Lediga jobb som Speditionstjänsteman i Göteborg

Se lediga jobb som Speditionstjänsteman i Göteborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Göteborg som finns hos arbetsgivaren.

Rederiagentur inom sjölogistik - söker Import Sales Manager

Rederiagentur inom linjefartyg söker Import Sales Manager Är du intresserad av sjöfart- och logistikbranschen och vill växa i yrkesområdet? Trivs du med stort eget ansvar och söker en omväxlande roll med många kontaktvägar? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig! Dina arbetsuppgifter Vår kund är en diversifierad transporttjänstleverantör och sitter i centrala Göteborg där koncernen dagligen anordnar transporter inom land, sjö och flyg till kunder från h... Visa mer
Rederiagentur inom linjefartyg söker Import Sales Manager
Är du intresserad av sjöfart- och logistikbranschen och vill växa i yrkesområdet? Trivs du med stort eget ansvar och söker en omväxlande roll med många kontaktvägar? Då kan detta vara rätt nästa steg för dig!
Dina arbetsuppgifter
Vår kund är en diversifierad transporttjänstleverantör och sitter i centrala Göteborg där koncernen dagligen anordnar transporter inom land, sjö och flyg till kunder från hela världen. På företaget får du en stor plats i ett litet team som alltid strävar efter att hitta den mest optimala lösningen till sina kunder.
I rollen som Import Sales Manager ges du möjligheten att bygga långsiktiga relationer med kunder samt hjälpa dem att hitta den bästa lösningen.
Du kommer jobba mot såväl nationella som internationella kunder från Kina, Indien, Australien, Danmark, Estland med mera där du har hand om hela transportkedjan och ansvar för att utveckla långsiktiga relationer. Du blir närmsta kontaktperson för både kunder och leverantörer samt finns behjälplig vid frågor löpande under transportprocessen. Du har affären i fokus och säkerställer att du planerar transporter ur både kvalitativt och kostnadseffektivt perspektiv. Kommunikationen sker huvudsakligen via e-post men också över telefon på såväl svenska som engelska.
I dina arbetsuppgifter ingår:
Koordinera transportlösningar utifrån kundens behov
Bygga och utveckla hållbara, långsiktiga kundrelationer inom ett brett spektrum av branscher och segment.
Estimera kostnader och skicka offerter
Ha daglig kontakt med kunder och samarbetspartners/leverantörer
Uppföljning av statistik, planering och utveckling

Tjänsten är på heltid och placerat på kontor i centrala Göteborg. Du kommer arbeta kontorstider måndag-fredag med möjlighet till flextid, hemarbete och ett förmånligt sommarschema.
Om dig
Vi söker dig som har ett stort intresse för sjöfartsbranschen. Vi tror att du är en relationsskapande person som är lika driven av att göra affärer som att hjälpa människor att hitta smarta lösningar. När du brinner för en produkt eller tjänst, märks det i sättet du kommunicerar med kunden - det är en genuin känsla som genomsyrar ditt arbete. Tidigare erfarenheter inom spedition/logistik/fartygsklarering är starkt meriterande.
För att passa i rollen är det viktigt att du trivs med att jobba självständigt och ta ett helhetsansvar för dina ärenden. Kunderna kommer från olika delar av världen där förväntningar och affärsspråk varierar. Därför har du god kommunikativ förmåga och är bra på att tackla olika personlighetstyper.
Vidare är du serviceminded och anstränger dig för att leverera bra lösningar till kunden. Ofta behöver du hantera flera ärenden parallellt, därför är det viktigt att vara stresstålig, kunna strukturera och prioritera samtidigt som du behåller noggrannhet.
Direktrekrytering:
Under den här rekryteringsprocessen samarbetar Företaget med DFDS Professionals. Tjänsten är en direktrekrytering till Företaget. Urval sker löpande och tjänsten kan kommas att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tjänsten är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter Har du frågor om rekryteringsprocessen eller något annat som berör anställningen är du varmt välkommen att kontakta oss på: [email protected] Rekryteringsarbetet sker löpande.
Det går ej att ansöka via mail.
DFDS Professionals
DFDS Professionals är en rekryterings- och bemanningstjänst inom DFDS Group med ambitionen att vara det naturliga valet inom industri och logistikbranschen i Sverige. Vi tillhandahåller kompetenta och engagerade konsulter och bemanningslösningar samt hjälper vårt breda utbud av kunder att rekrytera rätt talang för framtiden. Vi erbjuder värde till våra kunder genom flexibla affärsmodeller, erfarna medarbetare och operativ kunskap. Sökord DFDS | Göteborg | Transport | Logistik | Spedition | Sjöspeditör | Ocean Freight | Import Sales Manager | Shipping | Sjöfartsagent Visa mindre

Materialplanerare

Ansök    Aug 19    Randstad AB    Speditionstjänsteman
Arbetsbeskrivning Är du en noggrann och strukturerad person med ett öga för detaljer? Har du erfarenhet av materialplanering och en passion för att säkerställa att produktionen flyter smidigt? Då kan du vara den vi söker! Vi söker just nu materialplanerare / parts planner för kommande uppdrag i Göteborg. Som materialplanerare / parts planner kommer du att ha en central roll i att planera och koordinera tillgången på delar och material för produktionen. Du ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Är du en noggrann och strukturerad person med ett öga för detaljer? Har du erfarenhet av materialplanering och en passion för att säkerställa att produktionen flyter smidigt? Då kan du vara den vi söker!
Vi söker just nu materialplanerare / parts planner för kommande uppdrag i Göteborg.
Som materialplanerare / parts planner kommer du att ha en central roll i att planera och koordinera tillgången på delar och material för produktionen. Du kommer att arbeta nära leverantörer, produktionsavdelningen och andra interna team för att säkerställa att alla nödvändiga komponenter finns tillgängliga i rätt tid och mängd.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Planering och beställning av material och komponenter baserat på produktionsplaner.
Koordinering av leveranser med leverantörer och logistikteam.
Övervakning och optimering av lagernivåer för att balansera tillgänglighet med kostnadseffektivitet.
Användning av ERP-system och andra planeringsverktyg för att hantera och följa upp inköpsorder samt lagerstatus.
Samarbete med produktion, inköp och kvalitetssäkring för att säkerställa en smidig och effektiv leveranskedja.
Analys och förbättring av processer för materialplanering och lagerhantering.


Kvalifikationer
Erfarenhet inom materialplanering, logistik eller liknande roller.
Goda kunskaper i att använda ERP-system och Microsoft Office-paketet.
Stark analytisk förmåga och förmåga att fatta snabba beslut.
Förmåga att arbeta både självständigt samt i team.
Behärskar svenska och engelska i tal och skift.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Rekrytering av Trafikplanerare för välkänt företag

Om tjänsten Vill du vara en del av att forma framtidens trafiklösningar och bidra till att göra våra vägar säkrare och mer effektiva? Just nu söker vi en engagerad och erfaren trafikplanerare som vill ta sig an spännande utmaningar inom trafikplanering och spedition. Som trafikplanerare hos vår kund kommer du få möjligheten att arbeta med att analysera trafikflöden, utveckla trafikplaner och samarbeta med olika intressenter för att skapa hållbara och säkra... Visa mer
Om tjänsten
Vill du vara en del av att forma framtidens trafiklösningar och bidra till att göra våra vägar säkrare och mer effektiva? Just nu söker vi en engagerad och erfaren trafikplanerare som vill ta sig an spännande utmaningar inom trafikplanering och spedition. Som trafikplanerare hos vår kund kommer du få möjligheten att arbeta med att analysera trafikflöden, utveckla trafikplaner och samarbeta med olika intressenter för att skapa hållbara och säkra trafikmiljöer. Om du brinner för att skapa smarta och innovativa lösningar för dagens och morgondagens trafikutmaningar, då är detta jobb för dig!
Anställning: Direktrekrytering av kund
Arbetstider: Dagtid måndag till fredag

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som trafikplanerare kommer du att arbeta med olika arbetsuppgifter dagligen. Detta innebär att du ska kunna arbeta många bollar i luften och kunna ändra arbetsuppgift eller fokus vid behov.
Du kommer arbeta med bland annat:
• Trafikflödesanalys: Att analysera och utvärdera trafikflöden för att identifiera problemområden och möjligheter till förbättringar.
• Utveckling av trafikplaner: Att utforma trafikplaner och strategier för att hantera och förbättra trafikflöden och trafiksäkerhet på vägar, gator och vägkorsningar.
• Samråd och samarbete: Att samarbeta med andra avdelningar, myndigheter och intressenter för att säkerställa att trafikplaner är i linje med övergripande planeringsmål och krav.
• Dataanalys: Att samla in och analysera trafikdata, inklusive hastighet, flöde och olycksstatistik, för att informera trafikplaneringen och fatta välgrundade beslut


Vem är du?
Som person ser vi gärna att du har en god analytisk förmåga och kan tolka trafikdata samt identifiera mönster och trender i trafikflöden. Då det dyker upp många oförutsägbara problem kräver det att du både är snabb tänkt och har en kreativ förmåga att lösa problem effektivt. I ditt dagliga arbete kommer du ha daglig kontakt med olika parter i kedjan av logistik. Därav ser vi att du besitter God förmåga att kommunicera både muntligt och skriftligt för att förklara och presentera trafikplaner både internt och externt.
Krav:
• Erfarenhet av arbete som trafikplanerare/speditör
• Flytande svenska i tal och skrift
• Goda engelskkunskaper i både tal och skrift

Om verksamheten
Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:

• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar passion & execution. Visa mindre

Business Development Manager till Logent i Göteborg

Ansök    Sep 18    Logent AB    Speditionstjänsteman
Logent Customs är ett växande företag som är marknadsledande inom tullhantering i Norden. Med stora marknadsandelar inom E-handel och industri utvecklar vi ständigt nya lösningar som tas till marknaden. Är du vår nästa nyckelperson som brinner för att skapa bolagsvärde och utveckla nya affärer? Har du ett enormt driv med erfarenhet från tex försäljning, management consulting och affärsutveckling? Då har vi en perfekt roll för dig! Om tjänsten: Som Busine... Visa mer
Logent Customs är ett växande företag som är marknadsledande inom tullhantering i Norden. Med stora marknadsandelar inom E-handel och industri utvecklar vi ständigt nya lösningar som tas till marknaden.

Är du vår nästa nyckelperson som brinner för att skapa bolagsvärde och utveckla nya affärer? Har du ett enormt driv med erfarenhet från tex försäljning, management consulting och affärsutveckling? Då har vi en perfekt roll för dig!

Om tjänsten:
Som Business Development Manager kommer du att ansvara för bearbetningen och försäljningen av tullaffärer mot nya kunder, med fokus på e-handelssegmentet. Tjänsten innebär ett helhetsansvar för försäljningsarbetet, från etablering av en första kundkontakt, paketering av affär till signering av kundavtal. I den rollen har du ett nära samarbete med övriga affärsområden inom Logent Group för att ta fram anpassade och effektiva logistiklösningar för kunders räkning. Du kommer att ingå i Logents Customs centrala försäljningsorganisation, rapportera till VD och ha nära samarbete med övriga kollegor inom det centrala Business Development teamet och operations.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Go-to-market strategi

- Marknadsbearbetning och etablering av kundkontakter/leads

- Försäljnings- och offertarbete

- Marknadsföring

Tjänsten är placerad i Göteborg och du kommer ha några dagars resor per månad.

Din profil:
Vi söker dig som är driven, resultatinriktad och vill arbeta uppsökande med försäljning och affärsutveckling. Du är lyhörd, relationsskapande och trivs i mötet med kund där du får användning av din problemlösande förmåga, kompetens och förståelse för vikten av en effektiv logistik. Då rollen som Business Development Manager innebär koordinering mellan kund och Logents specialistfunktioner är förmågan att samarbeta och kunna leda projekt viktigt för rollen.

Du har sannolikt en civilingenjörs- eller civilekonomutbildning och minst 3-5 års erfarenhet, gärna från både management consulting, supply chain mangement eller tullhantering. Du har erfarenhet av projektledning och god förståelse av affärsutveckling. Du är datadriven, van att arbeta i både Powerpoint och Excel och har en god förmåga att paketera presentationsmaterial.

Om Logent:
Logent är marknadsledande inom kontraktslogistik i Norden med en unik metod och brett tjänsteutbud inom logistik. Vi är en oberoende logistikpartner med möjlighet att erbjuda verkliga helhetslösningar för hela logistikkedjan, där vår styrka är hanteringen och effektiviseringen av de processer som logistikintensiva företag behöver och använder sig av. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Warehousing, Production Logistics, Ports & Terminals, Transport Management, Customs samt Staffing & Recruitment. Vi har verksamhet i Norge och Sverige och sysselsätter totalt 3000 personer med omsättning på 1.5 miljarder. Läs mer på www.logent.se

Intresserad av tjänsten?

Hos oss får du en spännande roll där du får arbeta med affärsutveckling i ett växande bolag med stor bredd och kunskap inom logistik; från kvalificerade logistiklösningar till bemanning och hamnverksamhet. För att nå framgång tror vi på Logent att det är viktigt att ha roligt tillsammans, du ges möjlighet att ta ett stort eget ansvar för egna kunder och affärer samtidigt som du ingår i ett större team fördelat på olika kontor som gillar att samarbeta mot uppsatta mål.

Ta chansen att hoppa på en spännande förändringsresa i ett växande bolag. Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som Business Development Manager inom Logent Group. Urvals- och intervjuarbete kommer att ske löpande, vi ser därför gärna din ansökan snarast möjligt. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta Rekryteringsspecialist Thérèse Grivérus, [email protected].

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Planerare

Ansök    Feb 26    Randstad AB    Speditionstjänsteman
Arbetsbeskrivning Har du erfarenhet inom logistik såsom planering, samt administration med fakturering?  Vi söker dig som har ett intresse av att nyttja dina kunskaper, utvecklas och lockas av att få gå in som konsult hos våra kunder.  Just nu har vi ett spännande uppdrag inom administration och logistik.  Vi erbjuder dig en möjlighet att ta anställning som konsult för att såväl bredda som fördjupa dina kunskaper och bygga ett starkt CV. Som konsult hos Ra... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet inom logistik såsom planering, samt administration med fakturering? 
Vi söker dig som har ett intresse av att nyttja dina kunskaper, utvecklas och lockas av att få gå in som konsult hos våra kunder. 
Just nu har vi ett spännande uppdrag inom administration och logistik. 
Vi erbjuder dig en möjlighet att ta anställning som konsult för att såväl bredda som fördjupa dina kunskaper och bygga ett starkt CV.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV.
Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas.
Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Administration inom fakturering
Planering av tekniker 
Kundregister
Uppföljning av teknikers arbete 


Kvalifikationer
Akademisk examen eller motsvarande inom logistik.
Ett par års erfarenhet av liknande tjänst.
Erfarenhet inom fakturering och administration.
Erfarenhet av planering.
Mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Logistics Solutions Co-ordinator

Ansök    Jan 14    First Reserve AB    Speditionstjänsteman
Wallenius Wilhelmsen is a global logistics shipping company listed on the Norwegian stock exchange. Wallenius Wilhlemsen brings together five established shipping companies to maximise synergies and growth through shared vessels, networks and customer base throughout the World. Logistics Solutions Co-ordinator We are currently looking for a talented individual to join our Gothenburg Office. To fulfill the ambition to grow the logistics product in Nort... Visa mer
Wallenius Wilhelmsen is a global logistics shipping company listed on the Norwegian stock exchange. Wallenius Wilhlemsen brings together five established shipping companies to maximise synergies and growth through shared vessels, networks and customer base throughout the World.

Logistics Solutions Co-ordinator

We are currently looking for a talented individual to join our Gothenburg Office.

To fulfill the ambition to grow the logistics product in Northern Europe we are searching for a Solutions Coordinator to join Logistics in Gothenburg (or Oslo). This role reports into the Manager Logistics Solutions EMEA.

Who we are looking for?

We are looking for a person with experience within the logistics sector, preferably both land-based transport as well as sea transports. You are a proactive team player with a sense of urgency. Able to work effectively in a fast-paced environment, and display flexibility and problem-solving to meet changing priorities and business needs.

Purpose of the role

• To operate existing business in Sweden and Norway
• Support Customer Growth in delivering on ambition for LS and delivering new solutions
• To consistently deliver an outstanding and professional service, through understanding of our customer’s needs, in order to achieve total customer satisfaction and to generate optimal results:
• To provide day-to-day logistics coordination (operational and administrative) for Wallenius Wilhelmsen Logistics Solutions customers
• Operational coordination, planning and monitoring of service providers to Wallenius Wilhelmsen Logistics Services and its customers
• Perform specific tasks in a way that directly contribute to the achievement of contractual objectives, specifically the contractually agreed performance targets (KPI’s) ensuring high quality customer services and any possible future or other contracts.
• Interact with our customers, accept & handle all customer enquiries.
• Develop and maintain positive relationships with customers to drive new business growth.
• Ensure follow up on Customer Satisfaction within set framework.

Accountabilities

• Customer Satisfaction
• Business retention and acquisition
• Delivering on performance KPIs
• Compliance with respect to WW process, policies, procedures and instructions
• Legal compliance within the Sales Support and Customer Care activities
• Cost efficiency within the Sales Support and Customer Care activities

Knowledge & Skills

• Ability to work in a team and collaborate effectively with team members
• Graduated from a logistics-oriented Master or Bachelor Degree and / or relevant shipping, transportation or logistics industry experience of 1 - 2 years
• Results and growth driven
• Flexible, adaptable, and collaborative- ability to foster an agile working environment.
• Good ability to identify opportunities, based on customer’s need and requirements
• Excellent communication skills
• Problem solving and analysis
• Must be able to work effectively in a fast-paced environment
• Result-oriented
• Analytical and numeracy skills: ability to interpret figures correctly
• Strong customer focus/Customer Care mindset
• Strategic and open-minded thinking
• A sense of urgency and display flexibility to meet changing priorities and business needs
• Excellent verbal and written communication skills
• Excellent Swedish and English language skills
• Computer literacy: profound MS Office knowledge and quick learner of business applications
• Ability to understand, accept and enjoy cultural differences
• Be supportive and live the WW Values: Courage, Trust, Imagination, Candor, Speed

We are an equal opportunity employer that strongly believes in diversity and a values-driven culture. The successful candidate will enjoy working in a global company with colleagues and stakeholders from different cultures and countries and where English is the working language.

Application:
A crucial success factor for any company is to make use of people's differences and you can easily search by registering your CV by clicking on the application button below or with your Linkedin profile. Selection and interviews will be ongoing.

With reference to GDPR we do not have the opportunity to receive any applications by mail

We look forward to receiving your application! Visa mindre

Materialplanerare till Facil!

Vill du jobba med supply chain och materialplanering i internationell miljö? Trivs du med en administrativ roll och att vara spindeln i nätet? Då kan denna tjänst hos vår kund Facil vara intressant för dig! Just nu söker StudentConsulting efter en Materialplanerare till vår kund Facil. Facil är ett internationellt bolag som jobbar med fästelement till bil och lastbilsindustrin samt levererar produkter till miljoner bilar varje år. De startades i Belgien 1... Visa mer
Vill du jobba med supply chain och materialplanering i internationell miljö? Trivs du med en administrativ roll och att vara spindeln i nätet? Då kan denna tjänst hos vår kund Facil vara intressant för dig!

Just nu söker StudentConsulting efter en Materialplanerare till vår kund Facil. Facil är ett internationellt bolag som jobbar med fästelement till bil och lastbilsindustrin samt levererar produkter till miljoner bilar varje år. De startades i Belgien 1996 och levererar nu sina produkter globalt till kunder såsom Volvo Lastvagnar.

I rollen som Materialplanerare ingår bland annat:

- Arbeta med lagernivåer i samarbete med lageransvarig
- Transportplanering tillsammans med kunder och leverantör
- Säkerställa att en hög leveransprecision och leveranssäkerhet erhålls mot alla Facils kunder
- Hantera nya produktimplementeringar
- Svara på frågor från leverantörer och kunder angående order och beställningar
- Kommunikation med Facils övriga kontor runt om i Europa angående logistikfrågor
- Samt övrig administration kopplat till kunder, leverantörer och transporter

Du kommer arbeta tätt med dina kollegor i ett mindre team i deras lokaler på Hisingen.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning hos Facil. Tjänsten är på heltid och planerar att starta under januari 2022.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

- Eftergymnasial utbildning inom logistik, företrädesvis YH-utbildning
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- Tidigare jobbat inom logistikbranschen
- Goda kunskaper i Excel

Det är meriterande med kunskap inom fler språk, exempelvis franska eller tyska. Vidare ser vi att det är ett plus om du har affärssystemserfarenhet.

Som person trivs du med dagliga rutiner och är kvalitetsmedveten samt strukturerad. Du är dessutom självgående, serviceinriktad och har lätt för att skapa goda kontakter med kollegor, kunder och leverantörer. Du tycker det är självklart med ett professionellt bemötande och trivs i en internationell miljö. Det är även bra om du har intresse för fordonsbranschen.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Vi önskar att få in ansökningshandlingar på Engelska.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Materialplanerare till Facil!

Vill du jobba med supply chain och materialplanering i internationell miljö? Trivs du med en administrativ roll och att vara spindeln i nätet? Då kan denna tjänst hos vår kund Facil vara intressant för dig! Just nu söker StudentConsulting efter en Materialplanerare till vår kund Facil. Facil är ett internationellt bolag som jobbar med fästelement till bil och lastbilsindustrin samt levererar produkter till miljoner bilar varje år. De startades i Belgien 1... Visa mer
Vill du jobba med supply chain och materialplanering i internationell miljö? Trivs du med en administrativ roll och att vara spindeln i nätet? Då kan denna tjänst hos vår kund Facil vara intressant för dig!

Just nu söker StudentConsulting efter en Materialplanerare till vår kund Facil. Facil är ett internationellt bolag som jobbar med fästelement till bil och lastbilsindustrin samt levererar produkter till miljoner bilar varje år. De startades i Belgien 1996 och levererar nu sina produkter globalt till kunder såsom Volvo Lastvagnar.

I rollen som Materialplanerare ingår bland annat:

- Arbeta med lagernivåer i samarbete med lageransvarig
- Transportplanering tillsammans med kunder och leverantör
- Säkerställa att en hög leveransprecision och leveranssäkerhet erhålls mot alla Facils kunder
- Hantera nya produktimplementeringar
- Svara på frågor från leverantörer och kunder angående order och beställningar
- Kommunikation med Facils övriga kontor runt om i Europa angående logistikfrågor
- Samt övrig administration kopplat till kunder, leverantörer och transporter

Du kommer arbeta tätt med dina kollegor i ett mindre team i deras lokaler på Hisingen.

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning hos Facil. Tjänsten är på heltid och planerar att starta under januari 2022.

Din profil
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

- Eftergymnasial utbildning inom logistik, företrädesvis YH-utbildning
- Flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift
- Tidigare jobbat inom logistikbranschen
- Goda kunskaper i Excel

Det är meriterande med kunskap inom fler språk, exempelvis franska eller tyska. Vidare ser vi att det är ett plus om du har affärssystemserfarenhet.

Som person trivs du med dagliga rutiner och är kvalitetsmedveten samt strukturerad. Du är dessutom självgående, serviceinriktad och har lätt för att skapa goda kontakter med kollegor, kunder och leverantörer. Du tycker det är självklart med ett professionellt bemötande och trivs i en internationell miljö. Det är även bra om du har intresse för fordonsbranschen.

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande! Vi önskar att få in ansökningshandlingar på Engelska.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se Visa mindre

Supply Chain Management (SCM) Customer Experience Partner

Looking for a chance to work with tailor-made logistics in a global leader in container logistics? If you also love talking to a wide array of people during the day – from customers, suppliers and colleagues around the globe – then this is the job for you. When joining Maersk you will help us create unique customer experiences while ensuring that our customers’ goods are duly prepared for arrival. Ready to get connected with a world of opportunities? Then ... Visa mer
Looking for a chance to work with tailor-made logistics in a global leader in container logistics?
If you also love talking to a wide array of people during the day – from customers, suppliers and colleagues around the globe – then this is the job for you. When joining Maersk you will help us create unique customer experiences while ensuring that our customers’ goods are duly prepared for arrival.
Ready to get connected with a world of opportunities? Then let’s go. All the way!
We offer
At Maersk, we are pioneers in logistics. We are embarking on a bold new direction, expanding our capabilities to become a truly end-to-end logistics service provider that can deliver intelligent solutions for customers around the world.
Innovation will play a huge part in getting us there. And joining us at our office in Gothenburg, we will empower you and your 11 skilled colleagues in our Customer Experience Supply Chain Management team to find new ways to take the complexity out of logistics – and make it as simple and customer-friendly as possible.
This also means you will get ample opportunity to develop your talent and take your career further – and we will support you in your endeavors.
Key responsibilities
Together with your team, you will be responsible for creating tailor-made logistics solutions for our customers, enabling them to outsource their logistics value chain to us. Your job will be to create truly integrated end-to-end logistics services and transportation solutions that moves the world for our customers. This involves owning the customer experience by managing the shipment process and coordinating with the various countries and global logistics teams.
In addition, you will:
• Build customer relationships and be curious about customer business needs and drivers in order to better serve them and identify new business opportunities
• Ensure the whole shipment life cycle is executed smoothly, monitor agreed service-level agreements and identify root causes if expectations are not met
• Coordinate with the commercial organization on customer commitments and forecasts
• Advise Maersk management on potential service failures and trends
• Drive continuous improvement to satisfy customers and ensure we do things better and smarter
• Support the digitization agenda by positively influencing customers’ uptake of new e-features
We are looking for
You possess excellent planning skills, and you have the ability to juggle different tasks at the same time without losing the bigger picture. Also, you love delivering great customer experience and your well-developed communications skills allow you to tackle any issues with a smile and quickly identify the right solution.
Moreover, you:
• Preferably comes with a financial interest and likes digging in to the numbers.
• Preferably have previous experience working with FACT/SAP.
• Most likely have experience from a related industry within shipping, transport management, logistics or similar
• Have previous customer experience from a customer-facing role
• Like spotting ways to optimize existing processes
• Speak and write English effortlessly, and preferably, you are also fluent in Swedish Visa mindre

Supply Chain Management (SCM) Customer Experience Partner

Looking for a chance to work with tailor-made logistics in a global leader in container logistics? If you also love talking to a wide array of people during the day – from customers, suppliers and colleagues around the globe – then this is the job for you. When joining Maersk you will help us create unique customer experiences while ensuring that our customers’ goods are duly prepared for arrival. Ready to get connected with a world of opportunities? Then ... Visa mer
Looking for a chance to work with tailor-made logistics in a global leader in container logistics?
If you also love talking to a wide array of people during the day – from customers, suppliers and colleagues around the globe – then this is the job for you. When joining Maersk you will help us create unique customer experiences while ensuring that our customers’ goods are duly prepared for arrival.
Ready to get connected with a world of opportunities? Then let’s go. All the way!
We offer
At Maersk, we are pioneers in logistics. We are embarking on a bold new direction, expanding our capabilities to become a truly end-to-end logistics service provider that can deliver intelligent solutions for customers around the world.
Innovation will play a huge part in getting us there. And joining us at our office in GOT, we will empower you and your colleagues in our Customer Experience Supply Chain Management team to find new ways to take the complexity out of logistics – and make it as simple and customer-friendly as possible.
This also means you will get ample opportunity to develop your talent and take your career further – and we will support you in your endeavors.
Key responsibilities
Together with your team, you will be responsible for creating tailor-made logistics solutions for our customers, enabling them to outsource their logistics value chain to us. Your job will be to create truly integrated end-to-end logistics services and transportation solutions that moves the world for our customers. This involves owning the customer experience by managing the shipment process and coordinating with the various countries and global logistics teams.
In addition, you will:
• Build customer relationships and be curious about customer business needs and drivers in order to better serve them and identify new business opportunities
• Ensure the whole shipment life cycle is executed smoothly, monitor agreed service-level agreements and identify root causes if expectations are not met
• Coordinate with the commercial organization on customer commitments and forecasts
• Advise Maersk management on potential service failures and trends
• Drive continuous improvement to satisfy customers and ensure we do things better and smarter
• Support the digitization agenda by positively influencing customers’ uptake of new e-features
We are looking for
You possess excellent planning skills, and you have the ability to juggle different tasks at the same time without losing the bigger picture. Also, you love delivering great customer experience and your well-developed communications skills allow you to tackle any issues with a smile and quickly identify the right solution.
Moreover, you:
• Preferably comes with a background as freight forwarder and/or logistics supply chain role.
• Preferably comes with a financial interest and likes digging in to the numbers.
• Preferably have previous experience working with FACT/SAP.
• Have previous customer experience from a customer-facing role
• Like spotting ways to optimize existing processes
• Speak and write English effortlessly, and you are also fluent in Swedish Visa mindre

Customer Experience Partner – help us connect the world

Do you enjoy talking to many different customers and colleagues across the globe each day? Then join Maersk, a global leader in logistics. Here, you will create unique customer experiences while ensuring that our customers’ goods arrive at the right place at the right time. Ready to get connected to the world? Then let’s go. All the way! We offer At our office in Gothenburg, you will join our Customer Experience team and work alongside 30 skilled colleague... Visa mer
Do you enjoy talking to many different customers and colleagues across the globe each day?
Then join Maersk, a global leader in logistics. Here, you will create unique customer experiences while ensuring that our customers’ goods arrive at the right place at the right time.
Ready to get connected to the world? Then let’s go. All the way!
We offer
At our office in Gothenburg, you will join our Customer Experience team and work alongside 30 skilled colleagues. Together, we are responsible for ensuring a seamless supply chain flow for our customers.
Right now, we are going through an industry-defining transformation: We want to innovate global trade by simplifying our customer’s supply chains. With simple end-to-end solutions, digital services and seamless customer engagement, we want to enable our customers to trade and grow by transporting goods anywhere – as fast and simple as possible.
Joining us, you will play a key role in ensuring that we succeed.
Key responsibilities
Once our customers cargo has started its journey towards its destination by sea, road or air your job begins. Using your great coordinating and communication skills, you will ensure great customer experiences by managing the end-to-end delivery process.
This involves coordinating with the various countries and global shipment teams and ensuring that all documents and practicalities are in place.
More specifically, you will:
• Build customer relationships and be curious about customers’ business needs and drivers in order to better serve them and identify new business opportunities
• Ensure the whole shipment life cycle is executed smoothly, monitor agreed service-level agreements and identify root causes if expectations are not met
• Coordinate with the commercial organization on customer commitments and forecasts
• Advise Maersk management on potential service failures and trends
• Drive continuous improvement to satisfy customers and improve loyalty
• Support the digitization agenda by positively influencing customers’ uptake of new e-features
We are looking for
Needless to say, you are passionate about delivering great customer experience. Your excellent communications skills allow you to tackle any issues with a smile, and your experience enables you to quickly identify the right solution.
You love spotting ways to optimize existing processes, and you are not afraid to speak your mind. Moreover, you:
• Ideally comes with a freight forwarding background with experience of handling end-to-end logistics solutions
• Thrives in a customer facing role where you are to deliver a superior customer experience.
• Your coordinating and communication skills are on point
• Speak and write English effortlessly, and preferably, you are also fluent in Swedish Visa mindre

Global Care Business Partner

In Maersk we are on a mission to become The Global Integrator of container logistics by connecting and simplifying our customers’ supply chains. With simple end-to-end offering of products and digital services, seamless customer engagement and a superior end-to-end delivery network, Maersk enables its customers to trade and grow by transporting goods anywhere - all over the world. We offerNo matter your dreams and ambitions, Maersk offers exciting career o... Visa mer
In Maersk we are on a mission to become The Global Integrator of container logistics by connecting and simplifying our customers’ supply chains. With simple end-to-end offering of products and digital services, seamless customer engagement and a superior end-to-end delivery network, Maersk enables its customers to trade and grow by transporting goods anywhere - all over the world. We offerNo matter your dreams and ambitions, Maersk offers exciting career opportunities in a truly international working environment. Maersk employees represent an expansive cross-section of modern professionals. Our employees include Engineers, Geologists, Logistics-, IT-, Legal and HR specialists, Maritime Officers, Seafarers and administrative staff, to name just some. At Maersk, we make it our business to make sure that people with the right combination of experience, energy and ambition are given the opportunity to advance and develop throughout their careers. At Maersk we are diverse in every sense of the word. Diverse in our logistics and supply chain solutions, in the countries in which we operate, and diverse in the many people we employ. We see diversity as a great strength and our continued goal. We believe that a diverse workplace is better for our customers, for our business, and for our employees.Key responsibilitiesWhen working in our customer service area you will come to realize that industry-leading customer experience isn’t just our vision. It’s our passion. We have a pas-sion for our customers in making their life easier by connecting and simplifying our customers’ supply chain through global end-to-end solutions. Key responsibilities includes:Be the customer´s first point of contact for the customer on global levelAct as a sparring partner to the Key Client Manager in engaging with the customer on global customer service mattersMonitor customer performance and follow up on commitment and forecastBuild strong relationships with the customer, understand the customer´s business, service needs, drivers and desiresBuild network and strong relationships with CARE Business Partners globallyEnsure smooth execution of the end to end shipment lifecycleOwn and escalate customer issues and engage relevant stakeholders as requiredOwn and improve the customer satisfactionSeek out and act on continuous improvements opportunities both in relation to the customer and internal/external stakeholdersProactively monitor shipments globallyManage and improve the customer processes and handle issues and requests from customerWork according to defined objectives and KPIsHandle daily communication with internal and external customers and stakeholdersWe are looking forThe ideal candidate is a service minded team player with a commercial mindset, result-driven and enjoy challenges. You have excellent communication skills and genuinely appreciate the interaction with other people. You are able to take on multiple tasks with a sense of urgency and strive to deliver excellence in the details. We value the ability to identify improvement areas, take actions and initiate appropriate solutions. Commercial experience (from sales or customer service)Experience from transport industry/shippingHolistic understanding of the supply chain managementManage without authority – manage teamwork among colleagues within/outside own cluster or functionCapability of taking up discussion with senior-management and Key Client ManagementGreat communication skills (verbal and written) – in English and one of Scandinavian languages (Swedish, Danish, Norwegian). Visa mindre

Tullkoordinator sökes till SKF

Ansök    Maj 24    AKTIEBOLAGET SKF    Speditionstjänsteman
Har du erfarenhet och ett intresse för tullfrågor? Drivs du av spännande utmaningar med hela världen som spelplan?Då vill vi gärna komma i kontakt med dig då vi befinner oss i en expansiv fas och behöver förstärka teamet med enTullkoordinatorSKF Logistics Services erbjuder såväl interna som externa kunder tjänster inom logistikområdet. Exempel på tjänster är fabrikslogistik, lagerhållning, transporter, tullhantering, returhantering och informationstekniska... Visa mer
Har du erfarenhet och ett intresse för tullfrågor? Drivs du av spännande utmaningar med hela världen som spelplan?Då vill vi gärna komma i kontakt med dig då vi befinner oss i en expansiv fas och behöver förstärka teamet med enTullkoordinatorSKF Logistics Services erbjuder såväl interna som externa kunder tjänster inom logistikområdet. Exempel på tjänster är fabrikslogistik, lagerhållning, transporter, tullhantering, returhantering och informationstekniska lösningar. SKF Logistics Services Sweden har i huvudsak hand om lagerhållningen och distributionen av produkter för de tillverkande enheterna i Göteborg, Katrineholm och Poznan, och har ca 180 anställda varav cirka 60 tjänstemän.Ditt dagliga arbeteI rollen som tullkoordinator kommer du att arbeta i ett mindre team som tillsammans ansvarar för SKFs tullfrågor i Sverige, Norden och Baltikum. Denna avdelning är mitt i en expansiv fas där du kommer att få möjlighet att vara med och utveckla arbetet samt ha mycket varierande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat:Ansvara för klassificeringar och ursprungshantering, där du arbetar mycket i Excel och samlar information från fabriker och leverantörer.Ansvara för tullfrågor såsom egenkontroller, ursprungshantering, certifikat och frihandelsavtal. Det kommer dock röra främst importfrågor.Ansvara för kommunikation kring tullfrågor med samarbetspartners både internt och externt, såsom inköp, fabriker och säljbolag.Vi tror att du som söker harRelevant högskoleutbildning inom logistik, eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom tull samt import- och exporthantering.Tidigare erfarenhet av logistiska processer och frihandelsavtal.Behärskar både engelska och svenska obehindrat.Det vore meriterande om du ävenHar mycket god datavana med erfarenhet av att arbeta i Excel.Har erfarenhet av SAP samt Wass.Har ett intresse för tullfrågor.Du kommer att trivas här om duHar en ödmjuk och professionell framtoning. Du trivs i en föränderlig miljö samtidigt som du är noggrann, analytisk och har ett strukturerat arbetssätt. God förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt med såväl interna som externa samarbetspartners är också viktigt i denna tjänst.Vi erbjuder Ett stimulerande arbete i ett sammansvetsat team. Vi sitter i det nybyggda aktivitetsbaserade Norden kontoret och har hela världen som motpart. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver ett lösningsorienterat förhållningssätt.Ytterligare informationPlacering: Göteborg.Tullavdelningen inom SKF Logistics Services arbetar med SKF:s tullfrågor i Sverige, Norden och Baltikum. Frågor som vi bland annat arbetar med är import- och exporthantering, klassificering, ursprungshantering, egenkontroller samt utbildning.Du kommer att rapportera till Customer Service & Customs Manager som sitter placerad i Göteborg. För frågor gällande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Patrik Schultzén, Recruitment Specialist på SKF Group Recruitment Center, på telefonnummer 031 337 12 70 eller [email protected] kontakterUnionen – Jonny Hilbert +46 31 3372155Akademikerföreningen – Anders Kempe +46 31 3373395Ledarna – Angelica Lindström +46 31 3371842Är du intresserad?…och motsvarar profilen vi söker, är du välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev genom att klicka på Apply, senast den 2:e Juni. Visa mindre

Exportspeditör till ITS Independent Transport & Shipping

Är du en ambitiös och ansvarsfull, noggrann och strukturerad person som gillar logistik? Är du dessutom positiv och driven, effektiv och kvalitetsmedveten och vill jobba med transportsamordning, logistik och spedition? ITS Independent Transport & Shipping är ett familjärt och trevligt speditionsföretag i Göteborg och de söker nu en exportspeditör (sjö) med start omgående. Den här rekryteringen sköts av Manpower. Du kommer att bli anställd hos Independen... Visa mer
Är du en ambitiös och ansvarsfull, noggrann och strukturerad person som gillar logistik? Är du dessutom positiv och driven, effektiv och kvalitetsmedveten och vill jobba med transportsamordning, logistik och spedition?

ITS Independent Transport & Shipping är ett familjärt och trevligt speditionsföretag i Göteborg och de söker nu en exportspeditör (sjö) med start omgående.

Den här rekryteringen sköts av Manpower. Du kommer att bli anställd hos Independent Transport & Shipping i Göteborg.

Vad går jobbet ut på?

Tjänsten är på heltid och du arbetar 08.00 - 17.00. Du kommer framför allt att samordna transporter, hantera all dokumentation i anslutning kring detta samt administrera och fakturera dina transporter.

Du kommer bland annat att:

* ansvara för service gentemot kunder och leverantörer
* ansvara för framtagning av samtliga transportdokument
* skicka och mejla orderbekräftelser till kunderna
* avisera kunder och mottagande parter om kommande transporter
* regelbundet följa upp bokade transporter
* ansvara för förtullning samt hantera tulldokument
* offerera kunder/agenter
*

Vad krävs för att bli exportspeditör?

Till den här rollen söker vi dig som har erfarenhet av spedition. Vidare är du meriterande om du har en relevant utbildning - gärna inom logistik. Vi utgår ifrån att du är en ambitiös, positiv och trevlig person med intresse för logistik. Du är ansvarsfull, noggrann och strukturerad och driven, effektiv och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt och du drivs av tanken på att få göra ett riktigt bra jobb, önskan att leverera kvalitet i allt du gör och att få jobba med omväxlande arbetsuppgifter.

Vi söker dig som:

* har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
* har en relevant utbildning inom logistik eller motsvarande

Vad kan ITS Independent Transport & Shipping erbjuda dig?

ITS är ett privatägt speditionsföretag som sitter i charmiga lokaler, centralt på Lilla Torget i Göteborg. Här är det samarbete, engagemang och prestigelöshet som råder. I detta bolag blir du synlig och betydelsefull - en viktig kugge i hjulet.

ITS Independent Transport & Shipping AB etablerades 1986 och erbjuder ett komplett utbud av världsomfattande transport- och logistikrelaterade tjänster. ITS erbjuder också omfattande vägtransporter med täckning i hela Europa och Norden; med kostnadseffektiva lösningar och hög servicegrad.

Genom att bygga långsiktiga relationer med internationella agenter och lokala leverantörer är vi mycket stolta att kunna erbjuda vår hållbara och pålitliga service.

Sök tjänsten i dag!

I den här rekryteringen samarbetar ITS Independent Transport & Shipping med Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sophie Malmberg, 031-617249, [email protected]

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående.

Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre