder och medarbetare och gillar att skapa en mötesplats där både människor och affärer växer.

OM OSS


Carotte Staff är rekryterings- och bemanningsföretaget inom Carotte Group som hjälper våra kunder med allt från nyckelpositioner och andra tjänster på heltid till korta deltidsuppdrag. Vi skräddarsyr uppdragen efter våra kunders behov och drivs av att förstå varje kunds specifika behov på djupet. Carotte Staff är specialiserade på roller inom servicebranschen och besöksnäringen.





ÖVRIG INFORMATION


I denna process samarbetar Alecta Fastigheter med Carotte Staff. Eventuella frågor hanteras direkt av Negin Hafizi via mail [email protected]. Vi behandlar våra ansökningar löpande och rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Visa mindre

Verksamhetsansvarig till Karlatornet – Observation Deck

Ansök    Okt 25    SERNEKE Group AB (publ)    Konferenschef
Är du den kreativa och handlingskraftiga person vi söker för att skapa en spektakulär besöksattraktion på vårt Observation Deck på våning 69 i Karlatornet? Om rollen Vi erbjuder en unik möjlighet att vara med från start och forma en spännande besöksattraktion. Det här är en utmanande och varierande roll med stort ansvar och utrymme för kreativitet. Du kommer att arbeta i en inspirerande arbetsmiljö i en av Göteborgs mest ikoniska byggnader - Karlatornet-... Visa mer
Är du den kreativa och handlingskraftiga person vi söker för att skapa en spektakulär besöksattraktion på vårt Observation Deck på våning 69 i Karlatornet?

Om rollen

Vi erbjuder en unik möjlighet att vara med från start och forma en spännande besöksattraktion. Det här är en utmanande och varierande roll med stort ansvar och utrymme för kreativitet. Du kommer att arbeta i en inspirerande arbetsmiljö i en av Göteborgs mest ikoniska byggnader - Karlatornet- och ha möjlighet att växa och utvecklas i takt med verksamheten.

Vi söker dig som vill leda och ansvara för både utvecklingen och den dagliga driften av vårt spektakulära Observation Deck på våning 69 i Karlatornet. Som Verksamhetsansvarig kommer du att vara hjärnan bakom skapandet av en unik plats som förväntas locka cirka 350 000 besökare årligen.

Dina ansvarsområden inkluderar:

- Utveckling och drift av besöksattraktionen på Observation Deck

- Etablering av två innovativa restaurangkoncept inom lokalen

- Affärsutveckling, inklusive skapande av processer och rutiner

- Produktutveckling för att säkerställa en attraktiv upplevelse för våra besökare

- Budgetansvar och ekonomisk uppföljning av verksamheterna

- Personalansvar, från rekrytering till ledning och utveckling av våra medarbetare

Din profil

Vi söker dig som är erfaren och självgående och som kan axla rollen som Verksamhetsansvarig till Karlatornet - Observation Deck. För att vara framgångsrik i denna position bör du ha minst 15 års arbetslivserfarenhet, inklusive flera års erfarenhet av chefspositioner inom servicebranschen. Du ska ha varit ansvarig för att driva kommersiella affärer inom servicenäringen och ha erfarenhet av affärsutveckling samt konceptutveckling inom service- eller besöksnäringen. Erfarenhet inom restaurangbranschen är meriterande.

Du ska ha erfarenhet av personal- och resultatansvar samt kunna kommunicera flytande på både svenska och engelska. Erfarenhet av att arbeta med moderna försäljningssystem gentemot konsumenter och personalsystem är viktigt. Dessutom bör du ha avancerade kunskaper inom Excel, PowerPoint och övriga Office-applikationer. En högre utbildning inom business, hotel management, turism eller liknande område, eller lång arbetslivserfarenhet på högre positioner inom relevanta branscher, är ett krav. Körkort av klass B krävs för tjänsten.

Din handlingskraft och självgående natur präglas av entreprenörsegenskaper som driver dig att konstant söka efter möjligheter till förbättring och innovation. Ditt fokus är alltid på kunden, och din förmåga att vara mycket kundorienterad skapar starka och lojala relationer. Du är en socialt kompetent och förtroendeingivande individ, redo att vara en publik person som syns i pressen och håller föredrag.

Din snabbtänkthet och prestigelöshet gör dig flexibel och anpassningsbar i en snabbrörlig arbetsmiljö. Du är stresstålig och trivs i ett högt tempo, vilket gör att du kan hantera utmaningar med lugn och beslutsamhet. Ditt samspel av dessa kompetenser kommer vara nyckeln till framgång som Verksamhetsansvarig, och vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV eller din LinkedIn-profil. Sista ansökningsdag är onsdagen den 8 november, men urval och intervjuer sker löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Frågor kring tjänsten besvaras av Fastighets- och Verksamhetsansvarig Linda Svedborg, [email protected], 070-088 96 03 eller av rekryteringschef Kicki Olsson-Billing, [email protected], 070-083 82 68.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Lindholmen. Vi genomför relevanta bakgrundskontroller på slutkandidater.

Om Serneke

Serneke grundades 2002 och Serneke Invest är sedan juli 2023 ett helägt dotterbolag till Doxa. Serneke Invest bedriver utveckling av projekt- och exploateringsfastigheter och vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen.

Serneke Invest förvärvar fastigheter med potential, utvecklar dem samt avyttrar när rätt läge uppstår. Potentiella förvärvsobjekt kan vara antingen fastigheter som utvecklats inom koncernen eller strategiska mark-och fastighetsförvärv som över tid bedöms ha en god potential för framtida utveckling och värdestegring. Invests projektportfölj består av såväl befintliga fastigheter som byggrätter.

Utöver fastigheter och byggrätter har Serneke Invest även tillgångar i form av hel- eller delägda bolag, huvudsakligen med bäring på fastighetsförvaltning. Visa mindre

Projektledare med bokningserfarenhet

Projektledare med bokningserfarenhet Vill du arbeta i ett spännande företag med fokus på kvalitet och service? Chalmers Konferens & Restauranger bedriver konferens- och restaurangverksamhet på Chalmers Campus Johanneberg och Campus Lindholmen. Bolagen innefattar tillsammans 15 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner, cateringverksamhet och vi anordnar middagar och events för upp till 1000 gäster. Detta gör oss... Visa mer
Projektledare med bokningserfarenhet
Vill du arbeta i ett spännande företag med fokus på kvalitet och service?
Chalmers Konferens & Restauranger bedriver konferens- och restaurangverksamhet på Chalmers Campus Johanneberg och Campus Lindholmen. Bolagen innefattar tillsammans 15 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner, cateringverksamhet och vi anordnar middagar och events för upp till 1000 gäster. Detta gör oss till en totalleverantör inom service och logistik på de båda anläggningarna.
Vi arbetar med högkvalitativ mat och service och vi erbjuder en spännande arbetsmiljö i ett bra arbetsklimat. Vi är medlemmar i Visita och vi är måna om att vår personal skall trivas hos oss. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och andra personalförmåner.
Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig!
Arbetsbeskrivning
Som Projektledare kommer du ansvara för både projektledning och bokning av konferens och arrangemang centralt i bolaget.

Funktionsansvarig för inkommande samtal och mail


Ansvar för offert och bekräftelsehantering


Fakturering och uppföljning


Ansvar för merförsäljning på berörda projekt och bokningar


Ansvara för all extern- & intern information avseende berörda bokningar och projekt


Arbeta med en kontinuerlig produktutveckling


Redovisningsansvar på projektnivå


Koordination- & informationsansvar till driftgrupp


Kvalitetssäkring av beställda tjänster och produkter


Kvalifikationer

Stor vikt läggs på personlig lämplighet samt att du har erfarenhet av operativt projektarbete eller bokning i liknade verksamhet.


Som person är du trygg i dig själv och i din arbetsroll och har stark drivkraft, ambition och fokus på resultat.


Du har förmåga att skapa delaktighet och driva mot uppsatta mål.


En stor social kompetens är nödvändig då du kommer att ha mycket kontakt både med enskilda och grupper, internt och externt.


Du har lätt för att arbeta i nära samverkan med andra, men arbetet kräver även att du kan ta självständiga beslut, så därför ser vi att du är handlingskraftig och lösningsorienterad.


Meriterande om du tidigare arbetat med Visma, Atronic och Caspeco Business Control


Din bakgrund:
Du har ett meriterande CV från större verksamheter med flertalet avdelningar. Du har tidigare arbetat inom bokning eller projektledning i liknande verksamhet.
Om tjänsten
Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är på 100 %. Provanställning  6 månader.  
Schemalagd arbetstid i huvudsak dagtid måndag till fredag men arbete på andra tider kan förekomma.
Lön
Enligt överenskommelse
Ansökan
Sista ansökningsdag 2023-10-30. Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi tar endast emot ansökningar via mail [email protected]
Kontaktpersoner
Malin Johnsson
Senior Project Manager & Reservations Manager
+46 31-772 3938
[email protected]
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Meeting & Event Manager, Vikariat

Ansök    Aug 28    ESS Hotel Group AB    Konferenschef
Vi söker nu en driven och engagerad Meeting & Event Manager! Just nu händer det mycket nytt och spännande hos oss på Bellora! Konferensavdelningen är i en expansiv fas och vi kommer inom kort se fler lokaler, större möjligheter och kunna skapa ännu nöjdare gäster. Bellora är en hyllning till livet och allt vi älskar med det - människor, utsökt mat, bra vin, musik, stadspuls och nya upplevelser. Inspirationen till miljön på Hotel Bellora kommer från den it... Visa mer
Vi söker nu en driven och engagerad Meeting & Event Manager! Just nu händer det mycket nytt och spännande hos oss på Bellora! Konferensavdelningen är i en expansiv fas och vi kommer inom kort se fler lokaler, större möjligheter och kunna skapa ännu nöjdare gäster.

Bellora är en hyllning till livet och allt vi älskar med det - människor, utsökt mat, bra vin, musik, stadspuls och nya upplevelser. Inspirationen till miljön på Hotel Bellora kommer från den italienska rivieran, och Fellinis ”La Dolce Vita”.

Vi lever våra ledord i allt vi gör;

Personliga, Professionella, Lekfulla och Passionerade.

Om detta stämmer in på dig. Perfekt! Då är du den vi söker.

Vem är du?

Utöver våra ledord tror vi att du behöver vilja vara med och utveckla, rekrytera och sätta rutiner för denna nya enhet som Bellora just nu bygger. Du behöver vara en stark och driven ledare, gärna med tidigare erfarenhet från liknande verksamhet. Vi söker någon som har ett välplanerat företagstänk som resulterar i lönsamma affärer och som tycker om att bygga välmående relationer både med gäster och kollegor. Erfarenhet från event och/eller konferenser samt hotell och restaurang är meriterande

Målet är att skapa stamgäster genom att ge våra gäster den bästa tänkbara mötesupplevelsen och stärka vår position som en av Sverige bästa mötesanläggningar.

Arbetet är flexibelt och föränderligt men du kommer bland annat att:

- Operativt leda och fördela det dagliga arbetet på avdelningen.

- Följa upp och implementera rutiner för avdelningen.

- Budgetansvar för avdelningen.

- Driva aktiviteter som leder till merförsäljning.

- Ansvara över att faktureringsrutiner efterföljs.

- Schemaläggning, upplärning, utbildning, rekrytering och utveckling för ditt team.

- Ansvara för och följa upp leverantörsfakturor, provisioner och depositioner.

- Ansvara för att löpande följa upp gästnöjdheten och snabbt agera vid behov för
återkoppling och kompensationer i samråd med service manager.

- Ansvara för att alla avdelningar på hotellet har korrekt och relevant information
gällande alla arrangemang i god tid före genomförandet.

- Säkerställa att avdelningens KPIs uppfylls

Om tjänsten

Anställningsform: Vikariat till årsskiftet 2024/25, tjänsteman, 100%, tjänsten kan komma att förlängas i form av annan tjänst.
Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse men tidigast 1 november

Om processen:
Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 13 september

Vi erbjuder dig en arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter både inom Bellora liksom inom ESS Group. Vi jobbar med ständig utveckling för våra medarbetare och gör mycket kul för att hålla huset levande. Ytterligare förmåner presenteras vid anställning. Visa mindre

Meeting & Event Manager till Jacy´z

Ansök    Maj 15    ESS Hotel Group AB    Konferenschef
Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor? Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS. Vårt främsta mål på Jacy´z och vår drivkraft att ge en oförglömlig vistelse, både för våra gäster och självklart också för våra fantastiska medarbetare! Jacy´z är relat... Visa mer
Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor?

Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS.

Vårt främsta mål på Jacy´z och vår drivkraft att ge en oförglömlig vistelse, både för våra gäster och självklart också för våra fantastiska medarbetare! Jacy´z är relativt nyöppnat och vi tar kliv efter kliv i rätt riktning och växer så det stundtals knakar, i detta fall även hos vår nuvarande Meeting & Event Manager som ska få en bebis, därav är detta ett vikariat.

Vem är du?

I din roll kommer du leda vårt Meeting & Event team, en viktig avdelning på JACY’Z där konferens blir en avgörande faktor för att vi som destination skall lyckas nå våra finansiella mål. Vi har en enorm mötes- och eventkapacitet med lokaler som sticker ut både i staden Göteborg, men även i Norden. Vårt Conference Center är fördelat på vån 3, vån 4 och vån 24. Därutöver har vi en lokal med möjlighet till både fest och föreläsningar på entréplan. I september öppnar vi upp vår största lokal med plats för 300 p i vilken vi kommer ha både konferenser, dinner shows, julbord och andra festarrangemang.

Teamet på Meeting & Event tar vid när affären är signerad och ansvarar för att planering, utförande och uppföljning av de möten och event som äger rum på JACY’Z. Vi vill överträffa gästens förväntningar genom hela processen och ditt uppdrag är att tillsammans med teamet hitta vägen dit. När gästerna bokar sitt nästa möte redan innan de visat sista PPT sliden, då har vi lyckats.

Utöver det tror vi att du behöver:

- Vi vill anställa dig som har viljan och känslan för hur vi gör skillnad på kvalitet och upplevelse för våra gäster.

- Genom din energi och ditt välorganiserade beteende skapar du en god teamkänsla i ett stort team, i ett högt tempo.

- Det är viktigt att du som söker har ett välplanerat företagstänk som resulterar i lönsamma affärer och att du tycker om att bygga välmående relationer både med gäster och lagkamraterna på JACY’Z.

- En avgörande faktor för att vi i längden skall lyckas med JACY’Z är att se varje potentiell kvadratmeter som en möjlighet till affär och en plats för gästerna att uppleva och trivas i.

- Vi tror att du, för att lyckas i rollen, behöver tidigare erfarenhet från en större mötesanläggning och att du dessutom har haft personalansvar i tidigare anställningar.

- Att du delar vår långsiktighet och nyfikenhet med JACY’Z är en självklarhet.

Om tjänsten

Anställningsform: Heltid, Vikariat
Tillträde & lön: Tillträde enligt överenskommelse, tidigast efter sommaren. Lön enligt överrenskommelse

Om processen:
Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningdag 24 Maj.

Vi erbjuder dig en arbetsplats där vi värdesätter dina kunskaper och erfarenheter men det absolut viktigaste för oss är att du blir en del av oss. Att du visar passion för det du gör, att du kan vara personlig med våra gäster och dina kollegor, att du vågar vara lekfull och att du är professionell uti fingerspetsarna. Då kan vi nästan lova att du kommer du att trivas hos oss och vi kommer att kunna växa tillsammans med dig. Går du vidare kommer vi att bekanta oss mer med våra värdeord, de är vår grund. Visa mindre

Koordinator & Säljare till Möten & Event

Ansök    Okt 26    KB Rosamundi    Konferenschef
Dorsia är ett exklusivt hotel och restaurant som dagligen erbjuder en upplevelse utöver det förväntade för våra gäster. Vår unikitet bygger på gästens starka känsla av ett personligt mottagande och vår höga servicenivå i kombination med en upplevelsefylld och exceptionell miljö. Vi söker en relationsskapande, engagerad och kreativ person som med sin gedigna kunskap och erfarenhet inom Restaurang, Möten, Event och Konferens lätt skapar förtroende och långsi... Visa mer
Dorsia är ett exklusivt hotel och restaurant som dagligen erbjuder en upplevelse utöver det förväntade för våra gäster. Vår unikitet bygger på gästens starka känsla av ett personligt mottagande och vår höga servicenivå i kombination med en upplevelsefylld och exceptionell miljö.
Vi söker en relationsskapande, engagerad och kreativ person som med sin gedigna kunskap och erfarenhet inom Restaurang, Möten, Event och Konferens lätt skapar förtroende och långsiktiga relationer både med kunder och samarbetspartners. Du är affärsmässig och nyfiken på att förstå våra kunders behov samt har en naturlig trygghet och styrka i att kunna styra och vägleda våra kunder till rätt beslut. Du leder dina projekt genom hela säljprocessen och välkomnar dem på plats samt är behjälplig under konferenser, event etc. Du är proaktiv, kommunikativ och orädd samt har förhandlingsvana. Du gillar att växla mellan stort och smått, högt och lågt och ser inte en svårighet som ett problem utan snarare en spännande utmaning att bemästra. Du har förmågan att strukturera ditt arbetet samtidigt som du finner en glädje i att kunna arbeta dynamisk och du kommunicerar tydligt med alla avdelningar på hotellet.


För att lyckas i rollen har du:
• Dokumenterad erfarenhet från Restaurang samt av arbete och försäljning av Privata middagar, Möten, Event & Konferens.
• Förmågan att skapa goda affärsrelationer med kunder och samarbetspartners
• Dokumenterat erfarenhet av goda försäljningsresultat
• Förmågan att förstå och analysera kundens verkliga behov
• Goda kunskaper i Officepaketet och vana att jobba i olika system
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Merparten av arbetstiden är förlagd måndag till fredag 08.00-17.00, kvällar och helger förekommer.
Välkommen med din ansökan!


Vänligen notera att vi förbehåller oss rätten att endast svara på de ansökningar vi finner intressanta för tjänsten Visa mindre

Conference Manager

Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Ett fyrstjärnigt hotell med 1200 smakfullt inredda rum och magnifik utsikt över staden samt flera populära restauranger och barer med något för alla smaker. Här finns över 40 000 kvadratmeter upplevelseyta för fest, evenemang, show, konferens och kongress – allt under ett tak. Gothia Towers är en del av Svenska Mässan Gothia Towers. Nu söker vi en stjärna som skall ly... Visa mer
Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Ett fyrstjärnigt hotell med 1200 smakfullt inredda rum och magnifik utsikt över staden samt flera populära restauranger och barer med något för alla smaker. Här finns över 40 000 kvadratmeter upplevelseyta för fest, evenemang, show, konferens och kongress – allt under ett tak. Gothia Towers är en del av Svenska Mässan Gothia Towers.



Nu söker vi en stjärna som skall lyfta vår mötesaffär på Gothia Towers till nästa nivå.

Vår konferensavdelning har drygt 30 lokaler som välkomnar kunder 365 dagar om året.  

Som chef för vår Konferensavdelning kommer du driva utveckling av hela möteskonceptet, från lokaler och teknik till konferensfika och bemötande. Med genuin känsla för service och kvalitet leder och entusiasmerar du teamet vilket bidrar till att gästen ser oss som det självklara valet - vid allt från det lilla intima mötet till det större företagseventet.  

Effektivisering av rutiner och arbetssätt för att skapa ökad kundnytta och lönsamhet ingår också i uppdraget. Avdelningen arbetar målstyrt, estimerar och följer upp verksamheten via nyckeltal, både i kronor, kundnöjdhet och medarbetartrivsel. Creating Value, helt enkelt. 

Vem söker vi 

Vi söker dig som brinner för service och har förmåga att entusiasmera medarbetare till att vilja överträffa våra kunders förväntningar, varje dag. 

Du är prestigelös och har lätt för att samarbeta, både med kollegor och medarbetare. Du bör ha ett naturligt intresse för system- och digitala lösningar, ha goda datakunskaper, vara innovativ och genuint lösningsorienterad. 

Du har flera års erfarenhet i en ledande befattning inom besöksnäringen. Du är trygg i ditt ledarskap, ser försäljning som service?och har flerårig vana av att arbeta målstyrt med gruppen som tillgång. Du har någon form av eftergymnasial utbildning och har lätt för att uttrycka dig på både svenska och engelska i tal och skrift  

Du kommer att vara närmaste chef till?13 medarbetare, med det ansvar och uppgifter som medföljer kopplat till ledarrollen.?Du ingår i OSS, Operation Staff & Services ledningsgrupp och förväntas?därmed?tillsammans med övriga chefer bidra till?både resultat och trivsel för hela enheten.?? 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.??

Vad erbjuder vi 

Vi erbjuder ett utmanande och varierat arbete med?unika möjligheter? att få?röra sig över hela spelplanen?i en ledande serviceroll - coacha, utveckla, kvalitetssäkra och förhoppningsvis fira! 

Tjänsten är tillsvidare på 100% inom avtalsområde Visita / Unionen. Tjänsten tillträds enligt överenskommelse.  Sista ansökningsdag är 2023-02-26 och intervjuer kommer ske löpande - så vänta inte med att skicka in din ansökan! 

Tag möjligheten - här väntar ett taggat gäng, en roll med mandat och ett företag som lever våra kärnvärden Engagemang Samarbete Mod. 

Frågor om tjänsten 

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Anna Granath, director of Operation Staff & Services [email protected] 

Varmt välkommen med din ansökan!

Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden. Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet.

Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com. Visa mindre

Servicechef för Konferenscentrum

Skillnaden startar med oss. Våra medarbetare är Västra Götalandsregionens blodomlopp och skapar förutsättningarna att vård och samhälle fungerar. Genom ditt ledarskap och engagemang som servicechef bidrar du till att god service och kvalitet uppnås. Arbetsbeskrivning Enheten konferenscentrum är en enhet där vi samlat fyra av våra interna konferensanläggningar inom Västra Götalandsregionen. Som chef för enheten konferenscentrum ansvarar du för ca 20 me... Visa mer
Skillnaden startar med oss.

Våra medarbetare är Västra Götalandsregionens blodomlopp och skapar förutsättningarna att vård och samhälle fungerar. Genom ditt ledarskap och engagemang som servicechef bidrar du till att god service och kvalitet uppnås.

Arbetsbeskrivning
Enheten konferenscentrum är en enhet där vi samlat fyra av våra interna konferensanläggningar inom Västra Götalandsregionen.

Som chef för enheten konferenscentrum ansvarar du för ca 20 medarbetare fördelat på två adresser. Du är även chef för enheten konferensbokning som är regionens interna bokningscentral av konferenslokaler. Du har fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi för ditt team. Du vägleder och stöttar medarbetarna i deras uppdrag och arbetar aktivt med gruppens utveckling, värderingar och medarbetarkraft. Du kan analysera dina resultat och arbeta för att hitta synergier som gynnar VGR. I tätt samarbete med områdeschefen arbetar du för att driva och utveckla enheten med mål att skapa värdefullt stöd åt regionens samtliga förvaltning.

I rollen ingår mycket kundkontakt, uppföljningsarbete och utveckling av arbetsprocesser. I nära samarbete med andra verksamheter arbetar du med att utveckla konferensfrågor i Västra Götalandsregionen. I uppdraget ingår att kvalitetssäkra arbetet och införa relevanta kontroller.

Kvalifikationer
Du har ett väl utvecklat kundperspektiv och förmåga att skapa förtroendefulla relationer med kunder och medarbetare. Du är serviceinriktad och van vid att presentera och företräda en verksamhet i olika forum samt har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.

Du har dokumenterade goda resultat på strategisk nivå där fokus ligger på värderingsarbete och medarbetarens potential i syfte att kunna leverera en högkvalitativ service inom budgeterade ramar. Du har fokus och kunskap om kundens behov och om framtidens konferensarbetsplats i en konstant föränderlig värld och nya kundbehov.

I ditt chefskap har du förmåga att arbeta:

- Värdegrundsbaserat
- Mål- och resultatorienterat
- Kommunikativt
- Utvecklingsorienterat

För att lyckas i rollen som chef har du flerårig chefserfarenhet, gärna inom konferens- och/eller hotellverksamhet. Vi ser gärna att du har relevant fortbildning inom ledarskap och personlig utveckling.

Meriterande är erfarenhet av projektledning och verksamhetsutveckling.

Vi ser fram emot din ansökan!

Regionservice vision är att bli Sveriges ledande servicepartner inom vården! Vi levererar med glädje kvalitativa servicetjänster till Västra Götalandsregionen. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi vår serviceleverans och blir lite bättre varje dag.



Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal. Visa mindre

Meeting & Event manager till Quality Hotel Waterfront

Meeting & Event manager till Quality Hotel Waterfront På Quality Hotel Waterfront i Göteborg får du se på andra bullar när det gäller våra konferenser & fester. Här älskar vi att låta gästens idé knådas fram, jäsa och till slut gräddas. Vi vispar ihop både små och stora konferenser på nolltid, året runt. Vårt motto är ‘Bäst på fest’ - för det är det vi vill vara - i det lilla och i det stora, för både gäster & personal. Nu vill vi anställa dig, som vill ... Visa mer
Meeting & Event manager till Quality Hotel Waterfront

På Quality Hotel Waterfront i Göteborg får du se på andra bullar när det gäller våra konferenser & fester. Här älskar vi att låta gästens idé knådas fram, jäsa och till slut gräddas. Vi vispar ihop både små och stora konferenser på nolltid, året runt. Vårt motto är ‘Bäst på fest’ - för det är det vi vill vara - i det lilla och i det stora, för både gäster & personal.
Nu vill vi anställa dig, som vill vara med och driva vår bubblande konferens- och festavdelning framåt och ta ansvar för leveransen av förstklassiga upplevelser.

För att du ska passa in i receptet behöver du ha:
1,5 liter positivitet
4 msk samarbetsglöd
10 kaffekopp energi
4 rågade år av erfarenhet från samma typ av yrke
3 kg vilja att ha genuint roligt på jobbet

Vi ser gärna även att du inte har för hård skorpa och att du inte degar ihop i första taget.

Vad din roll kommer kräva

Du kommer att planera och genomföra alla typer av möten, konferenser och fester, för både små och stora grupper, vardagar likväl som kvällar och helger. Ditt arbete kommer innebära att du aktivt arbetar med målstyrning, prognoser, schemaläggning och har resultatansvar för konferens- och festavdelningen där du också har personalansvar. Du säkerställer att våra gäster och medarbetare trivs hos oss och följer upp de eventuella klagomål som kan komma in.

Sist men inte minst är du bra på att skapa goda förutsättningar för dina medarbetare att växa och ha roligt på jobbet – varje dag.

Vem är du?

- Du är en äkta, handlingskraftig och trygg ledare med god självinsikt och högt driv
- Du har positiv energi som smittar av sig och inspirerar andra
- Du brinner för att utveckla och coacha dina medarbetare
- Du tycker om att vara närvarande bland såväl gäster som personal
- Du har service i ditt DNA
- Som ledare leder du genom att vara ett föredöme och visar att det går att åstadkomma resultat med små medel
- Du är en bra lyssnare och skapar förtroende både i och utanför organisationen
- Du har färsk erfarenhet från att ha jobbat med planering av konferenser
- Du har erfarenhet av personalansvar och schemaläggning
- Du har goda kunskaper i konferensteknik och den IT som behövs för en fungerande konferensdrift.
- Du har god ekonomiska förståelse
- Du har hög kommunikativ förmåga och du behärskar engelska i tal och skrift
- Meriterande om du har kunskaper i Nordic Choice specifika system.
- Du gillar popcorn och/eller mjukglass

Om oss

Strax intill Göta Älv i stadsdelen Majorna hittar du Quality Hotel™ Waterfront, Göteborg. I närheten av hotellet hittar du välbevarade gamla bebyggelser och mysiga krogar, allt i en avslappnad atmosfär.

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.

Hos oss är det mötet som är viktigast. Mötet mellan två kollegor som får en snilleblixt tillsammans, mellan föräldrar och barn som skrattar så de kiknar och mellan hundra jobbarkompisar som plötsligt delar samma vision. Mötet mellan oss och dig. Ögonblick som verkligen betyder något.

På Quality Hotel får varje medarbetares personlighet skina, och det återspeglas i det arbetet vi gör. Vi gör allt vi kan för att gästens vistelse ska bli så bra som möjligt, oavsett om du ska hålla en konferens eller njuta av kvalitetstid med familjen. Vi älskar att göra det lilla extra så att ni kan luta er tillbaka, vara tillsammans och avsätta tid för de små ögonblicken i vardagen - de som verkligen betyder något. Hotellet är en del av Quality Hotel, som är en av Nordens största hotellkedjor med 60+ hotell i Sverige, Norge och Danmark. Quality Hotel tillhör Nordic Choice Hotels tillsammans med hotellkedjorna Clarion Hotel och Comfort Hotel. Välkommen till vår stora familj.

Om tjänsten

• Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse
• Arbetstider är förlagda till där behovet finns, och kommer att inkludera dagtid, kvällstid & helger
• Du kommer att rapportera till vår hotellchef, och vara del av hotellets driftgrupp
• Lön enligt överenskommelse
• Sista ansökningsdagen är 29 maj, men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare så vänta inte med din ansökan
• För frågor vänligen kontakta Charlotta Wootten på telefon 031-720 22 07 eller email [email protected] Visa mindre

Projektledare & Konferensansvarig till Carotte Läppstiftet

Ansök    Maj 2    Carotte Staff AB    Konferenschef
Om Carotte Carotte Concierge erbjuder kvalitativ Soft Facility Management och förvandlar våra kunders kontor och fastigheter till en mötesplats som gör skillnad och där människor vill vistas. Oavsett om det handlar om ett smakfullt event, företagsrestaurang, servicepersonal eller att leverera förstklassig catering till både vardag och fest. Våra största drivkrafter är kvalitetshöjd, kreativitet och att hålla en servicenivå som vida överträffar våra kunder... Visa mer
Om Carotte

Carotte Concierge erbjuder kvalitativ Soft Facility Management och förvandlar våra kunders kontor och fastigheter till en mötesplats som gör skillnad och där människor vill vistas. Oavsett om det handlar om ett smakfullt event, företagsrestaurang, servicepersonal eller att leverera förstklassig catering till både vardag och fest. Våra största drivkrafter är kvalitetshöjd, kreativitet och att hålla en servicenivå som vida överträffar våra kunders förväntningar.

Carotte består idag av fem bolag, Catering, Deli, Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans tar vi ett helhetsgrepp om allt som har med mat, möten och service att göra hos våra kunder. Koncernen grundades till 1982 och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. I september 2022 etablerar vi Carotte Catering på Läppstiftet i Göteborg. Där kommer vi erbjuda såväl lunch som konferens, event och extern catering. Som ett led i detta rekryterar vi in Projektledare & Konferensansvarig som vill få en nyckelroll i denna satsning.

Om tjänsten

Som Projektledare & Konferensansvarig få en nyckelroll i Carottes etablering på läppstiftet och i Göteborg. Tillsammans med Vasakronan, som äger fastigheten, strävar vi mot att leverera en förstklassig event- och konferensverksamhet på Läppstiftet. Konferenslokalerna kommer renoveras inför öppning för att hålla en hög standard. I ditt arbete ingår planering, genomförande och uppföljning av event- catering- och konferensverksamheten.

Läppstiftet kommer löpande aktiveras genom olika temadagar, där du kommer vara ansvarig för att planera och genomföra dessa event. Utöver det som sker inne på Läppstiftet är du ansvarig projektledare för de cateringevenemang som Carotte kommer genomföra över hela Göteborg. Till din hjälp har du en stark central organisation, köksorganisationen samt vårt väletablerade bemannings- och rekryteringsföretag Carotte Staff i Göteborg. Du ansvarar för att etablera och kravställa på viktiga leverantörsavtal som exempelvis porslin, dekor och bud.

Vi ser med fördel att du börjar i augusti, så att du hinner få en gedigen onboarding och besöka alla våra enheter i Stockholm inför öppning.

Vi söker dig som

Har gedigen erfarenhet av att arbeta som projektledare inom exempelvis event, catering och/eller konferens. Du trivs i en varierande roll med mycket ansvar och som god kräver struktur och organisationsförmåga. Vi ser med fördel att du är en stark ledare som vill vara med från ett tidigt skede i en nya organisation. Att arbeta med ett kommersiellt fokus och att drivas av nyckeltal är självklart för dig. Du är nytänkande och strävar alltid mot att utveckla organisationen framåt. Vidare är du en lagspelare som har lätt för att arbeta med övriga avdelningar inom organisationen.

Välkommen med din ansökan!

Denna rekrytering sker med hjälp av Carotte Staff, koncernens egna rekryterings- och bemanningsföretag. Om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected]. Ansökningarna hanteras löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via mail! Visa mindre

CONFERENCE & BANQUET MANAGER TILL NYA CLARION HOTEL THE PIER

Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel®The Pier upp sina dörrar! Vi strävar efter att skapa ett hotell i internationell miljö där öst möter väst i både service, mat, inredning och möten. Hotellet har 254 hotellrum, två restauranger och en rooftop bar, relaxavdelning och konferensytor med ambition att skapa en internationell mötesplats och ett nytt pulserande vardagsrum för Göteborgarna, mitt i hjärtat av innovativa Lindholmen. Hotellet kommer dessutom... Visa mer
Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel®The Pier upp sina dörrar! Vi strävar efter att skapa ett hotell i internationell miljö där öst möter väst i både service, mat, inredning och möten. Hotellet har 254 hotellrum, två restauranger och en rooftop bar, relaxavdelning och konferensytor med ambition att skapa en internationell mötesplats och ett nytt pulserande vardagsrum för Göteborgarna, mitt i hjärtat av innovativa Lindholmen.

Hotellet kommer dessutom vara ett självklart val för matälskare då strävan är att skapa Sveriges mest genuina kinesiska à la carte restaurang: Fei. Här kommer det bjudas på en gastronomisk resa, en upplevelse där gästerna möts av en livlig, festlig stämning och avnjuter en genuin kinesisk matlagning gjord på färska nordiska ingredienser.

Vi letar efter passionerade och drivna medarbetare som precis som vi brinner för att öka livskvalitén för gäster och för varandra, kollegor emellan. Som en del av Clarions rebelliska DNA och mindset Being Ever Changing förväntas vi som medarbetare på Clarion Hotel®The Pier att verkligen utmana bilden om vad ett hotell är och kan vara.

Nu söker vi en erfaren och driven Conference & Banquet Manager till att sätta hotellet på kartan som den självklara eventarenan i Göteborg. Du kommer att leda hotellets bankettavdelningar och ansvara för konferenser, event, frukost och room service.

Vi ser att du har tidigare ledarerfarenhet hotell, restaurang eller event och du har ett stort lokalt nätverk där du ser att du har följare som kan vara med och skapa succe tillsammans med dig. Du brinner för kvalité och samarbete, både inom och mellan avdelningar och du tar fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell och restaurang!

Tjänsten innefattar ansvar för:

• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
• Leda och fördela arbetet ”front-of-house” inom avdelningen/ avdelningarna på hotellet.
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Personalansvar för hovmästare/supervisors, bankettservis, meeting staff, möblerare, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning.
• Nyrekryteringar inom avdelningen
• Aktivt arbete med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• Ansvar för merförsäljning i avdelningen.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• God dialog med underleverantörer upprätthålls
• Att tillsammans med närmsta chef arbeta fram rutiner för avdelningen och ansvara för att dessa efterlevs.
• Ansvar för gästnöjdhet och medarbetarnöjdhet
• Ansvar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
• Ansvar för att rätt priser och menyer uppdateras på avdelningen.

På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?

Sök innan sista ansökningsdag den 8 maj.

Vill du veta mer om Clarion Hotel The Pier? Följ oss på Sociala Medier för spännande uppdateringar fram till öppningen!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Bara i Göteborg så öppnar vi de närmaste åren utöver Clarion The Pier, Clarion Hotel Draken & Clarion Hotel Karlatornet. Visa mindre

CONFERENCE & BANQUET MANAGER TILL NYA CLARION HOTEL THE PIER

Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel®The Pier upp sina dörrar! Vi strävar efter att skapa ett hotell i internationell miljö där öst möter väst i både service, mat, inredning och möten. Hotellet har 254 hotellrum, två restauranger och en rooftop bar, relaxavdelning och konferensytor med ambition att skapa en internationell mötesplats och ett nytt pulserande vardagsrum för Göteborgarna, mitt i hjärtat av innovativa Lindholmen. Hotellet kommer dessutom... Visa mer
Hösten 2022 öppnar äntligen Clarion Hotel®The Pier upp sina dörrar! Vi strävar efter att skapa ett hotell i internationell miljö där öst möter väst i både service, mat, inredning och möten. Hotellet har 254 hotellrum, två restauranger och en rooftop bar, relaxavdelning och konferensytor med ambition att skapa en internationell mötesplats och ett nytt pulserande vardagsrum för Göteborgarna, mitt i hjärtat av innovativa Lindholmen.

Hotellet kommer dessutom vara ett självklart val för matälskare då strävan är att skapa Sveriges mest genuina kinesiska à la carte restaurang: Fei. Här kommer det bjudas på en gastronomisk resa, en upplevelse där gästerna möts av en livlig, festlig stämning och avnjuter en genuin kinesisk matlagning gjord på färska nordiska ingredienser.

Vi letar efter passionerade och drivna medarbetare som precis som vi brinner för att öka livskvalitén för gäster och för varandra, kollegor emellan. Som en del av Clarions rebelliska DNA och mindset Being Ever Changing förväntas vi som medarbetare på Clarion Hotel®The Pier att verkligen utmana bilden om vad ett hotell är och kan vara.

Nu söker vi en erfaren och driven Conference & Banquet Manager till att sätta hotellet på kartan som den självklara eventarenan i Umeå. Du kommer att leda hotellets bankettavdelningar och ansvara för konferenser, event, frukost och room service.

Vi ser att du har tidigare ledarerfarenhet hotell, restaurang eller event och du har ett stort lokalt nätverk där du ser att du har följare som kan vara med och skapa succe tillsammans med dig. Du brinner för kvalité och samarbete, både inom och mellan avdelningar och du tar fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång!

Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell och restaurang!

Tjänsten innefattar ansvar för:

• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster.
• Leda och fördela arbetet ”front-of-house” inom avdelningen/ avdelningarna på hotellet.
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Personalansvar för hovmästare/supervisors, bankettservis, meeting staff, möblerare, vilket innebär schemaläggning, upplärning, utbildning, utvecklingssamtal och löneredovisning.
• Nyrekryteringar inom avdelningen
• Aktivt arbete med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning. Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• Ansvar för merförsäljning i avdelningen.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• God dialog med underleverantörer upprätthålls
• Att tillsammans med närmsta chef arbeta fram rutiner för avdelningen och ansvara för att dessa efterlevs.
• Ansvar för gästnöjdhet och medarbetarnöjdhet
• Ansvar för att den egna avdelningen har korrekt och relevant information gällande arrangemang i huset i god tid före genomförandet.
• Ansvar för att rätt priser och menyer uppdateras på avdelningen.

På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.

Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?

Sök innan sista ansökningsdag den 8 maj.

Vill du veta mer om Clarion Hotel The Pier? Följ oss på Sociala Medier för spännande uppdateringar fram till öppningen!

Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter. Bara i Göteborg så öppnar vi de närmaste åren utöver Clarion The Pier, Clarion Hotel Draken & Clarion Hotel Karlatornet. Visa mindre

Vi söker nu en Konferensansvarig på Johanneberg

Energi och glädje smittar av sig! Vi vill att du smittar oss och våra gäster! Chalmers Konferens & Restauranger är ett expansivt bolag som finns på ett flertal ställen i stan, tex. Chalmers Campus Johanneberg, Lindholmen Science Park och på Universeum. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst nä... Visa mer
Energi och glädje smittar av sig! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!
Chalmers Konferens & Restauranger är ett expansivt bolag som finns på ett flertal ställen i stan, tex. Chalmers Campus Johanneberg, Lindholmen Science Park och på Universeum. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.
Vi söker dig som ska ta vår konferensanläggning Chalmers Conference Centre till nästa nivå! Kan du känna igen dig i beskrivningen nedan och i våra kärnvärden Pålitlig, Personlig och Passionerad tror vi att detta är en tjänst för dig!
Arbetsuppgifter
Vi söker en energisk och ambitiös person med en positiv inställning till utmaningar som kommer längs vägen! Du är vårt ansikte mot kunden från inkommande förfrågan, genom planeringen för att sen möta, se och ta väl hand om gästerna för konferenser och större projekt såsom internationella konferenser och banketter.
Som Konferensansvarig kommer du att ha det yttersta ansvaret för våra större event och konferenser och du arbetar aktivt med att sälja in dem för att sedan genomföra dem med stöd av kollegor. Du har redovisningsansvar för dina intäkter och kostnader men också ett ansvar för att gästen trivs och att organisationen och anläggningen har rätt fokus och bemanning när just din kund genomför sitt arrangemang hos oss. Du arbetar med produktutveckling inom anläggningen för att optimera kundupplevelsen och försäljningen. Som projektledare har du också intern och externt informationsansvar och kvalitetssäkring rörande dina projekt då vi finns i en samverkansmiljö med många intressenter.

Mer konkret kommer du att:
· Hantera inkommande förfrågningar och ansvara för att vi håller en hög servicenivå i den innesäljande verksamheten.
· Tillsammans med kunden, kollegor i drift och produktion samt med samarbetspartners planera genomförandet av konferensen eller eventet.
· Optimera personalresurser i driften efter behov och kompetens.
· Leda arbetet och service vid konferenser, arrangemang och banketter upp till 1000 personer.
· Kvalitetssäkra leverans av servicetjänster under genomförandet.
· Ansvara för fakturering och återbokning.
· Projektredovisning samt driftsekonomi med kontering, behovsanalys, redovisning av resurser samt inventering
Arbetstiden är främst förlagd dagtid under veckans alla dagar inklusive helger där kvällsarbete kan förekomma.


Kvalifikationer
En stor social kompetens är nödvändig då du kommer att ha många kontakter både med enskilda och grupper, internt och externt. Goda kunskaper i engelska i skrift och tal är ett krav. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet att arbeta med akademi eller har en grundläggande förståelse kring den akademiska världen.
Du bör ha arbetat med projektledning eller innesälj i en större verksamhet inom restaurang/service/konferens. Det är meriterande om du har arbetat med försäljning/kundrelationer och om du har arbetat med Caspeco Business Control. Som person är du trygg i dig själv med karaktär av stark drivkraft, ambition och fokus på resultat. Vidare är du flexibel, strukturerad och drivs av att skapa bästa lösningen för både kund och oss som bolag.

Du behöver ha lätt för att arbeta i nära samverkan med andra, men arbetet kräver stort eget ansvar och förmåga att fatta självständiga beslut.

Din titel är Konferensansvarig med tyngd på det säljande projektledararbetet såsom beskrivningen ovan avspeglar.
Ansök via mail på [email protected] senast 2022-04-15
Då vi framöver söker ett flertal tjänster så kommer vi att göra ett urval när du sänt in din cv och är du aktuell för tjänsten kommer vi att kalla till en intervju. I ämnesraden får du gärna skriva Konferensansvarig Johanneberg.

Anställningsform
Heltid. Tjänsteman.
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde
Enligt separat överenskommelse.
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta vice VD Eva Tobisson, [email protected]
Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
Vi ser fram emot att höra från dig!! Visa mindre

Bokningsansvarig till Konferensen till Åby Arena i Mölndal

Ansök    Jan 31    Your Talent AB    Konferenschef
Åby Arena i Mölndal invigdes i april 2019 en ny konferensanläggning med 15 moderna konferensrum och två restauranger. Anläggningen drivs av Åbytravet och ligger i anslutning till den unika miljö som en travbana kan erbjuda. Samtidigt som konferensen invigdes också Åbymässan, Åby Hotell och ett stort Friskis och Svettis-gym vilket gör arenan till en spännande och livaktig arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Läs mer på www.abyarena.se och www.abytr... Visa mer
Åby Arena i Mölndal invigdes i april 2019 en ny konferensanläggning med 15 moderna konferensrum och två restauranger. Anläggningen drivs av Åbytravet och ligger i anslutning till den unika miljö som en travbana kan erbjuda. Samtidigt som konferensen invigdes också Åbymässan, Åby Hotell och ett stort Friskis och Svettis-gym vilket gör arenan till en spännande och livaktig arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Läs mer på www.abyarena.se och www.abytravet.se

ARBEETSUPPGIFTER
I rollen som säljande bokningsansvarig till konferensen på Åby Arena ansvarar du för processen från offertförfrågan till bekräftelse och planering. Du är också ansvarig för planering av möten som våra utesäljare har sålt in. Ibland blir du dessutom involverad i genomförandet tillsammans med konferensavdelningen. Vi arbetar aktivt med merförsäljning och i din roll ingår det också att hålla i visningar och vara med på kundevents.

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.

• Ta emot och besvara offert- och bokningsförfrågningar via mejl och telefon
• Löpande kontakt med våra kunder inför konferens/evenemanget
• Uppföljning och avstämning av genomförda evenemang och konferenser
• Planera och ta fram projektunderlag till konferensansvarig
• Genomföra visningar och kundmöten
• Samarbeta med mässan och hotellet för att skapa en ”win win” plattform
• Kontinuerligt uppdatera och följa upp i bokningssystem

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som passionerat brinner för att sälja och erbjuda kunderna det bästa upplägget för deras möte eller event. Du har flerårig erfarenhet av konferensbokning/försäljning och ser varje samtal och mejl som en möjlighet att utveckla ”affären”. Detta gör du med lätthet för att du är nyfiken, orädd och positiv samt gillar snabba avslut. Du är engagerad och trygg i din kompetens och har en härlig attityd som smittar av sig på din omgivning. Vidare tycker du om struktur, ordning och kan hålla koll på många detaljer samtidigt. Du har en relevant utbildning och har goda IT-kunskaper samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

ANSÖKAN/KONTAKT
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent. Ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt! Visa mindre

Receptionschef till Hotel Bellora

Ansök    Mar 28    ESS Hotel Group AB    Konferenschef
Vi lever våra värdeord Professionell, Passionerad och Lekfull. I din roll som receptionschef innebär det att du tar ansvar för att gästbemötandet 24/7 upplevs fantastiskt. Det innebär att engagera och entusiasmera ditt team, vara proaktiv och lösningsinriktad samt att du tar vara på alla hjälpmedel som finns till hands för att hela tiden förbättra vårt arbete. Vem är du? Vi tror att du är en person som tycker om att vara spindeln i nätet. Du trivs i lagl... Visa mer
Vi lever våra värdeord Professionell, Passionerad och Lekfull. I din roll som receptionschef innebär det att du tar ansvar för att gästbemötandet 24/7 upplevs fantastiskt. Det innebär att engagera och entusiasmera ditt team, vara proaktiv och lösningsinriktad samt att du tar vara på alla hjälpmedel som finns till hands för att hela tiden förbättra vårt arbete.

Vem är du?

Vi tror att du är en person som tycker om att vara spindeln i nätet. Du trivs i lagledar rollen och har lätt att få människor att må bra. Du har en god förmåga att se helhet och framtid, och ser vad som behöver göras idag för att nå resultat på längre sikt.

Du arbetar smart, tar hjälp av de system och människor som finns till hands och är inte rädd för förändringar. Du drivs av att få arbeta med människor och samtidigt se affären.

BELLORA

Kliv av Avenyn, Göteborgs huvudgata, och kliv in i Belloras glada, livliga och vänliga atmosfär. Bellora är en hyllning till livet och allt vi älskar med det - människor, utsökt mat, bra vin, musik, stadspuls och nya upplevelser. Inspirationen till miljön på Hotel Bellora kommer från den italienska rivieran, och Fellinis ”La Dolce Vita”. De 7 våningarna har alla sitt eget tema och de 97 hotellrummen är gjorda för att göra din vistelse mysig, bekväm och helt enkelt oförglömlig! De passionerade kockarna i vår populära Ristorante arbetar med traditionella italienska råvaror, ofta på ett otraditionellt sätt och alltid med massor av kärlek.

Låter det intressant? Perfekt! Svara på frågorna och sänd in din ansökan senast den

12 april. Visa mindre

Ansvarig för vår konferens och festvåningsavdelning

Ansök    Jul 6    Villa Belparc AB    Konferenschef
Villa Belparc är en konferens anläggning med festvåning, restaurang, bar, café & konditori med eget bageri. Vill du vara med och utveckla vår festvåning & konferenser. Du får eget ansvar över festvåningen och konferenserna. Det är bra om du har erfarenhet av restaurang och konferenser. Har du ett stort nätverk inom denna branch är det ett plus. Har du god kontakt med medarbetare som kan vara intresserade och jobba för dig är det också ett plus. Tjänsten är... Visa mer
Villa Belparc är en konferens anläggning med festvåning, restaurang, bar, café & konditori med eget bageri. Vill du vara med och utveckla vår festvåning & konferenser. Du får eget ansvar över festvåningen och konferenserna.
Det är bra om du har erfarenhet av restaurang och konferenser.
Har du ett stort nätverk inom denna branch är det ett plus.
Har du god kontakt med medarbetare som kan vara intresserade och jobba för dig är det också ett plus.
Tjänsten är heltid på årsbasis.
Festvåning och konferenser är som mest bokad mellan Augusti -september sen är det Julborden, januari börjar det lugnt och konferenser drar igång i mars festerna drar igång i april.
På somrarna har vi Göteborgs största och finaste uteservering enlig GP.
Populärt är vår sommarscen och alla artister som gästar oss under hela sommaren, se www.villabelparc.se/artister.
På sommaren är vi ca:60-70 personer som arbetar i kök, bageri, restaurang, konferens, barer, café och underhållning.


Varmt välkomna till Villa Belparc
Med vänliga hälsningar
Percy Ranebjörk Visa mindre

Hostel Manager till Göteborgs Vandrarhem

Ansök    Jun 14    Göteborgs Vandrarhem    Konferenschef
Är du en serviceminded och affärsdriven person som drivs av att få jobba med omväxlande arbetsuppgifter, möjligheten att utvecklas och att få chansen att jobba i en ledarroll? Tycker du att jobbet är som roligast när utmaningen är som störst? Göteborgs vandrarhem, ett av de största i Göteborg, går en spännande och händelserik framtid tillmötes och söker nu en ny Hostel Manager som kan hjälpa företaget att nå nya höjder. Här får du chansen att leda en verks... Visa mer
Är du en serviceminded och affärsdriven person som drivs av att få jobba med omväxlande arbetsuppgifter, möjligheten att utvecklas och att få chansen att jobba i en ledarroll? Tycker du att jobbet är som roligast när utmaningen är som störst? Göteborgs vandrarhem, ett av de största i Göteborg, går en spännande och händelserik framtid tillmötes och söker nu en ny Hostel Manager som kan hjälpa företaget att nå nya höjder. Här får du chansen att leda en verksamhet familjär atmosfär beläget i centrala Göteborg som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter och känslan av att driva sitt "egna" hotell. Låter det som ett jobb för dig? Sök då tjänsten som Hostel Manager redan i dag!

Den här rekryteringen är ett samarbete mellan Göteborgs vandrarhem och Manpower. Du kommer att bli anställd hos Göteborgs Vandrarhem.

Vad innebär jobbet som Hostel Manager?

Som Hostel Manager kommer du att agera som hjärtat i verksamheten och se till att samarbetet fungerar väl mellan alla delar externt och internt. Du kommer att ansvara för planering och utveckling av verksamheten med att stärka företagets position på marknaden såsom företagets erbjudande, identifiera nya marknader och leda det dagliga arbetet i verksamheten. Att verka i sociala medier och ständigt vara aktuell är viktiga delar som kan generera nya gästgrupper.

Du kommer till exempel att:

* Ansvara för att den dagliga driften av verksamheten fungerar smidigt och arbeta med strategiska frågor som påverkar verksamhetens kvalitet, riktning och lönsamhet
* Arbeta med verksamhetsplanering, budget, personal och löpande delegera arbetsuppgifter till övriga medarbetare
* Arbeta strategiskt med event, organisationer och företag
* Arbeta med in- och utcheckning, hantering av telefonväxel, kassa, bokningar, administrativa uppgifter, schemaläggning

För att trivas i rollen som Hostel Manager är det viktigt att du som person är prestiglös och flexibel på så sätt att du vid behov får rycka in och vara kunnig i alla sysslor såsom reception, bokningar, revenue management, städ, frukost och tvätt.

Din profil

Du som ska jobba som Hostel Manager hos Göteborgs Vandrarhem bör till att börja med ha en glödande passion för att arbeta med människor samtidigt som du naturligt arbetar på ett effektivt och optimerat arbetssätt samt innehar hög förmåga att tänka och planera långsiktigt. Du älskar att bygga en stark gemenskap och att utveckla människor och verksamheter. Din serviceanda, passion och positiva energi smittar av sig och inspirerar din omgivning och du trivs med att vara närvarande både för gäster och medarbetare. Kvalité, effektivitet och glädje är starka drivkrafter hos dig. Som ledare är du närvarande, engagerad, tydlig och inkluderande samt känner dig trygg i dig själv och kan fatta beslut. Du gillar att jobba mot uppsatta mål och du är affärsmässig och driven i din yrkesroll. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad och stesstålig och motiveras av att ta eget ansvar och få stora chanser att påverka och utvecklas.

Vidare söker vi dig som

* har goda språkkunskaper, du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift
* har flera års dokumenterad vana och erfarenhet av arbete i hotellreception eller liknande
* har erfarenhet av att arbeta i hotell-, samt bokningssystem
* har tidigare erfarenhet i en ledarroll

Vad kan Göteborgs vandrarhem erbjuda dig?

Läs gärna mer om Göteborgs Vandrarhem på nedanstående länk:

http://www.goteborgsvandrarhem.se/

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar Göteborgs vandrarhem med Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Titus, 031-617243, [email protected].

Vi arbetar med löpande urval så ansök om tjänsten redan idag.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre