Lediga jobb Signpost AB i Göteborg

Se alla lediga jobb från Signpost AB i Göteborg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Göteborg som finns inom det yrket.

Är du Chalmers nya förhandlingschef?

Ansök    Sep 4    Signpost AB    Förhandlingschef
Är du Chalmers nya Förhandlingschef? Chalmers tekniska högskola AB, ägt av Chalmersstiftelsen, är ett dynamiskt universitet känt för banbrytande forskning och undervisning inom teknik, arkitektur, sjöfart och naturvetenskap. Vår vision är att höja ambitionsnivån och bli ett av Europas främsta tekniska universitet. Medarbetare från hela världen bidrar till en arbetsmiljö som präglas av kreativitet, engagemang och mångfald. Vi har ett starkt och respektfull... Visa mer
Är du Chalmers nya Förhandlingschef?

Chalmers tekniska högskola AB, ägt av Chalmersstiftelsen, är ett dynamiskt universitet känt för banbrytande forskning och undervisning inom teknik, arkitektur, sjöfart och naturvetenskap. Vår vision är att höja ambitionsnivån och bli ett av Europas främsta tekniska universitet. Medarbetare från hela världen bidrar till en arbetsmiljö som präglas av kreativitet, engagemang och mångfald. Vi har ett starkt och respektfullt samarbete med våra fackliga organisationer och värdesätter en dialog som främjar förståelse för olika ståndpunkter.

Vi söker nu en erfaren Förhandlingschef med gedigen erfarenhet och kompetens inom arbetsrättsliga förhandlingar, som tex löne- och kollektivavtalsförhandlingar samt rådgivning i komplexa arbetsrättsliga frågor.

Ditt uppdrag

I denna nyckelroll, med delegation från HR-chef och rektor, kommer du att förhandla och teckna avtal för Chalmers räkning. Du kommer också att ansvara för att samordna och leda det arbetsrättsliga arbetet inom Chalmers verksamheter genom att:

Utveckla och implementera förhandlingsstrategier som stödjer våra verksamheters övergripande mål.
Leda och genomföra löne- och kollektivavtalsförhandlingar samt arbetsrättsliga förhandlingar.
Säkerställa efterlevnad av gällande lagar, avtal och interna styrdokument.


I rollen ingår även att ge råd och stöd till chefer och HR-partners i arbetsrättsliga frågor, vilket bidrar till organisationens framgång. Du höjer den arbetsrättsliga kompetensen inom organisationen genom att utbilda och stötta våra medarbetare samt tolka och kommunicera ny information på ett tydligt sätt. Du ansvarar också för att följa upp, utvärdera och implementera processer inom arbetsrätt för att kontinuerligt förbättra och förfina våra metoder.

På Chalmers HR-avdelning samarbetar kollegor inom sina respektive roller med Förhandlingschefen i både arbetsrättsliga frågor och lönebildning. Du ingår i HR-ledningsgruppen och rapporterar till HR-chefen.

För att lyckas i uppdraget behöver du:
Ha lång erfarenhet av att leda arbetsrättsliga förhandlingar och bygga förtroendefulla relationer med fackliga parter och andra intressenter.
Ha djup kunskap inom svensk arbetsrätt och kollektivavtalslagstiftning, gärna med erfarenhet från det statliga avtalsområdet.
Vara en skicklig kommunikatör och förhandlare med förmåga att hantera känsliga samtal och förhandlingar på ett diplomatiskt och professionellt sätt.
Ha erfarenhet av att arbeta i en komplex och dynamisk organisation.
Tänka strategiskt och ha förmågan att arbeta både operativt och strategiskt.
Ha flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Ha en akademisk grundutbildning. Om grundutbildningen inte inkluderar arbetsrätt och förhandlingsteknik, krävs kompletterande utbildningar inom dessa områden.


Meriterande utbildningar:

Utbildning inom retorik och presentationsteknik.


Meriterande erfarenheter:

Erfarenhet från det statliga avtalsområdet och arbete inom universitet och högskola.
Chefserfarenhet och erfarenhet av att leda projekt.
Medverkan vid tingsrättsförhandlingar och/eller förhandlingar i Arbetsdomstolen.
Erfarenhet av andra roller inom HR.


Om du är redo att anta en strategiskt viktig roll i en organisation som värdesätter samverkan, innovation och mångfald, då är detta rätt möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan!

Nästa steg

Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att uppdraget låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan!

Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen.

Vill du veta mer innan du söker är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller [email protected]. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Visa mindre

Director of Fundraising and PR till Chalmers

Ansök    Aug 20    Signpost AB    PR-chef
Director of Fundraising and Public Relations till Chalmers Chalmerskoncernen har antagit en ny strategisk inriktning och målbild där stiftelseformen och dess möjlighet till ökad autonomi utnyttjas i högre grad. Målet är att Chalmers ska bli ett ”tekniskt universitet i världsklass”. Ett mål som består av två delar: akademisk kvalitet på europeisk toppnivå, kombinerat med ett högeffektivt nyttiggörande (nyttiggörande av forskning) för att möta samhällets be... Visa mer
Director of Fundraising and Public Relations till Chalmers

Chalmerskoncernen har antagit en ny strategisk inriktning och målbild där stiftelseformen och dess möjlighet till ökad autonomi utnyttjas i högre grad. Målet är att Chalmers ska bli ett ”tekniskt universitet i världsklass”. Ett mål som består av två delar: akademisk kvalitet på europeisk toppnivå, kombinerat med ett högeffektivt nyttiggörande (nyttiggörande av forskning) för att möta samhällets behov av leveranser på kort och medellång sikt.

Som en del i denna satsning utökar vi nu med en roll som Fundraising Director till Chalmers. Satsningen är banbrytande i Sverige, där vi på Chalmers går i bräschen. Och vi söker nu dig som vill ta dig an denna spännande möjlighet!

Om Chalmersstiftelsen
Du kommer att vara placerad på Chalmersstiftelsen, som är moderbolag till Chalmers tekniska högskola – ett av Nordens ledande tekniska universitet – samt till övriga bolag inom Chalmerskoncernen. Vårt mål är att säkerställa att Chalmers fortsätter att vara en ledstjärna inom utbildning och forskning på en internationell toppnivå. Sedan 1829 har Chalmers utbildat och inspirerat tiotusentals ingenjörer, forskare och samhällsbyggare. Vi står nu inför en spännande tid där vi siktar mot nya höjder – vår strategi är att bli ett globalt ledande tekniskt universitet, en plats där framtidens banbrytande idéer föds och växer.

Chalmersstiftelsens kansli, bestående av nio dedikerade specialister, arbetar intensivt med kapitalförvaltning, ekonomi, förvaltning av anknutna stiftelser, ägarstyrning av dotterbolag och fundraising. Chalmers unika position som privat stiftelse ger oss en extraordinär möjlighet att integrera och stödja både näringslivet och det offentliga, vilket gör oss till en central motor för samhällsutveckling och innovation.

Om uppdraget
Ditt grunduppdrag blir att leda, planera och genomföra aktiviteter som stärker finansieringen av den stora satsning vi nu gör inom Chalmers. Detta innebär att du aktivt arbetar med att skapa och bibehålla positiva relationer med befintliga och potentiella samarbetspartners och givare. Dessa kan inkludera företag, alumner, stiftelser och andra finansieringsorgan. Det innebär också att samarbeta med Universitetets ledning för att fastställa mål för organisationens image och fundraising-kampanjer.

Du ansvarar tex för att;

Utveckla och genomföra strategier för att uppnå mål för relationsbaserad försäljning och fondinsamling. 
Sätta mål för insamlingskampanjer och säkerställa att de uppnås. 
Planera och leda olika evenemang för att öka organisationens synlighet, vidmakthålla relationer och generera intäkter. 
Utveckla och implementera policyer för insamling och skapa mesta möjliga nytta av bidrag till angivet ändamål. 
I samråd med Universitetets kommunikationschef utforma och genomföra en effektiv kommunikationsstrategi för att marknadsföra universitetet och dess verksamhet till relevanta målgrupper (ex potentiella donatorer, politiken, industrin, alumni). 
Se till att alla publicitetsinsatser, inklusive annonsering och kampanjer, överensstämmer med våra mål och önskade bild. 


Dessutom kommer du att bygga och leda ett effektivt fundraising-team samt utveckla ett nära samarbete med studentkår och alumniförening.

Din profil
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har mångårig erfarenhet inom PR och/eller fundraising, med dokumenterad framgång av att skapa och upprätthålla strategiska relationer, en positiv offentlig bild och säkra finansiering. Du har också kunskap i att arbeta med olika kommunikationskanaler (både fysiska och digitala) och evenemangsplanering. Du har mycket goda erfarenheter i att utveckla och implementera strategier för att maximera intäkter och resultat. 

Du har skaffat dig ett starkt nätverk inom näringslivet, akademin och/eller offentlig sektor, med förmåga att etablera och underhålla långsiktiga relationer. Och du besitter kompetens i att identifiera och engagera interna och externa ambassadörer och champions för att stödja fundraising-målen. 

Du har tidigare ledarerfarenheter samt utomordentliga kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. Och erfarenhet av att utforma och genomföra effektiva PR- och kommunikationsstrategier. Du har också bevisad förmåga att uppnå och överträffa mål inom försäljning eller fundraising. Som person är du uthållig, relationsskapande och affärsmässig. Du besitter också en förmåga att snabbt ta till dig ny information och skapa trovärdighet och tillit.

Nästa steg
Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att uppdraget låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan!

Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen.

Vill du veta mer innan du söker är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller [email protected]. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Visa mindre

Konsult till Tenant & Partner i Göteborg

Ansök    Jun 3    Signpost AB    Företagskonsult
Skapa Framtidens Arbetsplatser med oss! Affärsorienterad konsult sökes Vill du vara en nyckelspelare i att forma morgondagens arbetsplatser? Hos Tenant & Partner är vi inte bara experter inom fastighetsrådgivning och arbetsplatslösningar – vi är visionärer som strävar efter att sätta en ny standard för hur framstående företag formar sina arbetsplatser. Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare en kollega som har bred erfarenhet från management- och/e... Visa mer
Skapa Framtidens Arbetsplatser med oss! Affärsorienterad konsult sökes

Vill du vara en nyckelspelare i att forma morgondagens arbetsplatser? Hos Tenant & Partner är vi inte bara experter inom fastighetsrådgivning och arbetsplatslösningar – vi är visionärer som strävar efter att sätta en ny standard för hur framstående företag formar sina arbetsplatser. Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare en kollega som har bred erfarenhet från management- och/eller fastighetsbranschen.

Vår Vision
Vår vision lyder tillsammans skapar vi ett inspirerande och meningsfullt arbetsliv. Vår organisation är en självledande nätverksorganisation där ditt engagemang och personliga styrkor leder till gemensam framgång. Ta steget in i en familjär organisation där innovation, samarbete och personlig utveckling står i fokus.

Du erbjuds
Med nästan 30 års erfarenhet och en 100% lojalitet till hyresgästen driver vi förändring och effektivitet genom att erbjuda expertis från juridisk- och ekonomisk rådgivning till projektledning. Tenant & Partner erbjuder ett utvecklande arbete med frågeställningar som verkligen ligger i tiden och vi har framför allt en arbetsplats med härlig stämning och grymma kollegor. Sedan några år tillbaka arbetar vi i en chefslös organisation, men vi har många självledare och nu vill vi fylla på med ytterligare fler duktiga kollegor.

Hos oss får du möjlighet att forma både din egen och vårt företags framtid. Du kommer att ingå i ett team med åtta fantastiska kollegor i Göteborg och ytterligare 70-talet i Stockholm. Vi har också tre systerbolag som alla arbetar med värdeskapande och hållbar arbetsplatsutveckling så det finns goda förutsättningar för att skapa en inspirerande karriär.

Din roll
Vi söker dig som vill representera våra kunder, dvs hyresgästerna i frågeställningar som rör deras arbetsplats.

Som konsult kommer du att vara spindeln i nätet för att förstå och möta kundens behov. Du leder projekt för att optimera arbetsplatser och fastigheter med fokus på maximal funktionalitet och effektivitet. Du blir hyresgästens lojala ombud i alla frågor genom hela resan baserat på deras behov av hjälp när det kommer till deras arbetsplats. Du stöttar under hela processen från behovsinventering, lokalstrategi, arbetssätt, dimensionering fram till tecknat hyresavtal. I vår rådgivningsroll gör vi marknads- och scenarioanalyser samt ekonomiska kalkyler. Vi gör lokalsökningar, planerar och genomför visningar och avslutningsvis förhandlar vi fram ett anpassat hyresavtal för vår kunds räkning. De flesta av våra kunder behöver hjälp med sina kontor, men vi hanterar även andra typer av lokaler/verksamheter.

I ditt ansvar ligger också ett ansvar för försäljning av nya uppdrag samt att bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer.

Din profil
Du har erfarenhet från managementkonsulting gärna med inslag av fastighetsrelaterade frågor med fokus på arbetsplatslösningar. Du älskar affärer, är resultatinriktad och har god vana av förhandlingar. Det här är ett jobb som kräver en hög logisk, analytisk förmåga och du behöver vara bra på kommunikation både med seniora befattningshavare och kollegor.

Ansökan
Tycker du att jobbet låter intressant? Skicka in din ansökan och CV redan idag för att vara med och skapa framtidens arbetsplatser! Känns det för mäktigt just nu innan semestern så tar vi gärna emot din ansökan efter din välförtjänta semester i början av augusti, dock senast den 10 augusti. För mer information, kontakta Anna Rydbacken på tfn 0709-815 873 eller [email protected]. Välkommen till Tenant & Partner – där vi tillsammans skapar ett inspirerande och meningsfullt arbetsliv! Visa mindre

Interimsuppdrag som Transportchef i Göteborg

Ansök    Aug 5    Signpost AB    Transportchef
Interimsuppdrag som Transportchef till företag med höga kvalitetskrav i Göteborg! Vår kund behöver nu dig som har god erfarenhet av transporthantering från reglerad verksamhet, för ett interimsuppdrag på minst 6 månader. Uppdraget Den avdelning du kommer leda är en mycket viktig del och du jobbar med en grupp kompetenta medarbetare där dina ledaregenskaper är viktiga för att ni tillsammans ska skapa bästa förutsättningar för en högkvalitativ leverans. ... Visa mer
Interimsuppdrag som Transportchef till företag med höga kvalitetskrav i Göteborg!

Vår kund behöver nu dig som har god erfarenhet av transporthantering från reglerad verksamhet, för ett interimsuppdrag på minst 6 månader.

Uppdraget
Den avdelning du kommer leda är en mycket viktig del och du jobbar med en grupp kompetenta medarbetare där dina ledaregenskaper är viktiga för att ni tillsammans ska skapa bästa förutsättningar för en högkvalitativ leverans.

Verksamheten har goda förutsättningar och är väl fungerande, så ditt uppdrag är att komma in och ta vid och fortsätta förvalta och utveckla. Uppdraget startar omgående, så stämmer kraven nedan in på dig vill vi gärna få in din ansökan så fort som möjligt, så berättar vi mer.

Uppdraget är på minst 6 månader med möjlighet till förlängning och kan även bli permanent på sikt. Din arbetsplats är Göteborg, och verksamheten bedrivs över hela Sverige. Företaget är en internationell koncern.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av att driva transport inom reglerade verksamheter.

Du är en senior ledare som är kommunikativ och har ett coachande förhållningssätt. En person som kan skapa stabilitet, som drivs av nyfikenhet och vilja att driva de strukturer som redan finns, men som också har ett utvecklingsfokus. Du har förmågan att lyfta blicken och se helheten och snabbt kunna ta till dig ny kunskap och utifrån det kunna prioritera vad som är viktigt för verksamheten. Att arbeta utifrån Lean är en självklarhet för dig.

Utbildningsmässigt ser vi att du har en högskoleutbildning med inriktning mot transport/ logistik eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift är ett krav då företaget är en internationell koncern.

Nästa steg
Tillsättningen av uppdraget sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att uppdraget låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan idag!

Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen.

För mer information, kontakta rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller [email protected]. Visa mindre

Chef Workforce Management Sverige

Ansök    Apr 22    Signpost AB    Kundtjänstchef
Chef för Workforce Management Sverige till If If har kundcenter i tre delar av sin organisation; Skadecenter inom skadeavdelningen, Kundcenter & Extern försäljning inom Affärsområde Privat, samt Business Center inom Affärsområde Kommersiellt. Alla kundcenter strävar efter att erbjuda utmärkt service till våra kunder och att uppfylla Ifs löfte om att vara ”Vid din sida”. De olika avdelningarna har liknande förutsättningar och arbetar med liknande fokusområ... Visa mer
Chef för Workforce Management Sverige till If

If har kundcenter i tre delar av sin organisation; Skadecenter inom skadeavdelningen, Kundcenter & Extern försäljning inom Affärsområde Privat, samt Business Center inom Affärsområde Kommersiellt. Alla kundcenter strävar efter att erbjuda utmärkt service till våra kunder och att uppfylla Ifs löfte om att vara ”Vid din sida”. De olika avdelningarna har liknande förutsättningar och arbetar med liknande fokusområden såsom medarbetarengagemang, effektivitet och nya krav relaterade till digitaliseringen av verksamheten.

Workforce Management är därför en vital del i alla tre centren och är ett av områdena där mer gemensamma arbetssätt och ett mer strukturerat samarbete gynnar verksamheten på en övergripande nivå. Som ledare för Workforce Management Sverige kommer du att etablera en ny funktion inom If Sverige med målet att skapa en framstående enhet. Du kommer att sammanföra kompetens från befintliga team och bilda ett team som tillsammans sätter både kort- och långsiktiga mål samt en vision för WFM-funktionen i Sverige. I din roll kommer du att arbeta nära dina nordiska kollegor och kan komma att få ett nordiskt samarbetsansvar.

Om rollen

Som Ledare för Workforce Management Sverige leder du ett team på cirka 12 personer, inklusive en direktrapporterande ledare, alla placerade i Mölndal och Stockholm. Du blir en del av ledningsgruppen för det svenska kundcentret, rapporterar till Ledare för Kundcenter Sverige, med en matrislinje till Ledare för Skadecenter Sverige.

I din roll kommer du att:

Tillsammans med dina nordiska kollegor definiera strategisk inriktning och best practices för Workforce Management på företagsnivå.
Förankra en gemensam målbild och karta för utveckling inom WFM-området i kund- och skadecentren och driva utvecklingen enligt denna karta.
Harmonisera användning och utveckling av lösningar för kontaktcenter över enheterna.
Skapa och underhålla en nordisk data- och rapportstruktur inom WFM-området.
Implementera WFM-lösningar som möjliggör större flexibilitet i arbetstider för de anställda.

Vem är du?

Med många års erfarenhet av arbete med ledning inom Workforce Management ser du detta som ett verktyg för att erbjuda enastående kundservice, stärka chefer och skapa välbefinnande och engagemang hos medarbetare. Du brinner för vad trafikanalys, prognostisering och schemaläggning kan göra för att uppnå ovanstående och du har en beprövad erfarenhet av att driva förändringsprocesser i detta syfte. Du är även visionär, med erfarenhet av att måla den större bilden som sömlöst integreras i andra teams visioner och mål. Du är självmotiverad med en proaktiv inställning och utmanar dig själv att fortsätta utvecklas.

Du har även:

En akademisk utbildning eller motsvarande.
Omfattande ledarerfarenhet och en ledarskapsfilosofi som omfattar starka värderingar och en sann tro på människors förmågor.
Framstående kommunikationsförmåga. Du är känd för din förmåga att nå olika målgrupper, sätta en vision och inspirera andra att följa dig på den resan.
Beprövade färdigheter i att bygga förtroende och goda relationer i organisationen du leder och förmåga att skapa väl fungerande samarbeten även med andra enheter.
En outtröttlig nyfikenhet på nya möjligheter och lösningar.

Vi erbjuder

På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som anställd, förväntar vi oss att du också ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Här är några av förmånerna med att arbeta på If:

En inkluderande arbetsmiljö där alla är välkomna.
Karriär- och utvecklingsmöjligheter hos det största försäkringsbolaget i Norden.
Sociala aktiviteter samt en högkvalitativ professionell miljö.
Möjlighet till hybridarbetsplats.
Hälsofrämjande arbetsplats med bland annat friskvårdsbidrag och olika sportaktiviteter.
Utmärkta försäkringsförmåner.
Lunchförmån.
Höga pensionsavsättningar.

Nästa steg

Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att tjänsten låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte för länge med din ansökan.

Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen.

Vill du veta mer innan du skickar din ansökan kan du höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller [email protected]. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Visa mindre

VD till Folkuniversitetet, Region väst

VD till Folkuniversitetet, Region Väst Vill du leda och utveckla en av Sveriges viktiga utbildningsaktörer? Delar du vår idé om att kunskap förändrar och ger människor förutsättningar för ett rikare liv? Vi söker nu en samhällsintresserad chef med engagemang och intresse för utveckling, bildning och utbildning till Folkuniversitetet Väst. Om Folkuniversitetet Folkuniversitetet är en idéburen, oberoende stiftelse med nära anknytning till universitet och... Visa mer
VD till Folkuniversitetet, Region Väst

Vill du leda och utveckla en av Sveriges viktiga utbildningsaktörer? Delar du vår idé om att kunskap förändrar och ger människor förutsättningar för ett rikare liv? Vi söker nu en samhällsintresserad chef med engagemang och intresse för utveckling, bildning och utbildning till Folkuniversitetet Väst.

Om Folkuniversitetet

Folkuniversitetet är en idéburen, oberoende stiftelse med nära anknytning till universitet och högskolor. Folkuniversitetet Region Väst bedriver folkbildning, skolor och uppdragsutbildning i Västra Sverige. I stiftelsen ingår kurs- och föreläsningsverksamhet, en gymnasieskola, konst- och kulturskolorna Balettakademien, KV Konstskola, Art College och Skara skolscen, uppdrag inom kommunal vuxenutbildning och ett 20-tal yrkeshögskoleutbildningar, bland annat vid Tibro Hantverksakademi. I koncernen ingår även Aventus AB och Folkuniversitetet Uppdrag Väst AB samt förlaget Folkuniversitetets Akademiska Press. Vi omsätter 345 Mkr och är ca 300 medarbetare.

Nära samverkan sker med universitet och högskolor i västra Sverige och med systerstiftelserna i Lund, Stockholm, Uppsala och Umeå. Folkuniversitet Väst är en av fem regionala stiftelser som ingår i riksorganisationen Studieförbundet Folkuniversitetet. Folkuniversitetet strävar efter att vara den främsta idéburna organisationen för det livslånga lärandet.

Ditt uppdrag

Som VD, tillika Rektor leder och utvecklar du verksamheten vid Folkuniversitetet, Region Väst. Folkuniversitetet har ett unikt brett utbud inom utbildning med allt från gymnasier till bred folkbildning där allt grundar sig i hög akademisk kvalitet. Uppdraget är att fortsätta utveckla och stärka verksamheten och skapa konkurrenskraftiga erbjudanden inom tjänsteutbudet tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare!

Stiftelsens huvudkontor finns i Göteborg och verksamheten bedrivs på kontor och skolor i till exempel Göteborg, Karlstad, Tibro, Trollhättan, Borås, Kungsbacka och Varberg. Du har fullt verksamhetsansvar som VD/rektor för stiftelsen och ordförande för bolagsstyrelserna och du rapporterar till styrelsen.

I uppdraget som VD och rektor ingår:

Att leda och utveckla koncernens verksamhet, tillsammans med och genom dina chefer.
Att ta det yttersta ekonomiska ansvaret för verksamheten och verka för en sund ekonomi som ger utrymme för utveckling av stiftelsen och koncernen.
Att strategiskt utveckla tjänsteutbudet för att skapa tillväxt och lönsamhet.
Att som chef och ledare verka för en god arbetsmiljö där du är en förebild och coachar dina chefer i sina respektive roller.
Att bidra till det nationella arbetet inom Studieförbundet Folkuniversitetet för att skapa ett angeläget väsentligt och attraktivt utbildningsutbud för alla. invånare i landet.

Din bakgrund

Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet av att framgångsrikt leda och utveckla en större komplex tjänsteorganisation. Du har relevant akademisk utbildning och dokumenterad god förmåga att skapa lönsamhet och tillväxt. Du har haft det yttersta verksamhetsansvaret som inbegriper personal-, budget- och resultatansvar. Du har skaffat dig en god förståelse för såväl det privata näringslivet som offentlig verksamhet.

Som person har du en helhetssyn som du använder för att skapa ett tillitsbaserat och tydligt ledarskap. Du är utvecklingsorienterad och skapar resultat med stark uthållighet. Du är kommunikativ och har en mycket god förmåga att bygga och bibehålla goda interna och externa relationer. Du är stabil, har en hög organisatorisk medvetenhet och kan åstadkomma bästa möjliga resultat ur många olika sammanhang. Du är nyfiken och öppen och vill alltid fortsätta utveckla dig själv och den verksamhet du leder.

Du drivs av ett brett samhällsintresse och livslångt lärande. Du vill också bidra till en positiv samhällsutveckling där utbildning och bildning är en viktig del. Du är nyfiken och öppen och vill kontinuerligt utveckla dig själv och den verksamhet du leder.

Nästa steg

Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialister på chefsrekryteringar. Tycker du att tjänsten låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval.

Vill du veta mer innan du skickar din ansökan kan du höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller [email protected]. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Visa mindre

Head of Compliance till Aros Kapital i Göteborg

Ansök    Mar 28    Signpost AB    Riskbedömare
Head of Compliance till tillväxtbolaget Aros Kapital i Göteborg Nu finns det en fantastisk möjlighet att vara med på Aros Kapitals framgångsresa – Vi söker en utvecklingsorienterad Head of Compliance med placering i Göteborg eller alternativt Stockholm. Om bolaget Sedan 2004 har Aros Kapital varit en viktig aktör inom företagsfinansiering. Genom en hög personlig service, stark närvaro, effektiva system och processer erbjuder vi våra kunder ett specialis... Visa mer
Head of Compliance till tillväxtbolaget Aros Kapital i Göteborg

Nu finns det en fantastisk möjlighet att vara med på Aros Kapitals framgångsresa – Vi söker en utvecklingsorienterad Head of Compliance med placering i Göteborg eller alternativt Stockholm.

Om bolaget

Sedan 2004 har Aros Kapital varit en viktig aktör inom företagsfinansiering. Genom en hög personlig service, stark närvaro, effektiva system och processer erbjuder vi våra kunder ett specialiserat utbud av tjänster som innefattar fakturaköp, företagslån, fastighetslån, inlåning och leasing. Vi fokuserar på B2B – företagsfinansiering och arbetar dedikerat för att hjälpa företag att utveckla och förverkliga sina drömmar.

Idag består Aros Kapital av ca 110 medarbetare som jobbar från våra olika kontor i Göteborg, Stockholm, Örebro, Oslo och London. Huvudkontoret är placerat i Göteborg. Aros Kapital är ett kreditmarknadsbolag som ägs av Mellby Gård. Företagskulturen präglas av professionalism, engagemang, entreprenörskap och gemenskap. På Aros Kapital är våra medarbetare viktiga – därför är det naturligt att erbjuda ett brett förmånspaket. 

Om uppdraget

I rollen som Head of Compliance ansvarar du för ett team om två medarbetare. Du kommer vara direkt underställd VD och rapportera till denne och styrelsen. Placeringsort för tjänsten är i huvudsak på kontoret i Göteborg, men möjlighet till placering i Stockholm finns.

Som Head of Compliance erbjuds du en energifylld arbetsmiljö i ett bolag under tillväxt där du får uppdraget att ta ett helhetsgrepp i att optimera och vidareutveckla compliancefunktionen. Tillsammans med teamet kommer du vara drivande i utvecklingen av avdelningens arbetssätt samt stötta verksamheten i frågor kopplade till den tillståndspliktiga verksamheten för att nå högt uppsatta mål.

Avdelningen ansvarar för att hålla sig uppdaterad med alla relevanta lagar och regler som påverkar bolaget och dess verksamhet. Det inkluderar bland annat FFFS-reglering, kreditgivning till företagskunder, AML samt dataskydd. Du bör trivas i en dynamisk miljö som uppmuntrar ett flexibelt arbetssätt samtidigt som det kräver en förmåga att prioritera långsiktighet och proaktivitet.

Genom att anta en ledarstil som präglas av tillit kommer du inte bara att ge vägledning och stöd till ditt team, utan också främja deras självständighet och utveckling.

Dina arbetsuppgifter inkluderar

·        Ge råd och stöd, samt informera och utbilda verksamheten avseende regelverk tillämpliga på bolagets affärsverksamhet

·        Övervaka och kontrollera verksamhetens regelefterlevnad

·        Ge stöd vid implementering av nya och förändrade externa och interna regler

·        Utveckla och säkerställa att rutiner och riktlinjer är ändamålsenliga och effektiva för att uppfylla regelverkskraven

·        Vara kontaktperson gentemot tillsynsmyndigheter samt arbeta med omvärldsbevakning avseende nya och förändrade regler och praxis

·        Personalansvar för två medarbetare

Vem är du?

Vi söker dig med flera års erfarenhet av complianceområdet och som har erfarenhet av att utveckla compliancefunktionen på bolaget. Du har ledarerfarenhet med gott resultat och mycket god kunskap om regelverk och regelefterlevnad för bank och finans. Har du även arbetat i internationell miljö är även detta meriterande. Att du har mycket god kommunikationsförmåga – båda på svenska och engelska ser vi därmed som en självklarhet. Din vilja att utveckla verksamheten, kombinerat med gedigen erfarenhet av de legala regelverk som gäller för tillståndspliktiga verksamheter, liksom din förmåga att skapa positiv kultur, gör dig till den perfekta kandidaten.

Vi tror att du får energi av utveckling och resultat. Din integritet, handlingskraft, samt din förmåga att skilja på sak och person kommer att värderas högt. 

Nästa steg

Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, specialister på att rekrytera framgångsrika chefer och ledare. Om du känner att du är redo för nästa steg i din karriär, varmt välkommen med din ansökan! Alla slutkandidater genomgår samma kompetensbaserade intervjuer och tester för en rättvis och saklig jämförelse.

För mer information, kontakta rekryteringskonsult Magnus Åberg på 0709-817751 eller

[email protected], alternativt Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller [email protected]. Ansök gärna så snart som möjligt dock senast den 30 april 2024. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Affärsorienterad konsult till Tenant & Partner i Göteborg

Ansök    Feb 5    Signpost AB    Key account manager
Skapa Framtidens Arbetsplatser med oss! Affärsorienterad konsult sökes Vill du vara en nyckelspelare i att forma morgondagens arbetsplatser? Hos Tenant & Partner är vi inte bara experter inom fastighetsrådgivning och arbetsplatslösningar – vi är visionärer som strävar efter att sätta en ny standard för hur framstående företag formar sina arbetsplatser. Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare en kollega som har bred erfarenhet från management- och/e... Visa mer
Skapa Framtidens Arbetsplatser med oss! Affärsorienterad konsult sökes

Vill du vara en nyckelspelare i att forma morgondagens arbetsplatser? Hos Tenant & Partner är vi inte bara experter inom fastighetsrådgivning och arbetsplatslösningar – vi är visionärer som strävar efter att sätta en ny standard för hur framstående företag formar sina arbetsplatser. Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare en kollega som har bred erfarenhet från management- och/eller fastighetsbranschen och också tidigare ledarerfarenhet.

Om oss
Med nästan 30 års erfarenhet och en 100% lojalitet till hyresgästen driver vi förändring och effektivitet genom att erbjuda expertis från juridisk- och ekonomisk rådgivning till projektledning. Tenant & Partner erbjuder ett utvecklande arbete med frågeställningar som verkligen ligger i tiden och vi har framför allt en arbetsplats med härlig stämning och grymma kollegor. Sedan några år tillbaka arbetar vi i en chefslös organisation, men vi har många ledare och nu vill vi fylla på med ytterligare kompetens inom det området.

Vår Vision
Vår vision lyder tillsammans skapar vi ett inspirerande och meningsfullt arbetsliv. Vår organisation är en självledande nätverksorganisation där ditt engagemang och personliga styrkor leder till gemensam framgång. Ta steget in i en familjär organisation där innovation, samarbete och personlig utveckling står i fokus.

Din roll
Vi söker dig som vill representera våra kunder, dvs hyresgästerna i frågeställningar som rör deras arbetsplats.

Som konsult kommer du att vara spindeln i nätet för att förstå och möta kundens behov. Du leder projekt för att optimera arbetsplatser och fastigheter med fokus på maximal funktionalitet och effektivitet. Du blir hyresgästens lojala ombud i alla frågor genom hela resan baserat på deras behov av hjälp när det kommer till deras arbetsplats. Du stöttar under hela processen från behovsinventering, lokalstrategi, arbetssätt, dimensionering fram till tecknat hyresavtal. I vår rådgivningsroll gör vi marknads- och scenarioanalyser samt ekonomiska kalkyler. Vi gör lokalsökningar, planerar och genomför visningar och avslutningsvis förhandlar vi fram ett anpassat hyresavtal för vår kunds räkning. De flesta av våra kunder behöver hjälp med sina kontor, men vi hanterar även andra typer av lokaler/verksamheter.

I ditt ansvar ligger också ett ansvar för försäljning av nya uppdrag samt att bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer.

Din profil
Du har erfarenhet från managementkonsulting gärna med inslag av fastighetsrelaterade frågor med fokus på arbetsplatslösningar. Du älskar affärer, är resultatinriktad och har god vana av förhandlingar. Det här är ett jobb som kräver en hög logisk, analytisk förmåga och du behöver vara bra på kommunikation både med seniora befattningshavare och kollegor.

Vi söker dig som har arbetat som chef och har ett starkt intresse för ledarskap samtidigt som du är nyfiken på att omsätta dina tidigare erfarenheter i ett modernare synsätt kring hur man kan driva organisationer och team.

Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att forma både din egen och vårt företags framtid. Du kommer att ingå i ett team med åtta fantastiska kollegor i Göteborg och ytterligare 70-talet i Stockholm. Vi har också tre systerbolag som alla arbetar med värdeskapande och hållbar arbetsplatsutveckling så det finns goda förutsättningar för att skapa en inspirerande karriär.

Ansökan
Tycker du att jobbet låter intressant? Skicka in din ansökan och CV redan idag för att vara med och skapa framtidens arbetsplatser! För mer information, kontakta Anna Rydbacken på tfn 0709-815 873 eller [email protected]. Välkommen till Tenant & Partner – där vi tillsammans skapar ett inspirerande och meningsfullt arbetsliv! Visa mindre

Affärsorienterad Fastighetskonsult till Tenant & Partner i Göteborg

Ansök    Dec 11    Signpost AB    Fastighetsförmedlare
Skapa Framtidens Arbetsplatser med oss! Affärsorienterad Fastighetskonsult Sökes Vill du vara en nyckelspelare i att forma morgondagens arbetsplatser? Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare en kollega som har bred erfarenhet från fastighetsbranschen och också tidigare ledarerfarenhet. Hos Tenant & Partner är vi inte bara experter inom fastighetsrådgivning och arbetsplatslösningar – vi är visionärer som strävar efter att sätta en ny standard för ... Visa mer
Skapa Framtidens Arbetsplatser med oss! Affärsorienterad Fastighetskonsult Sökes

Vill du vara en nyckelspelare i att forma morgondagens arbetsplatser? Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare en kollega som har bred erfarenhet från fastighetsbranschen och också tidigare ledarerfarenhet.

Hos Tenant & Partner är vi inte bara experter inom fastighetsrådgivning och arbetsplatslösningar – vi är visionärer som strävar efter att sätta en ny standard för hur framstående företag formar sina arbetsplatser.

Om oss
Med nästan 30 års erfarenhet och en 100% lojalitet till hyresgästen driver vi förändring och effektivitet genom att erbjuda expertis från juridisk- och ekonomisk rådgivning till projektledning. Tenant & Partner erbjuder ett utvecklande arbete med frågeställningar som verkligen ligger i tiden och vi har framför allt en arbetsplats med härlig stämning och grymma kollegor. Sedan några år tillbaka arbetar vi i en chefslös organisation, men vi har många ledare och nu vill vi fylla på med ytterligare kompetens inom det området.

Vår Vision
Vår vision lyder tillsammans skapar vi ett inspirerande och meningsfullt arbetsliv. Vår organisation är en självledande nätverksorganisation där ditt engagemang och personliga styrkor leder till gemensam framgång. Ta steget in i en familjär organisation där innovation, samarbete och personlig utveckling står i fokus.

Din roll
Vi söker dig som vill representera våra kunder, dvs hyresgästerna i frågeställningar som rör deras arbetsplats.

Som Fastighetskonsult kommer du att vara spindeln i nätet för att förstå och möta kundens behov. Du leder projekt för att optimera arbetsplatser och fastigheter med fokus på maximal funktionalitet och effektivitet. Du blir hyresgästens lojala ombud i alla frågor genom hela resan baserat på deras behov av hjälp när det kommer till deras arbetsplats. Du stöttar under hela processen från behovsinventering, lokalstrategi, arbetssätt, dimensionering fram till tecknat hyresavtal. I vår rådgivningsroll gör vi marknads- och scenarioanalyser samt ekonomiska kalkyler. Vi gör lokalsökningar, planerar och genomför visningar och avslutningsvis förhandlar vi fram ett anpassat hyresavtal för vår kunds räkning. De flesta av våra kunder behöver hjälp med sina kontor, men vi hanterar även andra typer av lokaler/verksamheter.

I ditt ansvar ligger också ett ansvar för försäljning av nya uppdrag samt att bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer.

Din profil
Du har erfarenhet från av fastighetsrelaterade frågor med fokus på arbetsplatslösningar. Du älskar affärer, är resultatinriktad och har god vana av förhandlingar. Det här är ett jobb som kräver en hög logisk, analytisk förmåga och du behöver vara bra på kommunikation både med seniora befattningshavare och kollegor.

Vi söker dig som har arbetat som chef och har ett starkt intresse för ledarskap samtidigt som du är nyfiken på att omsätta dina tidigare erfarenheter i ett modernare synsätt kring hur man kan driva organisationer och team.

Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att forma både din egen och vårt företags framtid. Du kommer att ingå i ett team med åtta fantastiska kollegor i Göteborg och ytterligare 70-talet i Stockholm. Vi har också tre systerbolag som alla arbetar med värdeskapande och hållbar arbetsplatsutveckling så det finns goda förutsättningar för att skapa en inspirerande karriär.

Ansökan
Tycker du att jobbet låter intressant? Skicka in din ansökan och CV redan idag för att vara med och skapa framtidens arbetsplatser! Sista ansökningsdag är 2023-12-29. För mer information, kontakta Anna Rydbacken på tfn 0709-815 873 eller [email protected] eller Cecilia Adielson på tfn 0735-966954 eller [email protected]. Välkommen till Tenant & Partner – där vi tillsammans skapar ett inspirerande och meningsfullt arbetsliv! Visa mindre

CFO till Aros Kapital i Göteborg

CFO till Aros Kapital i Göteborg Nu finns det en fantastisk möjlighet att vara med på Aros Kapitals framgångsresa – Vi söker en efterträdare i rollen som CFO, då nuvarande CFO Marcus Möller lämnar för nya utmaningar. Om bolaget Sedan 2004 har Aros Kapital varit en viktig aktör inom företagsfinansiering. Genom en hög personlig service, stark närvaro, effektiva system och processer erbjuder vi våra kunder ett specialiserat utbud av tjänster som innefattar... Visa mer
CFO till Aros Kapital i Göteborg

Nu finns det en fantastisk möjlighet att vara med på Aros Kapitals framgångsresa – Vi söker en efterträdare i rollen som CFO, då nuvarande CFO Marcus Möller lämnar för nya utmaningar.

Om bolaget

Sedan 2004 har Aros Kapital varit en viktig aktör inom företagsfinansiering. Genom en hög personlig service, stark närvaro, effektiva system och processer erbjuder vi våra kunder ett specialiserat utbud av tjänster som innefattar fakturaköp, företagslån, fastighetslån, inlåning och leasing. Vi fokuserar på B2B – företagsfinansiering och arbetar dedikerat för att hjälpa företag att utveckla och förverkliga sina drömmar.

Idag består Aros Kapital av ca 110 medarbetare som jobbar från våra olika kontor i Göteborg, Stockholm, Örebro, Oslo och London. Huvudkontoret är placerat i Göteborg. Aros Kapital är ett kreditmarknadsbolag som idag ägs av Mellby Gård. Företagskulturen präglas av professionalism, engagemang, entreprenörskap och gemenskap. På Aros Kapital är våra medarbetare viktiga – därför är det naturligt att erbjuda ett brett förmånspaket. 

Om uppdraget

?Efter nästan ett decennium tar vår nuvarande CFO, Marcus Möller, sig an nya utmaningar och vi söker därför en passionerad och kompetent efterträdare. Som vår nya CFO kommer du att spela en central roll i koncernledningen och ansvara för strategisk finansiell planering och analys, extern och intern rapportering och koncernens redovisning. Du kommer att vara en nyckelspelare i att skapa, utveckla och säkerställa effektiva processer och kontroller. Rollen kräver inte bara strategiska insikter, utan även ”hands on”- förmåga och stark kommunikation.



I rollen som CFO ansvarar du för ett team om 5 medarbetare, varav 3 är direktrapporterande. Du själv rapporterar direkt till VD. Placeringsort för tjänsten är i huvudsak på kontoret i Göteborg, men möjlighet till placering i Stockholm finns.

Dina arbetsuppgifter inkluderar;
Bidra till verksamhetens utveckling som en del av koncernledningen.
Stödja Koncernchef/VD i strategiska frågor med rapporter, analyser och utredningar.
Leda, stötta och utveckla arbetet inom ekonomifunktionen, för säkerställa att funktionen stödjer koncernens löpande verksamhet, affärsstrategi och långsiktiga mål.
Leda och övervaka riskhanteringsprocesser inom finans- och ekonomi.
Ansvara för koncernens redovisning samt övergripande budget, prognos och finansiell rapportering gentemot ledningsgrupp, styrelse och myndigheter.
Utveckla ekonomirapportering och uppföljning.
Ansvara för bolagsformalia, bank- och bolagsjuridik.

Vem är du?

Vi söker dig med flera års erfarenhet som CFO/ekonomichef och som har erfarenhet av att utveckla ekonomi- och rapporteringsfunktioner. Du har ledarerfarenhet med gott resultat, stark analytisk förmåga och en bakgrund inom banksektorn är meriterande. Har du även arbetat i internationell miljö är även detta meriterande. Att du har mycket god kommunikationsförmåga – båda på svenska och engelska ser vi därmed som en självklarhet. Din vilja att utveckla verksamheten, kombinerat med affärsorientering och ekonomistyrning, liksom din förmåga att skapa positiv kultur, gör dig till den perfekta kandidaten.

Nästa steg

Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, specialister på att rekrytera framgångsrika chefer och ledare. Om du känner att du är redo för nästa steg i din karriär, varmt välkommen med din ansökan! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Alla slutkandidater genomgår samma kompetensbaserade intervjuer och tester för en rättvis och saklig jämförelse. För mer information, kontakta rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller [email protected], alternativt Magnus Åberg på 0709-817 751 eller [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Stiftelserektor till Folkuniversitetet, Region väst

Stiftelserektor till Folkuniversitetet, Region väst Delar du vår idé om att kunskap förändrar och ger människor förutsättningar för ett rikare liv? Är du en engagerad ledare med intresse för utbildning och bildning? Då är rollen som stiftelserektor för Folkuniversitetet, Region väst jobbet för dig. Om Folkuniversitetet Folkuniversitetet, Region väst är en idéburen, oberoende stiftelse med universitetsanknytning som bedriver folkbildning, skolor, och uppd... Visa mer
Stiftelserektor till Folkuniversitetet, Region väst

Delar du vår idé om att kunskap förändrar och ger människor förutsättningar för ett rikare liv? Är du en engagerad ledare med intresse för utbildning och bildning? Då är rollen som stiftelserektor för Folkuniversitetet, Region väst jobbet för dig.

Om Folkuniversitetet
Folkuniversitetet, Region väst är en idéburen, oberoende stiftelse med universitetsanknytning som bedriver folkbildning, skolor, och uppdragsutbildning i Västra Sverige. I organisationen ingår kurs- och föreläsningsverksamhet, en gymnasieskola, konst- och kulturskolorna Balettakademien, KV Konstskola, Art College och Skara skolscen, uppdrag inom kommunal vuxenutbildning och ett 20-tal yrkeshögskoleutbildningar, bland annat på Tibro Hantverksakademi. I koncernen ingår även Aventus AB och Folkuniversitetet Uppdrag Väst AB samt förlaget Folkuniversitetets Akademiska Press.

Koncernen har ca 300 medarbetare. Huvudkontoret ligger i centrala Göteborg. Folkuniversitetet, Region väst utgör tillsammans med fyra andra regionala stiftelser i Stockholm, Uppsala, Lund och Umeå, Studieförbundet Folkuniversitetet.

Dina ansvarsområden och ditt uppdrag
Som stiftelserektor på Folkuniversitetet leder du kvalificerad personal inom många olika verksamhetsområden. I dina ansvarsområden och i uppdraget ingår;

Att vara ledamot av styrelsen, som du också rapporterar till.
Att leda och utveckla koncernens verksamhet och ansvara för koncernens ekonomi.
Samverkan med Folkuniversitetets övriga stiftelser.


Folkuniversitetet arbetar formellt och innehållsmässigt nära sina stiftare; Göteborgs universitet, Göteborgs Förenade Studentkårer och Folkuniversitetsföreningen. Det är därför viktigt att du i rollen som stiftelserektor upprätthåller goda kontakter med dessa, liksom med myndigheter, företag och organisationer i det omgivande samhället samt övriga universitet och högskolor i regionen.

Din kompetens och bakgrund
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta i chefsposition med intäkts- och resultatansvar, är ekonomiskt kunnig samt har god förmåga till strategiskt tänkande och förmåga att överblicka, leda och koordinera en mångfacetterad verksamhet. Du ska ha för uppdraget relevant akademisk utbildning och goda språkkunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledande uppdrag inom utbildningssektorn.

Som person är du engagerad, lyhörd, tydlig och entreprenöriell. Du har god förmåga att skapa, utveckla och bibehålla relationer, både internt och externt. Du bör ha ett stort samhällsintresse och ett särskilt engagemang i frågor som rör folkbildning, utbildning och kultur, liksom öppenhet för nya idéer och utvecklingsarbete.

Nästa steg

Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att tjänsten låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan!

Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen.

Vill du veta mer innan du söker kan du höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller [email protected] , alternativt till Cecilia Adielson på 0735-966 954 eller [email protected]. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Visa mindre

Regionchef till Attendo LSS Syd

Regionchef Syd till Attendo LSS Attendo leder utvecklingen i att utveckla dagens och morgondagens omsorg i Norden. Under våra drygt 35 år inom omsorgen har vi varit pionjärer i att utveckla kvalitetsarbete inom äldreomsorgen, funktionsomsorgen samt individ- och familjeomsorgen. Stina Holmlund Kelly som är Segmentchef LSS på Attendo och som kommer vara din närmsta chef berättar: Som regionchef inom LSS får du möjlighet att göra stor skillnad för människo... Visa mer
Regionchef Syd till Attendo LSS

Attendo leder utvecklingen i att utveckla dagens och morgondagens omsorg i Norden. Under våra drygt 35 år inom omsorgen har vi varit pionjärer i att utveckla kvalitetsarbete inom äldreomsorgen, funktionsomsorgen samt individ- och familjeomsorgen.

Stina Holmlund Kelly som är Segmentchef LSS på Attendo och som kommer vara din närmsta chef berättar:

Som regionchef inom LSS får du möjlighet att göra stor skillnad för människor som behöver vår hjälp i vardagen. Tillsammans med ditt team av verksamhetschefer och stödfunktioner ansvarar du för att driva en framgångsrik verksamhet där kunder lever sitt liv på sina villkor och där medarbetare och chefer trivs. Jag ser fram mot din ansökan!”

Längtar du till en arbetsplats där du får vara med och påverka, utmana och utveckla både verksamheten och ditt arbetssätt? Attendo befinner sig i en spännande utvecklingsresa som du nu har möjlighet att vara med på!!

Läs mer om Attendo på https://www.attendo.se/

Ditt uppdrag:
Som regionchef har du resultat- och personalansvar för din region. Din huvudsakliga uppgift är att leda verksamhetscheferna, ge feedback och arbeta för nöjda kunder och medarbetare i enlighet med Attendos värderingar. Du leder aktivt utvecklingen av affären samt ansvarar för och driver frågor som bidrar till företagets, regionens och medarbetarnas utveckling och mål. Placeringsort Göteborg, Malmö med omnejd.

En stor del i rollen är att verka för ett kontinuerligt förbättringsarbete med stort fokus på kvalitet med utgångspunkt i Attendos arbetssätt ”Attendo Way”, processer och systemstöd som leder till hög kundnöjdhet och ökade hälsoresultat.

Exempel på ansvarsområden:

        Säkerställa den övergripande driften och utvecklingen av verksamheterna inom regionen
        Säkerställa att verksamheterna arbetar i enlighet med det systematiska kvalitets- och arbetsmiljöarbetet
        Stötta dina verksamhetschefer i att uppnå en optimal organisation utifrån kompentenser och bemanning för att vara branschens mest attraktiva arbetsgivare.
       Övergripande ansvar för budget och resultat för regionen.
      Få verksamheterna att uppnå uppsatta tillväxt- och lönsamhetsmål.
     Sälj, upphandlingar och anbudsarbete samt omförhandla avtal.
        Integrera nya verksamheter i Attendos arbetssätt.
        Säkerställa att vi följer regler och riktlinjer kopplat till verksamheternas tillstånd.

Vem söker vi?

Vi söker dig med flera års ledarerfarenhet från omsorgssektorn, företrädesvis inom LSS, där du bland annat har arbetat med verksamhetsutveckling och förändringsarbete. Du är van att leda och utveckla chefer och att arbeta med nyckeltal, analys, budget och resultat. Du har relevant högskoleutbildning minst 180 poäng.

Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Du har en god förmåga att lyssna in kunder, beställare, medarbetare och närstående. Du har en stark vilja av att arbeta med affären och motiveras av att nå mål. Har du tidigare erfarenhet av entreprenörskap eller försäljning är det meriterande.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du är engagerad och vill vara med och utveckla Attendo i sin helhet. Du är en person som ständigt vill utveckla och lära båda dig själv och andra och ser positivt på utmaningar. Ditt ledarskap är närvarande, coachande och inkluderande. Du är en tydlig kommunikatör och skapar engagerade medarbetare.

Välkommen till företaget vars syfte är att stärka individen!
Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Vi erbjuder
En spännande roll med stort mandat i en organisation med engagerade medarbetare och en möjlighet att verkligen kunna göra skillnad och påverka framtidens omsorg! En organisationskultur som präglas av våra värdeord – omtanke, engagemang och kompetens och starkt tro på varje individs förmåga och bidrag till helheten.

Attendos vision är ”att stärka individen” vilket innebär att vi ser, stödjer och stärker varje människa. Vi vill att alla ska kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv. Vårt arbete utgår från våra värderingar – omtanke, engagemang och kompetens.

Vi ser fram emot din ansökan, intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Signpost. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Rydbacken, 0709-815 873 [email protected] eller Cecilia Adielson, 0735-966954, [email protected] Visa mindre

Chalmers Next Labs AB söker VD!

Ansök    Nov 7    Signpost AB    Verkställande direktör
VD till Chalmers Next Labs AB Chalmerskoncernen har antagit en ny strategisk inriktning och målbild där stiftelseformen och dess möjlighet till ökad autonomi utnyttjas i högre grad. Målet är att Chalmers ska bli ett ”tekniskt universitet i världsklass”. Ett mål som består av två delar: akademisk kvalitet på europeisk toppnivå, kombinerat med ett högeffektivt nyttiggörande (nyttiggörande av forskning) för att möta samhällets behov av leveranser på kort o... Visa mer
VD till Chalmers Next Labs AB

Chalmerskoncernen har antagit en ny strategisk inriktning och målbild där stiftelseformen och dess möjlighet till ökad autonomi utnyttjas i högre grad.

Målet är att Chalmers ska bli ett ”tekniskt universitet i världsklass”. Ett mål som består av två delar: akademisk kvalitet på europeisk toppnivå, kombinerat med ett högeffektivt nyttiggörande (nyttiggörande av forskning) för att möta samhällets behov av leveranser på kort och medellång sikt.

Chalmers Next Labs AB är en del av denna satsning. Det är ett nyetablerat bolag för forskningsnära utveckling i Chalmerskoncernen, med stor samhällspåverkande potential som står inför en spännande och expansiv utveckling. Chalmers Next Labs kommer att ha en central roll för att än mer utveckla Chalmers nyttiggörande för näringsliv och samhälle.

Bolaget söker nu en VD som vill och är beredd att axla ansvaret att bygga upp och etablera Chalmers Next Labs som en plattform som i nära samarbete med högskolan och näringslivet bedriver forskningsnära och innovativa utvecklingsprojekt med stor potential för att skapa mervärden för samhälle och näringsliv.

 Vi erbjuder möjligheten att från start leda uppbyggnaden och utvecklingen av ett bolag med mycket snabb förväntad tillväxt.

 Vi söker dig som har:
Flerårig erfarenhet av att i rollen som chef, innefattande personal- och resultatansvar, leda verksamhet i en akademisk kontext med goda resultat.
Flerårig erfarenhet av att leda forsknings- och/eller innovationsverksamhet, samt verksamheter i förändring och tillväxt
Erfarenhet och intresse av affärsutveckling och god förhandlingsvana
Ett entreprenöriellt och utvecklingsorienterat arbetssätt
God förståelse för förutsättningar, villkor och möjligheter i såväl akademin som näringslivet
God kommunikativ förmåga på både svenska och engelska


Som person är du utåtriktad, lösningsfokuserad och kan, genom en god samarbetsförmåga och ett entusiasmerande ledarskap, omsätta vision, strategi och riktning i operativt genomförande.

Nästa steg
Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att uppdraget låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan!

Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen.

Vill du veta mer innan du söker kan du höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller [email protected] , alternativt till Cecilia Adielson på 0735-966 954 eller [email protected]. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Visa mindre