Lediga jobb Göteborgs Stad , Inköp och upphandling i Göteborg

Se alla lediga jobb från Göteborgs Stad , Inköp och upphandling i Göteborg. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Göteborg som finns inom det yrket.

Chef för en av landets största inköpscentraler!

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 80 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kr... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 80 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu dig, erfarna chef, som med stort driv vill vara med och utveckla stadens inköpscentral för att nå visionen om att vara den ledande inköpsorganisationen.

Förvaltningen för Inköp och upphandling arbetar utifrån tre grunduppdrag,
• att ha huvudansvar för stadens inköpsprocess
• att vara expertfunktion, rådgivare och konsult inom inköp och upphandling
• att vara stadens inköpscentral.

För att möta dessa uppdrag är förvaltningen organiserad i fyra avdelningar: Inköpstrategi med bland annat ansvar för gemensam inköpsprocess och kategoristyrning. Hållbarhet som bland annat säkerställer hållbarhetsaspekterna i upphandlingarna, Verksamhetsstöd där bland annat kundfunktion och stödfunktioner ingår samt Upphandlingsavdelningen.

Som chef för upphandlingsavdelningen är ditt huvudsakliga ansvar att driva inköpscentralen och utveckla dess uppdrag. Inköpscentralen hanterar över 200 avtalsområden för mer än 50 upphandlande myndigheter inom Göteborgs stad och 17 upphandlande myndigheter i Göteborgsregionen. På våra avtal har vi runt 1000 leverantörer och den årliga omsättningen på ramavtalen är över 6,5 miljarder kronor.

På avdelningen arbetar drygt 40 engagerade medarbetare: upphandlingsledare, upphandlare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers. Avdelningen är organiserad i fyra enheter varav tre enheter leds av enhetschefer. Du är närmaste chef för enhetscheferna och leder genom dessa avdelningen. Enheten med jurister och avtalscontrollers, totalt nio personer, är också direkt underställd avdelningschefen.

Den samlade kompetensen i förvaltningen är en framgångsfaktor och att vi dessutom sitter i samma lokaler i centrala Göteborg, är något av det som framhålls av våra medarbetare till att man trivs på förvaltningen.

Några utvecklingsfrågor inom avdelningen är hur verksamheten kan effektiviseras samtidigt som medarbetarnas arbetsengagemang, stolthet och trivsel ökar. En annan utvecklingsfråga är hur avdelningen kan utveckla sitt kundfokus.

Du är underställd direktören och ingår i förvaltningsledningen. Som en del i förvaltningsledningen förväntas du bidra till förvaltningen som helhet, dels genom din avdelnings arbete och bidrag, dels genom din vilja till dialog och samarbete med kollegor och andra avdelningar.

KVALIFIKATIONER
Du brinner för inköp och upphandlingsfrågor och drivs av ledarskap, kundrelationer och affärsmässighet. Vi förutsätter att du som söker är mogen i ditt ledarskap men fortfarande har kvar en nyfikenhet. Det visar sig bland annat i ett driv att utveckla verksamhet och medarbetare. Du har en stark vilja framåt och en förmåga att tänka nytt och våga utmana där det behövs. Såväl staden som uppdraget är komplext och för att lyckas med detta så är du en relationsbyggare.

För att nå förvaltningens och avdelningens mål tror vi att du arbetar med delaktighet, öppenhet, kvalitet och att du kan engagera och motivera. På förvaltningen arbetar vi utifrån ett hälsofrämjande förhållningssätt och som chef agerar du förebild och har en positiv inställning till det.

Du har erfarenhet från inköp/upphandling från den offentliga och/eller privata sektorn. Du har också kunskap och förståelse för den kommunala sektorns förutsättningar. I dina tidigare arbeten har du arbetat med samverkan, är det inom inköp så är det meriterande. Du har mångårig erfarenhet som chef och ledare. Har du varit chef över chefer är det meriterande. Du har högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.

ÖVRIGT
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, frukt, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Visa mindre

Förvaltningscontroller med fokus på ledning- och styrning

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kr... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en kommunikativ förvaltningscontroller till Inköp och upphandling!

Som förvaltningscontroller är du underställd direktören och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du kommer vara ett nära stöd till förvaltningsdirektör men också till förvaltningens chefer samt till ekonomi och HR. Det är en viktig tjänst för förvaltningens utveckling.

Inköp och upphandling är en liten förvaltning, vilket innebär att det är viktigt att du trivs med att växla mellan det strategiska och operativa samt mellan det komplexa och det enkla. Det är viktigt att alla i förvaltningsledningen är beredda att "hugga i" där det behövs!

Ditt huvudsakliga uppdrag är att ansvara för lednings- och styrprocesserna vilket inkluderar förvaltningens övergripande budget-, verksamhetsplanerings- och uppföljningsprocess. Budget- och uppföljningsprocessen avser i den här tjänsten att vara ett stöd i verkställandet av politikens mål och uppdrag samt uppföljning av dessa. Du arbetar inte med den ekonomiska budgeten och uppföljningen.

Du är även förvaltningens kvalitetsansvariga. I detta ligger ett samordnande ansvar för kvalitetsfrågorna med fokus på att systematisera, begripliggöra och kommunicera förvaltningens övergripande kvalitetsarbete. Tillsammans med ledningen är du med och utvecklar kvalitetsarbetet på förvaltningen.

Vidare ingår analys och sammanställande av beslutsunderlag och utredningar i tjänsten, vilket kräver att du är van vid att bearbeta och själv producera text.
Som förvaltningscontroller arbetar du självständigt inom de ramarna uppdraget har.

Förvaltningen står inför en spännande framtid med ett utökat grunduppdrag att bland annat införa en gemensam inköpsprocess i staden. Det påverkar hela förvaltningen och det är mycket viktigt att lednings- styr- och kvalitetsprocesser utvecklas i takt med detta. Genom ditt arbete ser vi att du kommer att bidra till förvaltningens framgång genom att tydliggöra helheten, stötta cheferna och utveckla ditt ansvarsområde.


KVALIFIKATIONER
Som förvaltningscontroller behöver du vara analytisk och strukturerad men du balanserar detta med kreativitet och flexibilitet. Flexibiliteten visar sig till exempel genom att du lätt kan skifta fokus mellan helhet och delar i frågor men också mellan olika områden.

Då du har många kontaktytor med chefer inom förvaltningen likväl som nämndpolitiker, stadsrevision och stadsledningskontor är du en person som är förtroendeingivande och har god förmåga att etablera relationer.

Du ser vikten av gott samarbete och samverkan och vi tror att ditt pragmatiska sätt skapar goda förutsättningar för detta. Du har förmåga att presentera information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett budskap på ett tydligt och effektivt sätt.

Vi söker dig som har högskoleexamen inom samhällsvetenskap, alternativt inom ett område som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. För uppdraget krävs tidigare erfarenhet av styrning och ledningsprocesser på strategisk nivå. Vi förutsätter också att du har erfarenhet från att ha arbetat på övergripande nivå inom politiskt styrd verksamhet, vilket exempelvis innebär kontakt med stadsledning, revision och politiker, samt har erfarenhet av att arbeta med kvalitetsfrågor.


ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning. Vi arbetar för att vara en hälsofrämjande arbetsplats

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre

Vi söker en serviceinriktad upphandlingsassistent

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraf... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Inköp och upphandling är Göteborgs Stads inköpscentral och strategiska resurs i inköps- och upphandlingsfrågor. Vi samordnar och följer upp Göteborgs Stads gemensamma inköp av varor och tjänster med målet att bidra till ett hållbart samhälle för göteborgaren.

Vi behöver förstärkning och söker nu en vikarierande upphandlingsassistent. Du kommer tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 40 medarbetare. Avdelningen är organiserad i fyra enheter, varav tre är upphandlingsenheter. Du kommer huvudsakligen att arbeta inom den enhet som till stor del upphandlar administrativa tjänster och tjänster inom vård- och omsorg. Vi som arbetar på enheten är upphandlingsassistenter, upphandlare/upphandlingledare och en enhetschef.

I din roll är du ett administrativt stöd genom hela upphandlingsprocessen samt i förvaltandet av de färdiga ramavtalen.
I din roll förväntas du bl. a:
- delta i projektgrupper för upphandlingar
- vara ett stöd i upphandlingsfasens alla olika moment
- administrera ramavtal i Visma/Proceedo och Visma/TendSign
- löpande uppdatera och förvalta avtalen under avtalsperioden



KVALIFIKATIONER
Du är bra på att planera och strukturera ditt arbete och trivs med att vara ett aktivt och engagerat stöd till upphandlarna genom att vara delaktig i planering, uppföljning och förvaltning av avtalen.

Då du kommer att möta människor i olika situationer, såväl i möten som genom telefon, e-post och brev, är det viktigt att du är serviceinriktad. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar.

Förmåga att lätt anpassa sig och sitt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information är en självklarhet för att trivas och fungera väl i rollen.

Du har gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot inköp/upphandling eller administration/ekonomi. Du har några års erfarenhet av administrativt arbete. Det är meriterande med erfarenhet inom området inköp/upphandling.

Vi förutsätter att du är bekväm med att arbeta i olika system, särskilt meriterande är erfarenhet från Visma/Proceedo och/eller TendSign. Dessutom är det ett krav att du är en van användare av Excel.



ÖVRIGT
Vårt erbjudande
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort, cykelersättning. Vi arbetar för att vara en hälsofrämjande arbetsplats.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre

Analytiker med intresse för process, siffror och analys

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kr... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningen för Inköp och upphandling har ett uppdrag att införa en gemensam inköpsprocess i Göteborgs stad. Vi har inrättat den Inköpsstrategiska avdelningen med ansvar för att utveckla den gemensamma inköpsprocessen . Genom denna ska vi möjliggöra hållbar utveckling, innovation, tillväxt och en god service. En professionell inköpsverksamhet bidrar till att utveckla Göteborgs Stad!

Till vår avdelning för inköpsstrategi söker vi nu en inköpsanalytiker och processutvecklare som kommer att arbeta med insamling och analys av information och data till kategoriteam. Du kommer även att arbeta som processutvecklare tillsammans med vår processledare.

Som inköpsanalytiker ansvarar du för att inhämta och sammanställa information från stadens förvaltningar och bolag för utvalda kategorier. Du kommer att arbeta med utveckling av den gemensamma inköpsprocessen och uppföljning av nyckeltal inom valda kategorier. Andra delar i arbetet innefattar att genomföra spendanalyser, marknadsanalyser och behovsanalyser för att stödja ett kategoristyrt arbetssätt. Du säkerställer att beslut baseras på fakta. Detta innebär att du kommer att vara en nyckelperson i utvecklingen av vår strategiska inköpsverksamhet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som tycker om och är duktig på att bearbeta och analysera siffror och stora datamängder. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och eller komplex information.

Du har fallenhet för att presentera information och idéer, såväl muntligt som skriftligt och har god förmåga att förklara det du vill för olika målgrupper och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.

Vi tror att du är snabblärd, produktiv samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, gillar ordning och reda samt värdesätter att arbeta med andra människor för att nå gemensam framgång.
Du har en akademisk examen inom ekonomi, IT eller inköp & logistik eller annan för rollen relevant utbildning. Det är meriterande om du har ett par års arbetslivserfarenhet av inköp, IT eller ekonomi men det är inget krav. Du kan också vara nyexaminerad ett stort driv och passion för siffror och analys.

Att du har en generellt god systemvana samt goda kunskaper i Excel och Power Point ser vi som en självklarhet. Har du kunskaper inom programmering (VBA/ R/ Pyhton/ ), databaser eller BI-system ses det som meriterande.


ÖVRIGT
Vårt erbjudande
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort, cykelersättning. Vi arbetar för att vara en hälsofrämjande arbetsplats.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre

Hållbarhetsspecialist inom upphandling

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kr... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Inköp och upphandling är Göteborgs Stads inköpscentral och strategiska resurs i inköps- och upphandlingsfrågor. Vi samordnar och följer upp Göteborgs Stads gemensamma inköp av varor och tjänster med målet att bidra till ett hållbart samhälle för göteborgaren. Då en av våra specialister är föräldraledig under 2020 söker vi nu en vikarie till hållbarhetsavdelningen. Tjänsten är inriktad på social hållbarhet, främst arbetsrättsliga och etiska frågor. På avdelningen arbetar ytterligare två miljöspecialister, specialister inom social hållbarhet, ekonomi samt en avdelningschef.

Som hållbarhetsspecialist hos oss kommer du att ingå i olika projektgrupper där du utarbetar hållbarhetskrav i upphandlingar. Grupperna är tvärfunktionella och leds av upphandlare med syfte att ta fram nya ramavtal. Du kommer även att arbeta med uppföljningar av hållbarhetskrav för pågående avtal där du begär in och granskar dokumentation från leverantörer. Du är involverad i flera projekt parallellt.

I tjänsten ingår även att vara ett stöd till övriga staden i frågor kring arbetsrättsliga villkor, och andra hållbarhetsfrågor. Beroende på din bakgrund och kompetens kan detta formas i dialog med chef och övriga kollegor på avdelningen. Du kommer representera förvaltningen i olika nätverk inom och utom staden och vid vissa tillfällen utbilda eller hålla föredrag om hållbarhet i upphandling med fokus på dina kärnområden


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som hållbarhetsspecialist har du en högskoleexamen inom relevant område och har arbetat ett par år med hållbarhetsfrågor.

Du planerar ditt arbete väl, tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du kan även uttrycka och motivera dina val till andra som inte är insatta i ditt specialområde.

Social hållbarhet, mänskliga rättigheter, arbetsvillkor och risker i komplexa leverantörskedjor, är dina huvudområden, men det är meriterande om du har kunskaper om miljö. Meriterande är det även om du har kunskap eller erfarenhet av upphandling.



ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort, cykelersättning. Vi arbetar för att vara en hälsofrämjande arbetsplats.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre

Vi söker en engagerande enhetschef till upphandlingsavdelningen!

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraf... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Ett spännande uppdrag har blivit ledigt på Inköp och upphandling! Vi söker nu en enhetschef till en av våra tre upphandlingsenheter. Enheterna är organiserade utifrån vilka avtalsområden som ingår och den enhet vi nu söker en chef till har fokus främst på bygg- och fastighetsrelaterade varor och tjänster. På enheten arbetar tio medarbetare bestående av upphandlingsassistenter, upphandlingsledare och upphandlare.

I din roll som enhetschef är du underställd avdelningschefen. Du har verksamhet - personal- och ekonomiansvar. I samarbete med avdelningschef och övriga enhetschefer planerar och fördelar du upphandlingar och andra uppdrag. Du är övergripande ansvarig för enhetens avtalsområden och för att upphandlingar genomförs och att avtal förvaltas.

Du driver enhetens utveckling i riktning mot förvaltningens mål och du är ansvarig för att tillsammans med medarbetarna arbeta fram tydliga mål och aktiviteter samt att följa upp dessa.

För att nå förvaltningens mål är det viktigt att du arbetar med delaktighet, öppenhet, kvalitet och för hela förvaltningens såväl som stadens bästa. Vi förutsätter att du arbetar hälsofrämjande med hög tillit till dina medarbetare och att du ger ett aktivt stöd i deras utveckling.

Inom uppdraget kan ingå att genomföra egna upphandlingar, omfattningen av detta sätts i dialog med avdelningschef.



KVALIFIKATIONER
Du har ett genuint intresse för inköp och upphandling såväl som ledarskap, vilket bland annat visar sig i ett driv att utveckla verksamhet och medarbetare. Du har en vilja framåt och har en förmåga att tänka nytt och våga utmana där det behövs. Du är lyhörd och har en god analytisk förmåga, detta innebär att du lätt prioriterar relevant information, analyserar kärnan i problem och ger förslag på dess lösning.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från personalledning, är det från offentlig förvaltning är det meriterande. I dina tidigare roller har du arbetat med att engagera och motivera individer och grupper. Vi förutsätter att du i ditt ledarskap är förtroendeingivande, närvarande och att du har ett intresse för hälsofrämjande ledarskap. Det förutsätter att du är trygg i dig själv och prestigelös i ditt ledarskap. Du har lätt för att kommunicera och förstår vikten av god kommunikation, såväl internt som externt, och kan agera övertygande och tryggt i såväl formella som informella situationer. För dig är gott, konstruktivt samarbete en självklarhet.

Du har akademisk utbildning som vi bedömer som relevant och mångårig erfarenhet från strategiskt och/eller taktiskt inköp/upphandling. Det är meriterande med erfarenhet från upphandling via inköpscentral och kommunal verksamhet och även i samverkan mellan upphandlande myndigheter.


ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning. Visa mindre

Vi söker erfaren upphandlare till Inköp och upphandling

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kr... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare kommer du tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 40 kompetenta upphandlare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter. Den enhet som du kommer att arbeta inom är till största delen fokuserad på bygg- och fastighetsrelaterade varor och tjänster. Tillsammans med två andra kollegor kommer du att ansvara för området hantverkstjänster som är ett av förvaltningens största avtalsområden.

Att arbeta som upphandlare hos oss innebär;

Att självständigt leda och driva projekt i form av komplexa ramavtalsupphandlingar. Att se till så att uppställda mål nås och att processen följer uppsatta tidsramar.
En viktig del i arbetet är att i egenskap av avtalsansvarig förvalta området under avtalsperioden, t.ex. genom stöd till beställare i avtalsfrågor och kontinuerlig leverantörkontakt och avtalsuppföljning.

Du arbetar tillsammans med såväl företrädare för berörda verksamheter i staden som med kollegor inom förvaltningen, bland annat specialister inom juridik, hållbarhet, kund/kommunikation och uppföljning.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är en god lagspelare. Du tycker om och drivs av att samarbeta med andra. Du tycker om att bygga relationer och ha många kontaktytor.
Du har goda projektledaregenskaper och ditt sätt att leda och skapa delaktighet bidrar till ett resultat med kunden i fokus. Du är produktiv, motiverad och har ett starkt engagemang för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Då det periodvis är mycket avtalsförvaltning och frågor från såväl kunder som leverantörer är det viktigt att du är strukturerad. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Du har erfarenhet av att genomföra upphandlingar i offentlig verksamhet samt en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning. Erfarenhet från bygg-/fastighetsområdet är meriterande.
Vårt arbete med urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!



ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning. Vi arbetar för att vara en hälsofrämjande arbetsplats

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre

Är du vår nya upphandlare? Sök till oss!

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kr... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Som upphandlare kommer du tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 40 kompetenta upphandlare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter. Den enhet som du kommer att arbeta inom är till största delen fokuserad på bygg- och fastighetsrelaterade varor och tjänster. Tillsammans med två andra kollegor kommer du att ansvara för området hantverkstjänster som är ett av förvaltningens största avtalsområden.

Att arbeta som upphandlare hos oss innebär;

Att självständigt leda och driva projekt i form av komplexa ramavtalsupphandlingar. Att se till så att uppställda mål nås och att processen följer uppsatta tidsramar.
En viktig del i arbetet är att i egenskap av avtalsansvarig förvalta området under avtalsperioden, t.ex. genom stöd till beställare i avtalsfrågor och kontinuerlig leverantörkontakt och avtalsuppföljning.
Du arbetar tillsammans med såväl företrädare för berörda verksamheter i staden som med kollegor inom förvaltningen, bland annat specialister inom juridik, hållbarhet, kund/kommunikation och uppföljning.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är en god lagspelare. Du tycker om och drivs av att samarbeta med andra. Du tycker om att bygga relationer och ha många kontaktytor.
Du har goda projektledaregenskaper och ditt sätt att leda och skapa delaktighet bidrar till ett resultat med kunden i fokus. Du är produktiv, motiverad och har ett starkt engagemang för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Då det periodvis är mycket avtalsförvaltning och frågor från såväl kunder som leverantörer är det viktigt att du är strukturerad. Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Du har erfarenhet av att genomföra upphandlingar i offentlig verksamhet samt för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning. Erfarenhet från bygg-/fastighetsområdet är meriterande.


ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre

Miljöspecialist inom upphandling

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraf... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Inköp och upphandling är Göteborgs Stads inköpscentral och strategiska resurs i inköps- och upphandlingsfrågor. Vi samordnar och följer upp Göteborgs Stads gemensamma inköp av varor och tjänster med målet att bidra till ett hållbart samhälle för göteborgaren. Då en av våra miljöspecialister kommer att vara föräldraledig under 2020 söker vi nu en vikarie till hållbarhetsavdelningen. På avdelningen arbetar ytterligare en miljöspecialist samt specialister inom social hållbarhet, ekonomi samt en avdelningschef.

Som miljöspecialist hos oss kommer du att ingå i olika projektgrupper där du utarbetar krav för miljöområdet i upphandlingar. Grupperna är tvärfunktionella och leds av upphandlare med syfte att ta fram nya ramavtal. Du kommer även att arbeta med uppföljningar av miljökrav för pågående avtal, där du begär in och granskar dokumentation från leverantörer. Du är involverad i flera projekt parallellt. Miljöfrågor som oftast är aktuella utifrån politiska mål är transport- och fordonsfrågor, kemikalier, systematiskt miljöarbete och olika frågor kring material och resurser. Du kommer representera förvaltningen i forum och nätverk inom och utom staden. Du kommer även att hålla föredrag om miljöfrågor kopplat till upphandling för olika grupper till exempel leverantörer och beställare i Göteborgs stad. Uppgifter kring det interna miljöarbetet kan också förekomma.


KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som miljöspecialist har du en högskoleexamen inom miljö och arbetat ett par år med miljöfrågor. Du har kunskaper om systematiskt miljöarbete och är bekant med standarder som ISO 14001, EMAS och Svensk miljöbas.

Du planerar ditt arbete väl, tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du kan även uttrycka och motivera dina val till andra som inte är insatta i ditt specialområde.

Har du kunskap och erfarenhet av att tolka eller arbeta med livscykelanalys är detta meriterande. Så även intresse och kunskap om social hållbarhet som arbetsvillkor och hållbarhetsrisker i komplexa leverantörskedjor.



ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort, cykelersättning.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre

Kategoriledare som vill vara med och utveckla stadens strategiska inköp

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kr... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningen för Inköp och upphandling har ett uppdrag att införa en gemensam inköpsprocess i Göteborgs stad. Genom den gemensamma inköpsprocessen ska vi möjliggöra hållbar utveckling, innovation, tillväxt och en god service. En professionell inköpsverksamhet bidrar till att utveckla Göteborgs stad! Avdelningen för inköpsstrategi är mitt i det spännande arbetet att bygga upp en organisation kring detta där kategoristyrning och inköpsanalys är grundpelare.

Nu söker vi en kategoriledare för kategorin tekniska konsulter med erfarenhet av bygg- och anläggningsbranschen. Detta är en ny roll hos oss och innebär mycket utveckling och byggande, både av relationer, strategier och arbetssätt. Du kommer att tillhöra förvaltningens avdelning för inköpsstrategi, som leds av avdelningschef Åsa Bergman. Åsa är en driven och coachande ledare med lång erfarenhet av strategiskt inköpsarbete.

Avdelningen växer succesivt och består än så länge av en kategoriledare, två inköpsanalytiker samt en processledare. Som kategoriledare hos oss ansvarar du för att ta fram koncernövergripande kategoristrategier i samverkan med Göteborgs stads förvaltningar och bolag. Du kommer att leda och driva framtagande av inköps- och leverantörsstrategier för valda kategorier. Arbetssättet är tvärfunktionellt och innebär mycket samverkan med intressenter i Göteborgs stads förvaltningar och bolag. Du stöttar och coachar verksamheten i metodik och arbetar aktivt med förändringsledning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort intresse för den goda affären och vill vara med och utveckla stadens strategiska tänk kring inköp.
För att lyckas i rollen har du god kunskap om marknaden genom erfarenhet av projekt inom bygg och anläggningsbranschen. Du kanske har arbetat som inköpare eller upphandlare av entreprenadprojekt eller tekniska konsulter. Alternativt försäljning av konsultuppdrag eller projekt.

Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete genom att uppmuntra till dialog, delaktighet och engagemang. Du har förmåga att kommunicera gemensamma mål och leda andra i riktning mot att uppnå dem. Du har framgångsrikt hanterat olika prioriteringar och målkonflikter.

Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt samt värdesätter att arbeta med andra människor för att nå gemensam framgång.
Du har en akademisk examen inom teknik, ekonomi, inköp & logistik eller annan för rollen relevant utbildning. Att du har goda kunskaper i Excel och Power Point ser vi som en självklarhet och att du har en generell god systemvana.
Erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete är meriterande.


ÖVRIGT
Vårt erbjudande
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort, cykelersättning.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre

Kategoriledare tekniska konsulter

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kr... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centrala Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Förvaltningen Inköp och upphandling har uppdraget att införa en gemensam inköpsprocess i Göteborgs stad. Genom den gemensamma inköpsprocessen ska vi möjliggöra hållbar utveckling, innovation, tillväxt och en god service. En professionell inköpsverksamhet bidrar till att utveckla Göteborgs stad! Avdelningen för inköpsstrategi är mitt i det spännande arbetet att bygga upp en organisation kring detta där kategoristyrning och inköpsanalys är grundpelare.

Nu söker vi en kategoriledare för kategorin tekniska konsulter med erfarenhet av bygg- och anläggningsbranschen. Du kommer att tillhöra förvaltningens avdelning för inköpsstrategi, som leds av avdelningschef Åsa Bergman. Avdelningen består än så länge av en kategoriledare, två inköpsanalytiker samt en processledare. Som kategoriledare ansvarar du för att ta fram koncernövergripande kategoristrategier i samverkan med Göteborgs stads förvaltningar och bolag. Du kommer att leda och driva framtagande av inköps- och leverantörsstrategier för valda kategorier. Då arbetssättet är tvärfunktionellt krävs god samverkan med intressenter i Göteborgs stads förvaltningar och bolag. Du stöttar och coachar verksamheten i metodik och arbetar aktivt med förändringsledning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort intresse för den goda affären och vill vara med och utveckla stadens strategiska tänk kring inköp.

För att lyckas i rollen har du god kunskap om marknaden genom flera års erfarenhet av projekt inom bygg och anläggningsbranschen. Du har förmåga att kommunicera gemensamma mål och leda andra i riktning mot att uppnå dem. Du har framgångsrikt hanterat olika prioriteringar och målkonflikter. Du kanske har arbetat som inköpare av entreprenadprojekt, uppdragsledare eller med försäljning av större konsultuppdrag/projekt.

Du har fallenhet för att presentera information och idéer, såväl muntligt som skriftligt och har god förmåga att förklara och motivera det du vill för olika målgrupper och ur olika perspektiv. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete genom att uppmuntra till dialog, delaktighet och engagemang. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt samt värdesätter att arbeta med andra människor för att nå gemensam framgång.

Du har en akademisk examen inom teknik, ekonomi, inköp & logistik eller annan för rollen relevant utbildning. Att du har goda kunskaper i Excel och Power Point ser vi som en självklarhet och att du har en generell god systemvana. Erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete är meriterande.


ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort, cykelersättning.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre

Kreativ kommunikatör med intresse för hållbara inköp

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraf... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Kommunikationsfunktionen ansvarar för förvaltningens strategiska och löpande kommunikation, både den interna och externa. Detta innefattar att planera och målgruppsanpassa samt att se till att kommunikationsperspektivet är integrerat i verksamhetsprocesserna.

Vi är två kommunikatörer, en utbildnings- och eventkoordinator samt en kommunikationschef. Vår ena kommunikatör kommer att gå på föräldraledighet i december och den andra kommer att vara tjänstledig för studier på halvtid. Vi behöver därför stärka upp funktionen med två kommunikatörer varav den ena på halvtid. Ange i din ansökan om du endast är intresserad av den ena av tjänsterna.


Arbetsuppgifter

Ditt uppdrag är att arbeta operativt med ord, form och bild via våra olika kanaler. Du deltar aktivt i förvaltningens kommunikationsarbete med webbplatser, nyhetsbrev, produktion av podd och film mm.

Arbetet sker i nära samarbete med kollegorna på kommunikationsfunktionen och med andra medarbetare på förvaltningen. Rollen innebär också att kunna ge kvalificerat stöd till chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor.


KVALIFIKATIONER
Som person bidrar du med ett härligt driv och skapar ett kreativt arbetsklimat i arbetsgruppen. Du är initiativrik och har lätt att lära dig nya saker och system. Du har en helhetssyn på kommunikation och har en förmåga att gå från idé till färdig leverans.

• Du är en duktig skribent och har förmågan att förenkla och anpassa texter.
• Du är en van webbredaktör.
• Du är van att arbeta i Adobe CC, framförallt med Photoshop och Indesign.
• Du har erfarenhet av att självständigt driva projekt inom kommunikation.

Vi tror att du har en högskoleutbildning eller liknande inom medie- och kommunikation. Du har några års erfarenhet av liknande roller och är van att arbeta självständigt. Kunskap och intresse för inköp och upphandling är meriterande.


ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre

Vi söker duktig upphandlare som vill vara med och göra skillnad!

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraf... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillhöra Upphandlingsavdelningen som består av cirka 30 upphandlare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter.
Du kommer till stor del att arbeta med upphandling av olika sociala boenden, en av Göteborgs stads kärnverksamheter som påverkar den enskilda göteborgarens vardag. Som upphandlare i offentlig sektor har du stor möjlighet att påverka och göra skillnad för många.

Du kommer att genomföra upphandlingar enligt LOU och driver hela processen från planering till färdigt avtal. Du projektleder processen och till din hjälp har du kompetens internt från förvaltningen och externt från stadens verksamheter som medverkar med sin expertis i de grupper du leder.

Du följer även avtalet under avtalsperioden och en stor och viktig del i rollen är kontakt och relationsbyggande med leverantörer och beställare. För att trivas i denna roll har du lätt för att sätta dig in i kundernas situation, möta alla typer av människor och ha en genuin vilja att hitta en bra lösning.

Du bidrar till en positiv laganda och tycker om att bygga relationer och ha många kontaktytor. Vi tror att du har ett stort engagemang och är nyfiken samt vill utvecklas, lära dig nytt och även dela med dig av dina kunskaper till andra. Du bidrar till att utveckla vår verksamhet så att vi tillsammans blir ännu bättre.


KVALIFIKATIONER
Du har goda projektledaregenskaper och ditt sätt att leda och skapa delaktighet bidrar till ett resultat med kunden i fokus. Du är trygg i dig själv och förtroendeingivande. Din sociala säkerhet samt kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete och du är lyhörd för verksamhetens behov.

Du har erfarenhet av och trivs med att driva flera parallella projekt samtidigt och ser goda relationer som en nyckel i ditt arbete. Du har självständigt drivit inköpsprocesser och har vana att leda i sammanhang med många olika intressenter. En mycket god förståelse för hur en vinnande affär kan byggas och förmåga att balansera kvalitet mot kostnad med kunden i fokus är en central del.

Du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom inköp/upphandling, juridik, HR, ekonomi eller annan som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Att delar av erfarenheten är inom inköps- och eller upphandlingsområdet är viktigt. Kunskap kring offentlig verksamhet och grundläggande köp- och avtalsrättslig kompetens är meriterande.


ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning. Visa mindre

Vi söker erfaren upphandlare som vill vara med och göra skillnad!

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraf... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer tillhöra upphandlingsavdelningen som består av cirka 30 upphandlare, upphandlingsassistenter, jurister och avtalscontrollers uppdelat på fyra enheter.

Du kommer till stor del att arbeta med upphandling av olika tjänster inom kommunal omsorg, som t.ex. boende med olika stödinsatser eller öppenvård. Som upphandlare i offentlig sektor har du stor möjlighet att påverka och göra skillnad för många.

Du kommer att genomföra upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling, LOU, och driva hela processen från planering till färdigt avtal. Du projektleder processen och till din hjälp har du kompetens internt från förvaltningen och externt från stadens verksamheter som medverkar med sin expertis i de grupper du leder.

Du ansvarar för avtalen under avtalsperioden. En stor och viktigt del i rollen är kontakt och relationsbyggande med leverantörer och beställare. För att trivas i denna roll behöver du ha lätt för att sätta dig in i kundernas situation, möta olika typer av människor och ha en genuin vilja att hitta en bra lösning.

Du bidrar till en positiv laganda, tycker om att bygga och vårda relationer samt ha många kontaktytor. Vi tror att du har ett stort engagemang och är nyfiken samt vill utvecklas, lära dig nytt och även dela med dig av dina kunskaper till andra. Du bidrar till att utveckla vår verksamhet så att vi tillsammans blir ännu bättre.


KVALIFIKATIONER

Du har erfarenhet av att driva och genomföra upphandlingar i offentlig verksamhet. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har goda kunskaper i LOU.

Du har goda projektledaregenskaper där ditt sätt att leda bidrar till att skapa delaktighet och du har förståelse för hur en god affär kan byggas genom att balansera kvalitet mot kostnad med kunden i fokus.

Du har erfarenhet av och trivs med att driva flera parallella projekt samtidigt och har vana att leda i sammanhang med många olika intressenter.

Du är trygg i dig själv och förtroendeingivande. Din sociala säkerhet samt kommunikativa förmåga hjälper dig i ditt arbete och du är lyhörd för verksamhetens behov.

Du har relevant eftergymnasial utbildning, gärna inom inköp/upphandling, juridik, HR, ekonomi eller annan som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.


ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du
ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor,
förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling.

Då det är semestertider har vi lite begränsade möjligheter att svara på frågor. Enhetschef Marie är åter 29 juli, dock finns fackliga representanter på plats merparten av annonseringstiden. Visa mindre

Vi söker en engagerande Enhetschef till Upphandlingsavdelningen!

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraf... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
En av förvaltningens enhetschefer har valt att åter börja upphandla och vi söker därför en ny chef till en av enheterna inom Upphandlingsavdelningen. Enheterna är organiserade utifrån vilka avtalsområden som ingår och där vi nu söker en chef är fokus främst på bygg- och fastighetsrelaterade varor och tjänster. På enheten arbetar cirka tio medarbetare bestående av upphandlingsassistenter, upphandlingsledare och upphandlare.

I din roll som enhetschef är du underställd avdelningschefen. Du har verksamhet - personal- och ekonomiansvar. I samarbete med avdelningschef och övriga enhetschefer planerar och fördelar du upphandlingar och andra uppdrag. Du är övergripande ansvarig för enhetens avtalsområden och för att upphandlingar genomförs och att avtal förvaltas.

Du driver enhetens utveckling i riktning mot förvaltningens mål och du är ansvarig för att tillsammans med medarbetarna arbeta fram tydliga mål och aktiviteter samt att följa upp dessa.

För att nå förvaltningens mål är det viktigt att du arbetar för delaktighet, öppenhet, kvalitet och för hela förvaltningen såväl som stadens bästa.

Inom uppdraget kan ingå att genomföra egna upphandlingar, omfattningen av detta sätts i dialog med avdelningschef.


KVALIFIKATIONER
Du har ett genuint intresse för verksamheten som bland annat visar sig i ett driv att utveckla verksamhet och medarbetare. Du har en vilja framåt och har en förmåga att tänka nytt och våga utmana där det behövs. Du är lyhörd och har en god analytisk förmåga, detta innebär att du lätt prioriterar relevant information, analysera kärnan i ett problem och ger förslag på dess lösning.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från personalledning, gärna från offentlig förvaltning. I dina tidigare roller har du arbetat med att engagera och motivera individer eller grupper. Vi förutsätter att du i ditt ledarskap är förtroendeingivande, närvarande och att du har ett intresse för hälsofrämjande ledarskap. Det förutsätter att du är trygg i dig själv och prestigelös i ditt ledarskap. Du förstår vikten av god kommunikation, såväl internt som externt, och kan agera övertygande och tryggt i såväl formella som informella situationer. För dig är gott, konstruktivt samarbete en självklarhet.

Du har akademisk utbildning som vi bedömer som relevant och mångårig erfarenhet från strategiskt och/eller taktiskt inköp/upphandling. Det är meriterande med erfarenhet från upphandling via inköpscentral och kommunal verksamhet och även i samverkan mellan upphandlande myndigheter.


ÖVRIGT
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre

Processledare till Göteborgs stads gemensamma inköpsprocess

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraf... Visa mer
Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma morgondagens hållbara stad.

ARBETSUPPGIFTER
Den Inköpsstrategiska avdelningen på Förvaltningen för Inköp och Upphandling har uppdraget att införa, leda, driva och utveckla den staden gemensamma inköpsprocessen. Genom denna ska vi möjliggöra hållbar utveckling, innovation, tillväxt och en god service. En professionell inköpsverksamhet bidrar till att utveckla Göteborgs Stad!

Vi söker nu en processledare för den Staden gemensamma inköpsprocessen. Som processledare leder, driver och utvecklar du tillsammans med våra förvaltningar och bolag, den gemensamma inköpsprocessen baserat på ledande inköpspraxis.

Du identifierar förbättringsmöjligheter i arbetssätt, organisering och IT stöd med syfte att skapa en effektiv inköpsprocess med stadens gemensamma bästa i fokus. Du bereder strategiska frågeställningar utifrån inköpsverksamheternas behov, driver och samordnar utvecklingsprojekt och deltar i såväl styrgrupper som arbetsgrupper.

Då arbetet är tvärfunktionellt krävs god samverkan med intressenter i Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Du stöttar och coachar verksamheterna och arbetar aktivt med förändringsledning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av utvecklingsprojekt inom inköp och upphandling, med många olika intressenter. Erfarenhet av processledning och processutveckling är meriterande.

Du har fallenhet för att presentera information och idéer, såväl muntligt som skriftligt och har god förmåga att förklara det du vill för olika målgrupper och ur olika perspektiv. Du uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang.

Vi tror att du är snabblärd, motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, gillar ordning och reda samt värdesätter att arbeta med andra människor för att nå gemensam framgång.

Du har en akademisk examen inom ekonomi, inköp & logistik eller annan för rollen relevant utbildning. Minst 5 års erfarenhet av inköp inom privat eller offentlig sektor är ett krav för denna tjänst.
Att du har goda kunskaper i Excel och Power Point ser vi som en självklarhet och att du har en generell god systemvana.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vårt arbete med urval och intervjuer kan komma att påbörjas redan före sista ansökningsdatum så skicka in din ansökan redan idag!

Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort och cykelersättning.

I den här rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologiska test för att säkerställa en jämlik och rättvis behandling. Visa mindre