Lediga jobb som Informationskonsult i Göteborg

Se lediga jobb som Informationskonsult i Göteborg. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Göteborg som finns hos arbetsgivaren.

Agil IT-projektledare och konsult

Ansök    Nov 14    Digital Horizon AB    Informationskonsult
I rollen som projektledare/Scrum Master på Digital Horizon är du en viktig del i leveransen till våra kunder och tar dig an ett projekt från start till mål, det vill säga från uppstart av projekt till slutleverans. Du kommer varje dag få användning av din förmåga att leda, entusiasmera och motivera dina medarbetare till självstyrning och samarbete. För att lyckas med detta kommer du samverka tätt med interna medarbetare, kunder och leverantörer för att föl... Visa mer
I rollen som projektledare/Scrum Master på Digital Horizon är du en viktig del i leveransen till våra kunder och tar dig an ett projekt från start till mål, det vill säga från uppstart av projekt till slutleverans. Du kommer varje dag få användning av din förmåga att leda, entusiasmera och motivera dina medarbetare till självstyrning och samarbete. För att lyckas med detta kommer du samverka tätt med interna medarbetare, kunder och leverantörer för att följa upp resurs- och materialplanering, kvalitet, leverans och tidsplan. När tekniska lösningar skapas behöver organisationer transformeras för att nå sina mål och här har du en viktig roll i att bidra till ett lyckat förändringsarbete.
Arbetsuppgifter
Ledning av team
Coaching i arbetssätt (scrum, agile)
Tidsplan
Rapportering till styrgrupp
Budget och ekonomi
Business Case
Riskanalys
Kommunikation
Involvering av intressenter

För mer information om oss och våra erbjudande, se: www.digitalhorizon.se
Du erbjuds
Som konsult på Digital Horizon erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt. Det finns många olika karriärs- och utvecklingsmöjligheter hos oss och du har möjlighet att forma ditt arbete utefter dina intressen och prioriteringar i livet. Vi satsar på kompetensutveckling och ser till att våra medarbetare får gå kurser och ta certifieringar. Vi tror på öppenhet och arbetar ständigt med att dela med oss av våra kunskaper mellan varandra och till våra kunder. Vi står nu inför en spännande tillväxtresa där det finns stora möjligheter att växa tillsammans med bolaget. Här tror vi på frihet, möjligheter och medbestämmande. Att alla får vara med och forma och påverka bolaget. Självklart gillar vi även att ha kul! Vi tränar tillsammans, går på After Work och varje år åker vi på konferens - varav en i Sverige och en utomlands.
Vi söker dig med
Minst fyra års relevant arbetslivserfarenhet som konsult
Minst ett relevant uppdrag hos en större kund
God förmåga att kommunicera på svenska och engelska både i tal och skrift
Minst treårig relevant högskole- eller universitetsutbildning

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt på rätt personlighet och beteende. Du delar våra kärnvärden; kul, öppenhet, utveckling och nyfikenhet eftersom de är grundläggande för det vi gör. Med ett genuint intresse för andra människor har du lätt för att skapa förtroende och bygga relationer. Du har ett öga för detaljer men är samtidigt kapabel att se helheten och ta beslut som är rätt för många. Du har en fallenhet för att lyssna in, analysera och omvandla kundens behov till krav, lösning eller plan för införande. Du lyfter fram dina förslag och presenterar dem på ett pedagogiskt sätt. Du är noggrann och strukturerad och strävar efter att leverera god kvalitet i ditt arbete.
Arbetsuppgifter
Som konsult på Digital Horizon kommer du vara uthyrd till någon av våra kunder. Vi hittar spännande uppdrag där du får prova nytt och blir exponerade för nya branscher, arbetsplatser och teknik. Variationen är stor och utvecklingstakten snabb. Om du är intresserad kan du också få arbeta internt med att driva och utveckla bolaget. Visa mindre

Konsult inom försvarsteknik

Ansök    Dec 21    AFRY AB    Informationskonsult
Företagsbeskrivning Nu söker vi dig som söker variation och stimulans i vardagen och som vill jobba på hos AFRY. Som konsult hos AFRY får du kombinera din försvarstekniska bakgrund med en tekniknära roll. Du får komma till din rätt med din kompetens! Jobbeskrivning Du vill antingen vara i en disciplin alternativt växla mellan olika, exempelvis; Systemanalys och systemplanering Projektledning, eller delprojektledning Teknisk Specialist Kravanalyser Verifi... Visa mer
Företagsbeskrivning
Nu söker vi dig som söker variation och stimulans i vardagen och som vill jobba på hos AFRY. Som konsult hos AFRY får du kombinera din försvarstekniska bakgrund med en tekniknära roll. Du får komma till din rätt med din kompetens!


Jobbeskrivning
Du vill antingen vara i en disciplin alternativt växla mellan olika, exempelvis;
Systemanalys och systemplanering
Projektledning, eller delprojektledning
Teknisk Specialist
Kravanalyser
Verifiering och validering
Teknisk arkitektur och design

Allt beror på vad du helst vill jobba med och utvecklas vidare inom. Du kommer jobba i en varierad konsultroll, antingen i ett projekt som kan vara "inhouse" eller i uppdrag ute hos kund. Kunderna vi jobbar med är främst myndigheter, försvarsindustrin, men även civila företag exempelvis inom fordons- och flygindustrin.
Vi främjar kompetensutveckling och bedriver egen utbildningsverksamhet inom ramen för AFRY Academy. Du kan utbilda dig inom exempelvis Systems Engineering och ILS.
Du vill tillsammans med oss göra skillnad och bidra till samhällsengagemang och stärka svensk försvarsförmåga.
Vi söker främst till våra kontor i Stockholm, Enköping, Uppsala, Göteborg och Skövde.


Kravspecifikation
Vi vill att du är lägst högskoleingenjör inom tekniskt område alternativt officersbakgrund. Du har eller har haft en tekniknära roll under minst fem år, från försvar, försvarsindustrin eller närliggande områden. Du har god förståelse för systemens livscykelprocess. Då många av våra kunder är svenska myndigheter och organisationer så är ett krav att du kunna uttrycka dig väl i svenska språket.
Du är en lagspelande person med ansvarskänsla och mycket eget driv.
Dagspendling till våra kunder ingår som en naturlig del av tjänsten. Även längre tjänsteresor kan förekomma.
Våra uppdrag är varierande och vissa finns inom säkerhetsklassade områden, vilket innebär att du måste genomgå en säkerhetsprövning innan du börjar hos oss. Svenskt medborgarskap är ett krav.


Ytterligare information
AFRY präglas av en känsla av samhörighet och en familjär stämning. Här är inte bara jobbet utan också livet utanför viktigt och därför är begreppet ”work life balance” något vi verkligen lever efter. Vi tror att du som söker till oss är en teamplayer som vill dela med dig av dina kunskaper och som inte tvekar inför nya utmaningar.


AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.
Kontaktuppgifter för frågor:


Stefan Oscarsson, Segmentschef Land Administration
[email protected]
Ellinor Danielsson, Rekryteringspartner
[email protected]
Sista ansökningsdag är 31 januari 2024. Viss fördröjning av återkoppling kan förekomma pga jul och nyårshelgerna.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.



På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen Visa mindre

Teknikinformatörer inom industri och fordon

Jobbeskrivning Tycker du om utmaningen att beskriva komplexa tekniska produkter på ett enkelt och koncist sätt? Kan du analysera och utveckla struktur och innehåll av teknisk information för bättre läsbarhet och förståelse? Har du känsla för språkstil och informationsflöde? Oavsett om du kallar dig teknisk skribent, teknikinformatör eller informationsingenjör, har du ett genuint intresse av och stor förståelse för teknik och språk, ur ett användarperspek... Visa mer
Jobbeskrivning
Tycker du om utmaningen att beskriva komplexa tekniska produkter på ett enkelt och koncist sätt? Kan du analysera och utveckla struktur och innehåll av teknisk information för bättre läsbarhet och förståelse? Har du känsla för språkstil och informationsflöde?

Oavsett om du kallar dig teknisk skribent, teknikinformatör eller informationsingenjör, har du ett genuint intresse av och stor förståelse för teknik och språk, ur ett användarperspektiv. Du är mycket bra på att kommunicera avancerad teknik på engelska och svenska. Du har kunskap om vanliga verktyg, standarder och system inom teknisk dokumentation.

Baskunskaper
Just nu har vi ett stort behov av dig som läst någon utbildning och/eller jobbat inom elektronik, elschema, mekanik, mekatronik, mjukvara eller liknande. Vi ser gärna att du har erfarenhet från någon del av fordonsbranschen.

För att du ska trivas i rollen som informationskonsult, informationsingenjör, teknikinformatör, - eller vad du nu vill kalla dig - är det viktigt att du:
Har ett genuint intresse av och stor förståelse för teknik och språk, ur ett användarperspektiv
Är mycket duktig på att kommunicera avancerad teknik på både engelska och svenska.
Har en del arbetslivserfarenhet av teknik i kombination med teknisk information, men vi anställer också nyutexaminerade
Eftergymnasial utbildning två år eller längre
Engelska och svenska, i både tal och skrift

Utöver ovanstående är det önskvärt (men inte nödvändigt) att du har:
Erfarenhet från fordonsbranschen
Erfarenhet från: Saber (elschema) eller Catia Composer (3D-ritningar) eller liknande verktyg
Kunskap om Agile, SAFe arbetssätt


Personliga färdigheter, egenskaper, erfarenhet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och din vilja att utvecklas tillsammans med oss. Eftersom du kommer att arbeta som konsult trivs du med att samarbeta med olika människor i en internationell arbetsmiljö.

Vi erbjuder
På Sigma sätter vi dig som konsult i fokus. Vi erbjuder dig goda möjligheter till utveckling och en variation av uppdrag. Som konsult på Sigma får du inte bara möjlighet till spännande uppdrag, utan du får även knyta många kontakter både internt och externt. Vi tycker att det är viktigt att du trivs på jobbet och att vi får ha roligt tillsammans! Visa mindre

Documentation Specialist

Ansök    Jul 17    Comatec Sweden AB    Informationskonsult
Comatec department of Technical Communication is looking for a Documentation Specialist for project document control and content creation. As your first task you will take control of the document traffic between the customer and Comatec Engineering in a large railway-related project run by Comatec’s customers in Sweden and Finland. In a later phase of the project, you are also expected to produce new content into user, maintenance and installation instruc... Visa mer
Comatec department of Technical Communication is looking for a Documentation Specialist for project document control and content creation.

As your first task you will take control of the document traffic between the customer and Comatec Engineering in a large railway-related project run by Comatec’s customers in Sweden and Finland. In a later phase of the project, you are also expected to produce new content into user, maintenance and installation instructions as required by the progress of engineering.

After completion of this project, Comatec is willing to offer you a permanent position in our team of Technical Communication. Besides the typical content creation tasks of technical writing and graphic design, you will also contribute to the upkeep and planning of the documentation processes and tools development.

Obviously, we trust you are familiar with networking with specialists from different fields as well as searching information to back up your efforts. This position can be located in any Comatec office in Sweden (Gothenburg) or Finland. Remote work is also possible.

We appreciate you having

-
Swedish as your mother tongue

- previous experience in the delivery of technical documents and document control

- previous experience in technical communication and modular content creation

- a degree in communications, languages or a technical field

- experience of industrial production and products is an asset

We trust you are an organized worker systematically progressing to reach the set goals. You get along well with customers and can deal with deadlines. You feel good to be part of a team but also able to work independently. Excellent knowledge of the English language is a must and other language skills a big benefit.

At Comatec, we apply the hybrid working model: You can do the job remotely or at the office. However, this role sometimes requires visiting customers at their production sites.

We offer you an interesting task in various and challenging documentation projects with one of the leading international companies in the field. We truly invest in the development and competence of our employees. At Comatec, the constantly growing and developing company, you will interact with top professionals and have an opportunity for your personal professional growth. Join us now!

Send your application with your salary request by August 11, 2023 through Comatec's recruitment system.

For more information about the job, please contact: Mr. Kimmo Forsman, Engineering Manager, Technical Communication, tel.+358 50 590 4586, email: [email protected], or Mr. Anders Rohdin, Managing Director, Comatec Sweden; tel. +46 73 353 4264, [email protected]

Comatec Group employs nearly 600 skilled professionals over twenty locations in Finland, Poland, Estonia, Romania and Sweden. We provide engineering design, expert and project management services for the technology industry. We have a vision for future growth and internationalization, and so we constantly seek new experts, especially in mechanical, electrical and automation design and in project management services.

If you are an ambitious professional, who is eager to learn and take responsibility as well as dedicated to contributing to company development, we are waiting to hear from you. Together we will grow, develop and make a difference. Visa mindre

Konsult inom Systems Management

Ansök    Nov 14    AFRY AB    Informationskonsult
Företagsbeskrivning AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer. Jobbeskrivning Vill du ha en varierande och meningsfull vardag som konsult? Hos oss på Systems Management inom AFRY får du chansen att bli en ... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning
Vill du ha en varierande och meningsfull vardag som konsult? Hos oss på Systems Management inom AFRY får du chansen att bli en nyckelspelare i leveransprojekt till våra kunder. Vi värdesätter din kompetens och strävar efter att ge dig bästa möjlighet till både personlig och professionell utveckling.
Vi söker dig som vill jobba inom ett eller flera kompetensområden:
Försvarsteknik (marina system, markarenan, flyg och ledningssystem)
Systems Engineering (systemarbete och ett helhetsperspektiv i att arbeta med tekniska system under hela eller delar av dess livscykel)
Försvarslogistik
System Safety och Integrerad logistiksupport (ILS)
Asset Management & Maintenance Excellence (Expertis kring underhållsprocesser, driftsuppföljning och systemstöd)

Du kan antingen verka som teknisk specialist, generalist eller projektledare inom något av beskrivna kompetensområden. Det viktigaste är att du vill vara en del av förändringen och bidra till ett mer robust och säkert samhälle tillsammans med oss.


Kravspecifikation
Vi söker dig med engagemang och drivet att lyckas! Erfarenhet som konsult är meriterande, men din inställning är avgörande. Vi tror att för att lyckas som konsult hos oss behöver du ha god initiativförmåga, samarbetsförmåga och vara bra på att kommunicera och ta ansvar för de utmaningar du ställs inför.
Du ska ha en teknisk utbildning, helst på akademisk nivå samt god kompetens från något eller några av våra beskrivna teknikområden alternativt närliggande områden. Då en stor del av vår verksamhet är inriktad gentemot myndigheter och försvarsverksamhet är det en bakgrund vi sätter stort värde på om du har. Du pratar svenska och engelska obehindrat, då vi till stor del jobbar gentemot svenska myndigheter och organisationer.
Beroende på uppdrag så arbetar man antingen från kontoret eller hos kund. Tjänsteresor kan förekomma.
Svenskt medborgarskap är ett krav och säkerhetsprövning kan bli aktuellt inför en anställning.
Placeringsorter; Solna/Stockholm, Enköping, Uppsala, Malmö, Skövde, Göteborg, Karlstad


Ytterligare information
På AFRY erbjuder vi en modern arbetsplats med globalt perspektiv, kollektivavtal och en rad personalförmåner. Vår personalklubb Club AFRY organiserar sociala aktiviteter för att stärka gemenskapen.
Vi är övertygade om att mångfald stärker oss och strävar efter att skapa en kreativ och framgångsrik arbetsplats. Vi satsar på våra medarbetares utveckling med individuella utvecklingsplaner och möjlighet att ta kurser och certifieringar.
Vi tror på balans mellan arbets- och privatliv och strävar efter att skapa en hälsosam arbetsmiljö. Det är kanske därför vi rankas som en av Sveriges mest populära arbetsgivare.
Vi ser fram emot din ansökan, inkluderat CV och några ord om dig själv samt vilket eller vilka områden du är mest intresserad av att arbeta inom.
Vi söker dig som vill bli en del av vårt gäng som vill verka för en bättre framtid!
Kontaktuppgifter för frågor:


Stefan Oscarsson, Market Area Manager
[email protected]
Ellinor Danielsson, Rekryteringspartner
[email protected]
Urval sker löpande, men sista ansökningsdag är 14 december.



På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen Visa mindre

Informationshanteringskonsult

Vår kund i Göteborg söker en erfaren informationshanteringskonsult till teamet i Sverige för ett 6-månaders heltidsuppdrag. Konsulten kommer att ansvara för att tillhandahålla expertis inom informationshantering, systemutveckling och integration mellan system. Uppdraget kommer att innebära att samarbeta med tvärfunktionella team för att designa och implementera effektiva informations- och datalösningar. Konsulten kommer att behöva ha möjlighet att resa til... Visa mer
Vår kund i Göteborg söker en erfaren informationshanteringskonsult till teamet i Sverige för ett 6-månaders heltidsuppdrag. Konsulten kommer att ansvara för att tillhandahålla expertis inom informationshantering, systemutveckling och integration mellan system. Uppdraget kommer att innebära att samarbeta med tvärfunktionella team för att designa och implementera effektiva informations- och datalösningar. Konsulten kommer att behöva ha möjlighet att resa till kundplatser vid behov (EMEA, ISEA, Americas, CNEA HQs).

För denna kund ser vi att du kan uppfylla följande krav:

Stark kunskap i informationsmodellering och datamodellering
Erfarenhet av att designa och underhålla databaser Kunskap om informations- och dataarkitekturprinciper
Förtrogenhet med ER-diagram och modelleringstekniker
Gedigen förståelse för systemutveckling och systemdesignkoncept
Förmåga att samla in och hantera information och datakrav
Stark kunskap om affärskrav och funktionella/icke- funktionskrav


Meriterande:

Erfarenhet av datastrukturer och dataformat
Färdighet i att designa och implementera integrationsplattformar
Kunskap om företagsintegrationsprinciper och bästa praxis
Kännedom om PIM, PLM och ERP-system


Rollen har sin utgångspunkt i Göteborg och uppdraget är aktivt tillochmed januari 2024.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post [email protected]

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella. Visa mindre

Consulting Technical Manager/Lead Integration Architect

Ansök    Apr 13    Oracle Svenska AB    Informationskonsult
At Oracle Health, we’re working at the intersection of health and technology. We create software solutions to support clinicians and healthcare professionals in hospitals and healthcare organizations worldwide, and we are looking for Lead Integration Architect to join an exciting regional project in Sweden, deploying an integrated digital health record, replacing existing IT systems in hospitals and primary care facilities for a comprehensive solution. As ... Visa mer
At Oracle Health, we’re working at the intersection of health and technology. We create software solutions to support clinicians and healthcare professionals in hospitals and healthcare organizations worldwide, and we are looking for Lead Integration Architect to join an exciting regional project in Sweden, deploying an integrated digital health record, replacing existing IT systems in hospitals and primary care facilities for a comprehensive solution.
As a Lead Integration Architect in our Nordics market, you will leverage your extensive healthcare information technology experience to support a diverse team of consultants across the entire Millennium platform. You will cultivate client relationships and manage a high degree of complexity to achieve business objectives and coordinate design, configuration, validation, testing and integration activities across integrated software solutions and venues of care. This project includes elements of localized rules and coding, new code consumption, FHIR integrations, data security considerations, and 3rd party integrations.
The Lead Integration Architect will be assigned ownership to certain tasks and responsibilities within the team, and will participate in the execution of domain, issue, and change management strategies, as well as act as an escalation point for client and project integration risks. As a leader within the larger delivery team, you will partner closely with the engagement management team to ensure project deliverables and timelines are met in order to deliver value to the client.

This is a challenging and highly rewarding role that requires a range of experience, from Millennium platform and 3rd party integration knowledge to internal and external collaborative consulting experience, escalation management, event support and facilitation (including cutover events) and navigating complex technical and organizational environments to achieve win-win outcomes for our clients and Oracle Cerner.
This role in based in Lund, Sweden.

Basic Qualifications:
Bachelor’s degree or 4 relevant work experience plus:
4 years of additional relevant work experience including:
3 years in healthcare information technology?(HCIT) consulting, HCIT support, and/or other?client-facing or HCIT solution work experience



Preferred Qualifications:
At least 5 years of software work experience implementing Cerner Millennium.
Completed 2 projects within the last 3 years using the Consulting Framework Methodology.



Expectations:
Proficient with Microsoft Office Suite and Windows
Ability to travel up to 100% Visa mindre

Implementation Consultant

Ansök    Jan 23    Autodesk AB    Informationskonsult
Job Requisition ID #22WD63344 Position Overview Autodesk Consulting is seeking a talented Implementation Consultant to provide consulting services to key customers, where you will help them with the implementation & adoption Autodesk AEC technologies. This position combines your AEC industry experience with your know-how of design, engineering & construction processes. You will work directly with our enterprise customers to offer consulting services inclu... Visa mer
Job Requisition ID #22WD63344
Position Overview
Autodesk Consulting is seeking a talented Implementation Consultant to provide consulting services to key customers, where you will help them with the implementation & adoption Autodesk AEC technologies.
This position combines your AEC industry experience with your know-how of design, engineering & construction processes. You will work directly with our enterprise customers to offer consulting services including process and workflow review/development, implementation and deployment strategies, software training and technical guidance as well as industry expertise, ensuring customer are maximizing the value from their investment.
As a global leader in 3D design, engineering, construction, and entertainment software, Autodesk helps people imagine, design, and create a better world. Autodesk accelerates better design through an unparalleled depth of experience and a broad portfolio of software to give customers the power to solve their design, business, and environmental challenges. In addition to designers, architects, engineers, contractors, and media and entertainment professionals, Autodesk helps students, educators, and casual creators unlock their creative ideas through user- friendly applications.
Responsibilities
High-level decision-maker who is also expected to continue to sell new work and build client relationships through the process
Being the leader in a specific domain and generate new business ideas
Create and manage processes, priorities and ownership for deliverable work streams
Being the primary point of contact between a client company and the consulting team
Develop use cases based on customer input to drive demand of the technology
Demonstrate proposed solutions & product overviews and relate them to the customer’s business issues
Apply Autodesk product sets to detailed industry requirements and workflows
Guide customers in the best application of Autodesk AEC solution; define and document detailed use cases
Write documents including project schedules, summaries, procedure guides, process diagrams, flow charts, and best practices guides, agendas, and activity summaries
Configure solutions based on product capabilities and customer requirements
Define migration approach of customer data and standards into Autodesk products
Escalate items as needed in an organized and timely way
Drive and confirm adoption and consumption through presentations, tests, training and mentoring of solution details
Build relationship with key stakeholders within product team (s) and stay abreast of product roadmap(s)
Keep up-to-date with market trends and new developments utilizing information for business improvement
Work alongside our account Customer Success Managers to feedback value delivered



Minimum Qualifications
Bachelor of Science degree in Architecture, Construction Management, Engineering or related degree
Must have at least 8 years of hands-on experience in the AEC industry
Must have at least 5 years of experience working with BIM solutions, products, and standards
Demonstrated initiative and ability to drive decisions and get closure on recommendations and issues
Proven ability to lead a project team
Proven ability to work with diversified technical, sales, and project management teams
Ability to work independently to meet deadlines
Must have strong understanding of the Construction Industry, preferably throughout the entire project lifecycle (production planning, scheduling, commissioning, handover to owners)
Must possess excellent written and oral communication skills, including conducting workshops, facilitating meetings, and delivering effective presentations to teams and to customers
Must be able to break down complex topics into a common language understandable by non-technical/business-oriented audiences
Ability to travel up to 40% of the time, including international travel



Preferred Qualifications
Swedish
Leadership Experience - you may eventually oversee large teams delivering an entire project and act as a team lead or counsellor for other team members
Solid understanding of BIM workflow process between architects, engineers, and contractors
An understanding of BIM uses & the data requirements in a line with industry practises & standards including ISO19650
Previous consulting experience
Strong BIM software technical skills & experience with BIM workflow process between architects, engineers and constructors leveraging Autodesk products i.e. Autodesk Construction Cloud, Revit, Civil3D, Navisworks, Infraworks, Dynamo.
Coding skills would be advantageous
Knowledge of cloud-based processes and technologies

Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Principal Consultant/Senior Consultant (Meds)

Ansök    Apr 13    Oracle Svenska AB    Informationskonsult
We are changing how people think about health and care. We have a passion for new ideas that are changing the world by the minute. Cerner has been improving healthcare IT for more than 30 years. We strive to deliver value in all we do and support organisations to provide the quadruple aim of healthcare. Our technology supports healthcare systems, hospitals, GPs, and community services to be the best they can be and deliver connected, safe care. We’re leadi... Visa mer
We are changing how people think about health and care. We have a passion for new ideas that are changing the world by the minute. Cerner has been improving healthcare IT for more than 30 years. We strive to deliver value in all we do and support organisations to provide the quadruple aim of healthcare. Our technology supports healthcare systems, hospitals, GPs, and community services to be the best they can be and deliver connected, safe care. We’re leading the industry in enabling the shift from reactive care to proactive population health management through big data intelligence.


As a Principal/Senior Consultant, you will be working with the client to advise on workflows across service lines. You will guide clients through interdependencies and design decision impacts, identify workflow and process improvements, and make recommendations to the client and project leadership.

Your role will involve driving cross-functional collaboration with internal stakeholders to identify and propose solution enhancements, workflow efficiencies, and client relationship strategies.

You will use your solution expertise to bring about Cerner’s innovations and solution capabilities. Our Senior Consultants are also responsible for creating and maintaining documentation and knowledge transfer materials across the lifecycle of a project. Your ultimate goal is to provide tangible and measurable value outcomes that improve care delivery

You will also be responsible for providing solution-specific education to local hires and growing them to be local Swedish talent. You will work alongside the experts to gain knowledge and skills to prepare you for a long-term, meaningful career with Cerner.

Basic Qualifications:
Bachelor’s degree in Business, Health Care, General Studies or related field, or 4 years equivalent relevant work experience, plus;
At least 3 years of additional work experience directly related to the duties of the job, including;
2 years of Healthcare information technology (HCIT) consulting, HCIT support and/or other client-facing or information technology (IT) solution work experience




Preferred Qualifications:

At least 5 years of work experience in implementing Cerner Millennium Medications Solutions
Completed 2 projects within the last 3 years using the Consulting Framework Methodology and/or Iterative Methodology.




Expectations:
Proficient with Microsoft Office Suite and Windows
Ability to travel up to 100%
Must be willing to relocate to Gothenburg, Sweden
Work in accordance with corporate and organizational security policies and procedures, understand personal role in safeguarding corporate and client assets, and take appropriate action to prevent and report any compromises of security within scope of position
Perform other responsibilities as assigned Visa mindre

Digital Transformation Consultant AEC

Ansök    Nov 14    Autodesk AB    Informationskonsult
Job Requisition ID #22WD63344 Position Overview Autodesk Consulting is seeking a talented Principal Implementation Consultant to provide consulting services to key customers, where you will help them with the implementation & adoption Autodesk AEC technologies. This position combines your AEC industry experience with your know-how of design, engineering & construction processes. You will work directly with our enterprise customers to offer consulting servi... Visa mer
Job Requisition ID #22WD63344
Position Overview
Autodesk Consulting is seeking a talented Principal Implementation Consultant to provide consulting services to key customers, where you will help them with the implementation & adoption Autodesk AEC technologies.
This position combines your AEC industry experience with your know-how of design, engineering & construction processes. You will work directly with our enterprise customers to offer consulting services including process and workflow review/development, implementation and deployment strategies, software training and technical guidance as well as industry expertise, ensuring customer are maximizing the value from their investment.
As a global leader in 3D design, engineering, construction, and entertainment software, Autodesk helps people imagine, design, and create a better world. Autodesk accelerates better design through an unparalleled depth of experience and a broad portfolio of software to give customers the power to solve their design, business, and environmental challenges. In addition to designers, architects, engineers, contractors, and media and entertainment professionals, Autodesk helps students, educators, and casual creators unlock their creative ideas through user- friendly applications.
Responsibilities
High-level decision-maker who is also expected to continue to sell new work and build client relationships through the process
Being the leader in a specific domain and generate new business ideas
Create and manage processes, priorities and ownership for deliverable work streams
Being the primary point of contact between a client company and the consulting team
Develop use cases based on customer input to drive demand of the technology
Demonstrate proposed solutions & product overviews and relate them to the customer’s business issues
Apply Autodesk product sets to detailed industry requirements and workflows
Guide customers in the best application of Autodesk AEC solution; define and document detailed use cases
Write documents including project schedules, summaries, procedure guides, process diagrams, flow charts, and best practices guides, agendas, and activity summaries
Configure solutions based on product capabilities and customer requirements
Define migration approach of customer data and standards into Autodesk products
Escalate items as needed in an organized and timely way
Drive and confirm adoption and consumption through presentations, tests, training and mentoring of solution details
Build relationship with key stakeholders within product team (s) and stay abreast of product roadmap(s)
Keep up-to-date with market trends and new developments utilizing information for business improvement
Work alongside our account Customer Success Managers to feedback value delivered



Minimum Qualifications
Bachelor of Science degree in Architecture, Construction Management, Engineering or related degree
Must have at least 8 years of hands-on experience in the AEC industry
Must have at least 5 years of experience working with BIM solutions, products, and standards
Demonstrated initiative and ability to drive decisions and get closure on recommendations and issues
Proven ability to lead a project team
Proven ability to work with diversified technical, sales, and project management teams
Ability to work independently to meet deadlines
Must have strong understanding of the Construction Industry, preferably throughout the entire project lifecycle (production planning, scheduling, commissioning, handover to owners)
Must possess excellent written and oral communication skills, including conducting workshops, facilitating meetings, and delivering effective presentations to teams and to customers
Must be able to break down complex topics into a common language understandable by non-technical/business-oriented audiences
Ability to travel up to 40% of the time, including international travel



Preferred Qualifications
Swedish
Leadership Experience - you may eventually oversee large teams delivering an entire project and act as a team lead or counsellor for other team members
Solid understanding of BIM workflow process between architects, engineers, and contractors
An understanding of BIM uses & the data requirements in a line with industry practises & standards including ISO19650
Previous consulting experience
Strong BIM software technical skills & experience with BIM workflow process between architects, engineers and constructors leveraging Autodesk products i.e. Autodesk Construction Cloud, Revit, Civil3D, Navisworks, Infraworks, Dynamo.
Coding skills would be advantageous
Knowledge of cloud-based processes and technologies



Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Teknisk konsult inom flyg

Ansök    Nov 25    AFRY AB    Informationskonsult
Företagsbeskrivning AFRY Aviation & Maintenance söker konsulter och vi riktar oss till dig som vill vara med på vår tillväxtresa och vara en nyckelspelare i vår verksamhet. Vill du vara med och göra skillnad i våra kunders vardag? Som anställd hos oss så har du själv stora möjligheter att påverka ditt arbete och själv bestämma vilka nya utmaningar du vill ställas inför. AFRY Aviation & Maintenance är en sektion inom AFRY som erbjuder lösningar och kompete... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY Aviation & Maintenance söker konsulter och vi riktar oss till dig som vill vara med på vår tillväxtresa och vara en nyckelspelare i vår verksamhet.
Vill du vara med och göra skillnad i våra kunders vardag? Som anställd hos oss så har du själv stora möjligheter att påverka ditt arbete och själv bestämma vilka nya utmaningar du vill ställas inför.
AFRY Aviation & Maintenance är en sektion inom AFRY som erbjuder lösningar och kompetens inom flyg och flygunderhåll och då främst kring systemlösningar och processer kopplade till det området. Just nu ser vi en ökad efterfrågan från våra kunder och behöver stärka vårt team.
Jobbeskrivning
Vi riktar oss främst till dig som vill jobba som teknisk konsult inom flygområdet. Du trivs att arbeta i gränslandet mellan verksamhet och teknik. Viktigt för att lyckas som konsult är analytisk förmåga och att snabbt sätta dig in i kundernas verksamhet och hitta den bästa lösningen för kunden.
Kravspecifikation
Du har minst 2-5 års men gärna längre yrkeserfarenhet inom ditt specialområde och relevant akademisk examen.
Vi ser att du uppfyller följande krav:
Branscherfarenhet primärt från militärt flyg men även civilt flyg
Erfarenhet från Försvarssektorn
Kunskap eller erfarenhet inom logistikstöd, Integrated Logistic Support (ILS)
Beredning av underhållsplaner
Kunskap från anskaffande och/eller vidmakthållande av militära flygmaterielsystem

Det är en fördel om du också har erfarenheter inom följande:
Varit delaktig i implementation av komplexa IT-lösningar och digitaliseringsprojekt
Implementationserfarenhet av affärs-/driftuppföljningsystem (t.ex. IFS, SAP, AMOS, Maintenix) eller stor erfarenhet från användning av liknande system
Processutveckling
Kunskap om EASA/EMAR/FAA
Certifiering inom relevant område är meriterande

Som person trivs du att arbeta i ett team samt ha eget ansvar över ditt resultat. Självklart gillar du att dela med dig av dina kunskaper och är öppen för att lära av andra.
Vi tror att du har följande egenskaper:
Engagerad och självgående
Resultatdriven och affärsmässig
Prestigelös med social kompetens och därmed förmåga att arbeta bra i team
God kommunikativ förmåga

Tjänsten är placerad i Stockholm, Göteborg alternativt Linköping men våra uppdrag är inte begränsade till närområdet och resor kan förekomma. Du måste behärska svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
Denna anställning kan innebära placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför säkerhetsklassat uppdrag
Ytterligare information
Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över.


AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig.

Kontaktuppgifter för frågor:
Nils Ericsson
[email protected]
Sektionschef Aviation & Maintenance
Sista ansökningsdag är 10 januari 2022.


AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Information Management Coordinator

Är du en person som inte kan låta bli att styra upp både dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom i ett nära samarbete med andra människor där du får ha många kontaktytor? Då tror vi att rollen som Information Management Coordinator kan passa dig. Rollen Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Som Information Management Coordinator kommer du arbeta koordinerade för att bid... Visa mer
Är du en person som inte kan låta bli att styra upp både dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom i ett nära samarbete med andra människor där du får ha många kontaktytor? Då tror vi att rollen som Information Management Coordinator kan passa dig.

Rollen

Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Som Information Management Coordinator kommer du arbeta koordinerade för att bidra till en effektivare och mer kvalitetssäkrad informationshantering. Du kommer få möjlighet att utveckla processer för bland annat produktstrukturer och dokumenthantering vilket leder till ett effektivare sätt att hantera information.

I rollen kommer du arbeta nära projektmedlemmar för att tolka, förstå och följa de riktlinjer och krav som ställs för att uppnå en optimal och säker hantering av dokumentation och data i projekt. Informationen hanteras och struktureras i olika IT-system och fokus är att göra det tillgängligt, pålitligt, spårbart och relevant.

Uppdraget är placerat ca 45 minuter söder om Göteborg och vi ser att du ska kunna vara på plats 3 dagar i veckan. Resterande tid är mer flexibel och kan spenderas på Semcons kontor på Lindholmen, alternativt hemifrån.

Vem är du?

Vi söker dig som drivs av att vara länken mellan människan och tekniken. Du tycker om att effektivisera processer och intresserar dig för digitaliseringsmöjligheter kopplat till informationshantering. Du utgår alltid från användaren och ser struktur, tydlig kommunikation och målfokus som några av dina styrkor vilket syns i din förmåga att samspela med flera aktörer. Som person är du positiv, utåtriktad och samarbetsorienterad. Du kan kommunicera med andra människor på ett sätt som skapar engagemang och driv. En nära dialog med våra kunder är en förutsättning för att bli framgångsrik i konsultrollen, och vi tror därför att du har en naturlig nyfikenhet för både teknik och andra människor.

Vi tror att du har någon form av teknisk bakgrund med dig sedan tidigare, från utbildning och/eller arbetsliv. Du har erfarenhet av dokumenthantering sedan tidigare och vi ser gärna att du har en god systemvana. Har du erfarenhet av teknikinformation i någon form är det meriterande.

- Teknisk bakgrund från utbildning och/eller arbetslivserfarenhet
- Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift
- Grundläggande systemkunskaper
- Svenskt medborgarskap
- Erfarenhet av dokumenthantering och kvalitetsarbete är meriterande


Vilka är vi?

Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. VI utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerande medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst.

Tycker du att det här låter som rätt roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vad erbjuder vi?

Being people who put people first” - ett tydligt sätt för oss på Semcon att förhålla oss till våra medarbetare, detta gör vi genom att erbjuda bland annat:

- Trygghet genom fast anställning och förmåner

- Möjlighet att arbeta remote
- Utbildningar inom våra expertområden så som Technical writing, Graphics & Animations och Effective Communication genom både interna och externa utbildningar Visa mindre

Surveillance Information Officer

Ansök    Okt 10    SAAB AB    Informationskonsult
As SIO, Surveillance Information Officer, at Saab Surveillance you will govern how information shall be used within Saab Surveillance. You will work closely connected to other units within Saab developing and securing our Information Landscape. Your role In an evolving cybersecurity environment, we at Saab are strengthening our position in the Information Domain. We are now looking for SIO to lead in keeping our usage of information efficient and secu... Visa mer
As SIO, Surveillance Information Officer, at Saab Surveillance you will govern how information shall be used within Saab Surveillance. You will work closely connected to other units within Saab developing and securing our Information Landscape.



Your role

In an evolving cybersecurity environment, we at Saab are strengthening our position in the Information Domain. We are now looking for SIO to lead in keeping our usage of information efficient and secure.



The main task is to develop, implement and sustain Saab Surveillance Information strategy. The work is a cross Business Area activity and calls for strong drive and collaborative capabilities.



As SIO you will be responsible for implementation of the Information Strategy and drive or participate in relevant development, governance and coordination initiatives building the information landscapes at Saab Surveillance. The task comprises guidance of how information is used, securing efficient usage of information still within regulatory requirements. The responsibility requires collaboration with other relevant process practices on how the information strategy effects their field of operations, including collecting and evaluation of business information requirements within Saab Surveillance. You will cooperate with the process owners in defining and structuring the usage of information and assist in analyzing data to organize it across various categories and tools. Collaboration also includes, but is not limited to IT-directors, Quality, and Operational Business.



Your profile

As a candidate for this position, you have to have the ability to work independent, take on great responsibility and have excellent communication skills.



The successful candidate has good merits/competence and experience in:

*

Strong business acumen and understanding how information can be used to improve business value
*

Information systems development and governance
*

Master data and meta data definition
*

Ability to see the "big picture" in a complex information landscape
*

10 years' experience in the Enterprise / Information Domain or in a similar role
*

Knowledge on security regulations like NIST, CMMC, Cyber Essential Plus,
*

Knowledge on privacy Regulations like GDPR, NIST Privacy
*

Experience from Export Control Regulations is an advantage.
*

Proven social and communication skills
*

Fluent in Swedish and English



This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.



What you will be a part of

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe.

Empowered by its 19,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer, more sustainable and more equitable world.



Business area Surveillance offers world-leading sensor technology in monitoring and decision support to protect against threats. The portfolio covers airborne, ground-based and naval radar, electronic warfare, C4I solutions, aviation systems and cyber security.

You will have a key part in securing Saab Surveillance performance. You will work in an international environment as an ambassador for our ways of working and build a strong network.



The SIO will be organized within Operational Excellence, a department with direct reporting line to Head of Business Area Surveillance, but the role entails responsibility for whole Business Area.



Do you want to get to know our business and our people a little bit better? Here you can find some stories told by our employees.



Saab is a company with a strong people-orientation. We offer a friendly work environment where we support and help each other to be at our best. Continuous learning, career & talent development and employee well-being are examples of areas where we always put the strongest effort to offer great opportunities. Visa mindre

Information Management Coordinator

Är du en person som inte kan låta bli att styra upp både dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom i ett nära samarbete med andra människor där du får ha många kontaktytor? Då tror vi att rollen som Information Management Coordinator kan passa dig. Rollen Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Som Information Management Coordinator kommer du arbeta koordinerade för att bid... Visa mer
Är du en person som inte kan låta bli att styra upp både dig själv och din omgivning? Trivs du dessutom i ett nära samarbete med andra människor där du får ha många kontaktytor? Då tror vi att rollen som Information Management Coordinator kan passa dig.

Rollen

Vi söker dig som vill arbeta i en koordinerande roll och få möjlighet att vara länken mellan människan och tekniken. Som Information Management Coordinator kommer du arbeta koordinerade för att bidra till en effektivare och mer kvalitetssäkrad informationshantering. Du kommer få möjlighet att utveckla processer för bland annat produktstrukturer och dokumenthantering vilket leder till ett effektivare sätt att hantera information.

I rollen kommer du arbeta nära projektmedlemmar för att tolka, förstå och följa de riktlinjer och krav som ställs för att uppnå en optimal och säker hantering av dokumentation och data i projekt. Informationen hanteras och struktureras i olika IT-system och fokus är att göra det tillgängligt, pålitligt, spårbart och relevant.

Uppdraget är placerat ca 45 minuter söder om Göteborg och vi ser att du ska kunna vara på plats 3 dagar i veckan. Resterande tid är mer flexibel och kan spenderas på Semcons kontor på Lindholmen, alternativt hemifrån.

Vem är du?

Vi söker dig som drivs av att vara länken mellan människan och tekniken. Du tycker om att effektivisera processer och intresserar dig för digitaliseringsmöjligheter kopplat till informationshantering. Du utgår alltid från användaren och ser struktur, tydlig kommunikation och målfokus som några av dina styrkor vilket syns i din förmåga att samspela med flera aktörer. Som person är du positiv, utåtriktad och samarbetsorienterad. Du kan kommunicera med andra människor på ett sätt som skapar engagemang och driv. En nära dialog med våra kunder är en förutsättning för att bli framgångsrik i konsultrollen, och vi tror därför att du har en naturlig nyfikenhet för både teknik och andra människor.

Vi tror att du har någon form av teknisk bakgrund med dig sedan tidigare, från utbildning och/eller arbetsliv. Du har erfarenhet av dokumenthantering sedan tidigare och vi ser gärna att du har en god systemvana. Har du erfarenhet av teknikinformation i någon form är det meriterande.

- Teknisk bakgrund från utbildning och/eller arbetslivserfarenhet
- Mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift
- Grundläggande systemkunskaper
- Svenskt medborgarskap
- Erfarenhet av dokumenthantering och kvalitetsarbete är meriterande


Vilka är vi?

Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. VI utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerande medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst.

Tycker du att det här låter som rätt roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan!

Vad erbjuder vi?

Being people who put people first” - ett tydligt sätt för oss på Semcon att förhålla oss till våra medarbetare, detta gör vi genom att erbjuda bland annat:

- Trygghet genom fast anställning och förmåner

- Möjlighet att arbeta remote
- Utbildningar inom våra expertområden så som Technical writing, Graphics & Animations och Effective Communication genom både interna och externa utbildningar Visa mindre

Konsult Cyber Security

Ansök    Sep 30    AFRY AB    Informationskonsult
Företagsbeskrivning AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildn... Visa mer
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Vi erbjuder dig en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Den nya divisionen AFRY X erbjuder bland annat tjänster och produkter inom industriell Internet of Things (IoT), artificiell intelligens, design och informationssäkerhet.
Jobbeskrivning
Se hit! Just nu letar vi på AFRY X efter fler kollegor inom Produkt Cyber Security för fordon. I våra uppdrag kommer du få ta egna initiativ för att stötta och hjälpa våra kunder på bästa sätt. Du arbetar i team och tillsammans har ni ett effektivt och organiserat sätt att utbyta erfarenheter och kompetenser. Hos oss har du goda utvecklingsmöjligheter och du kan på sikt övergå i en roll som Team Leader om intresse finns. Våra team jobbar både ute hos kund samt från vårt hemmakontor i Göteborg, centralt beläget i Nordstan. Det finns även stor flexibilitet med möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan om så önskas.
Kravspecifikation
Vi ser att du som söker tjänsten arbetar eller har arbetat med Product Cyber Security eller inom annat liknande område. Du har en relevant högskoleexamen och talar samt skriver obehindrat på engelska och svenska.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom:
· Risk, hot- och sårbarhetsanalyser
· Säkerhetsfrågor inom området för uppkopplade produkter
· Definiering av policyer, processer eller riktlinjer
Compliance, gap-analyser eller audits

I våra rekryteringar lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och hur du kompletterar vårt team. Våra värdeord: Brave, Devoted, Team Players säger mycket om vad vi söker.
Ytterligare information
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss.


Rekryterande chef – Markus Pamp [email protected]
Rekryterare – Sofia Enander [email protected]
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society. Visa mindre

Information Management Consultant

Ansök    Jun 2    Semcon Sweden AB    Informationskonsult
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig! Rollen I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kun... Visa mer
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig!

Rollen

I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kundens produkt, exempelvis genom att säkerställa att information som lagras är tillgänglig, pålitlig, relevant, spårbar och aktuell. Du har god insikt i verksamhetens behov och förstår hur olika produktförändringar påverkar informationen som behövs. Du ansvarar för att utveckla effektiva processer samt för hur data och dokumentation ska implementeras och struktureras i olika IT-system. På det stora hela får du möjligheten att bidra till att en effektiv och kvalitetssäkrad informationshanteringsprocess där du ges stor möjlighet att påverka och utveckla din roll och dina arbetsuppgifter.

Vem är du?

Vi söker dig som drivs av att vara länken mellan människan och tekniken. Du tycker om att effektivisera processer och intresserar dig för nya digitaliseringsmöjligheter kopplat till informationshantering. Du utgår alltid från användaren och ser struktur, tydlig kommunikation och målfokus som några av dina styrkor, vilket syns i din förmåga att samspela med flera aktörer. Som person är du positiv, utåtriktad och samarbetsorienterad. Du kan kommunicera med andra människor på ett sätt som skapar engagemang och driv. En nära dialog med våra kunder är en förutsättning för att bli framgångsrik i konsultrollen, och vi tror därför att du har en naturlig nyfikenhet för både teknik och andra människor.

Vi tror att du har någon form av teknisk bakgrund med dig sedan tidigare, från utbildning och/eller arbetsliv. Du har erfarenhet av dokumenthantering sedan tidigare och vi ser gärna att du har en god systemvana. Har du erfarenhet av teknikinformation i någon form är det meriterande.

Vilka är vi?

Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst.

Tycker du att det här låter som rätt roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Visa mindre

Vad får man om man kombinerar ett teknikintresse med goda språkkunskaper...

Ansök    Mar 4    Xamera AB    Informationskonsult
Om uppdraget: Som informationsingenjör/teknikinformatör arbetar du med teknisk dokumentation där förståelse för teknik, språk och kommunikation står i fokus. Sigma Technologies fortsätter att växa och behöver därför utöka sin kompetens inom området. Som teknikinformatör får du ta del av hela processen kring en viss teknik, vilket då inkluderar att man får ta del av ny och spännande teknik redan i ett tidigt skede. I rollen utmanas du att beskriva tekniskt... Visa mer
Om uppdraget:
Som informationsingenjör/teknikinformatör arbetar du med teknisk dokumentation där förståelse för teknik, språk och kommunikation står i fokus. Sigma Technologies fortsätter att växa och behöver därför utöka sin kompetens inom området.

Som teknikinformatör får du ta del av hela processen kring en viss teknik, vilket då inkluderar att man får ta del av ny och spännande teknik redan i ett tidigt skede. I rollen utmanas du att beskriva tekniskt komplexa produkter och här spelar din känsla för språkstil och informationsflöde stor roll. Som konsult hos Sigma Technology är inte många dagar den andra lik och arbetsuppgifterna inkluderar en mängd olika delmoment. En viktig del av arbetet är att kunna förstå, granska, illustrera, skriva samt analysera arbetet du har framför dig. Här är användarperspektivet ursprungsläget och din kommunikationsförmåga är en betydande part, då du har ansvaret för att samla all behövlig information och samtidigt se till att de olika involverade partner arbetar synkroniserat. Du arbetar bland annat med framtagande och utveckling av manualer, instruktioner, e-learning, illustrationer med mera.

Vi söker dig som:
Vi letar efter dig med ett stort teknikintresse, men som vill ha en bred roll med inslag av många olika aspekter. Sigma fokuserar på ditt intresse och din drivkraft, vilken bakgrund du har är där med sekundärt. Dina framtida arbetskollegor kan komma att ha alla möjliga olika utbildningsbakgrunder, exempelvis inom maskin, mekatronik, informationsdesign eller systemvetenskap. För att trivas i rollen ser vi att du har en bra generell skriftlig språkförmåga och därför inga problem med att uttrycka dig på engelska, i både tal och skrift.

Sigma har nu tjänster och uppdrag inom olika branscher och inriktningar. Vissa mer tekniktunga medan andra är lite mindre teknikfokuserade. Skicka in en ansökan så kan vi tillsammans diskuterar fram vad som driver just dig och på vilket sätt din kompetens skulle passa bra på Sigma.

Om företaget:
Sigma är ett ledande konsultföretag med omkring 4000 medarbetare i 12 olika länder och är verksamma inom många olika branscher med kunder inom exempelvis fordon-, försvar- och telekombranschen. Som en del av Sigma Technology kommer du att få möjligheten att ta del av spännande uppdrag samtidigt som du får knyta många kontakter både internt och externt. Sigma värnar om att du ska ha roligt på jobbet ordnar därför så att du får vara med på många roliga event och aktiviteter med dina kollegor.

Om anställningen:
Tjänsten är en del av Xameras Allt-i-Ett Karriär som syftar till att du ska hitta helt rätt i karriären samt få kompetensutveckling och trygghet i din anställning via oss!

Du är heltidsanställd hos Xamera den första perioden, där ambitionen är att du sedan du går över i en anställning hos Sigma. Under tiden du är anställd hos oss gör vi allt för att du ska trivas, få en bra onboardning och att ditt nya jobb matchar dina förväntningar och mer därtill. Genom en coachande och närvarande konsultchef, månadsvisa kompetensutvecklingstillfällen för att boosta starten på karriären, samt ett nätverk med roliga after works och event ser vi till att starten på ditt nya jobb blir riktigt bra!

Xamera arbetar för att du ska trivas och utvecklas på ditt nya jobb, därför finns vi med i alla skeden för att guida och stötta dig med stort och smått, Allt-i-Ett Karriär helt enkelt!



Startdatum:
Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Allmän information:
Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd till dagtid. Ansök till tjänsten via länken nedan! För tjänsten tillämpas löpande urval, så tveka inte på att skicka iväg din ansökan. Om du har några frågor gällande tjänsten kan du kontakta [email protected].



Ort: Göteborg

Publiceringsdatum: 2022-02-26

Sista ansökningsdatum: 2022-03-26 Visa mindre

Information Management Consultant

Ansök    Jul 1    Semcon Sweden AB    Informationskonsult
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig! Rollen I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kun... Visa mer
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig!

Rollen

I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kundens produkt, exempelvis genom att säkerställa att information som lagras är tillgänglig, pålitlig, relevant, spårbar och aktuell. Du har god insikt i verksamhetens behov och förstår hur olika produktförändringar påverkar informationen som behövs. Du ansvarar för att utveckla effektiva processer samt för hur data och dokumentation ska implementeras och struktureras i olika IT-system. På det stora hela får du möjligheten att bidra till att en effektiv och kvalitetssäkrad informationshanteringsprocess där du ges stor möjlighet att påverka och utveckla din roll och dina arbetsuppgifter.

Vem är du?

Vi söker dig som drivs av att vara länken mellan människan och tekniken. Du tycker om att effektivisera processer och intresserar dig för nya digitaliseringsmöjligheter kopplat till informationshantering. Du utgår alltid från användaren och ser struktur, tydlig kommunikation och målfokus som några av dina styrkor, vilket syns i din förmåga att samspela med flera aktörer. Som person är du positiv, utåtriktad och samarbetsorienterad. Du kan kommunicera med andra människor på ett sätt som skapar engagemang och driv. En nära dialog med våra kunder är en förutsättning för att bli framgångsrik i konsultrollen, och vi tror därför att du har en naturlig nyfikenhet för både teknik och andra människor.

Vi tror att du har någon form av teknisk bakgrund med dig sedan tidigare, från utbildning och/eller arbetsliv. Du har erfarenhet av dokumenthantering sedan tidigare och vi ser gärna att du har en god systemvana. Har du erfarenhet av teknikinformation i någon form är det meriterande.

Vilka är vi?

Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst.

Tycker du att det här låter som rätt roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Visa mindre

Information Management Consultant

Ansök    Dec 10    Semcon Sweden AB    Informationskonsult
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig! Rollen I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kun... Visa mer
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig!

Rollen

I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kundens produkt, exempelvis genom att säkerställa att information som lagras är tillgänglig, pålitlig, relevant, spårbar och aktuell. Du har god insikt i verksamhetens behov och förstår hur olika produktförändringar påverkar informationen som behövs. Du ansvarar för att utveckla effektiva processer samt för hur data och dokumentation ska implementeras och struktureras i olika IT-system. På det stora hela får du möjligheten att bidra till att en effektiv och kvalitetssäkrad informationshanteringsprocess där du ges stor möjlighet att påverka och utveckla din roll och dina arbetsuppgifter.

Vem är du?

Vi söker dig som drivs av att vara länken mellan människan och tekniken. Du tycker om att effektivisera processer och intresserar dig för nya digitaliseringsmöjligheter kopplat till informationshantering. Du utgår alltid från användaren och ser struktur, tydlig kommunikation och målfokus som några av dina styrkor, vilket syns i din förmåga att samspela med flera aktörer. Som person är du positiv, utåtriktad och samarbetsorienterad. Du kan kommunicera med andra människor på ett sätt som skapar engagemang och driv. En nära dialog med våra kunder är en förutsättning för att bli framgångsrik i konsultrollen, och vi tror därför att du har en naturlig nyfikenhet för både teknik och andra människor.

Vi tror att du har någon form av teknisk bakgrund med dig sedan tidigare, från utbildning och/eller arbetsliv. Du har erfarenhet av dokumenthantering sedan tidigare och vi ser gärna att du har en god systemvana. Har du erfarenhet av teknikinformation i någon form är det meriterande.

Vilka är vi?

Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst.

Tycker du att det här låter som rätt roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Visa mindre

Information Management Consultant

Ansök    Feb 18    Semcon Sweden AB    Informationskonsult
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig! Rollen I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kun... Visa mer
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig!

Rollen

I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kundens produkt, exempelvis genom att säkerställa att information som lagras är tillgänglig, pålitlig, relevant, spårbar och aktuell. Du har god insikt i verksamhetens behov och förstår hur olika produktförändringar påverkar informationen som behövs. Du ansvarar för att utveckla effektiva processer samt för hur data och dokumentation ska implementeras och struktureras i olika IT-system. På det stora hela får du möjligheten att bidra till att en effektiv och kvalitetssäkrad informationshanteringsprocess där du ges stor möjlighet att påverka och utveckla din roll och dina arbetsuppgifter.

Vem är du?

Vi söker dig som drivs av att vara länken mellan människan och tekniken. Du tycker om att effektivisera processer och intresserar dig för nya digitaliseringsmöjligheter kopplat till informationshantering. Du utgår alltid från användaren och ser struktur, tydlig kommunikation och målfokus som några av dina styrkor, vilket syns i din förmåga att samspela med flera aktörer. Som person är du positiv, utåtriktad och samarbetsorienterad. Du kan kommunicera med andra människor på ett sätt som skapar engagemang och driv. En nära dialog med våra kunder är en förutsättning för att bli framgångsrik i konsultrollen, och vi tror därför att du har en naturlig nyfikenhet för både teknik och andra människor.

Vi tror att du har någon form av teknisk bakgrund med dig sedan tidigare, från utbildning och/eller arbetsliv. Du har erfarenhet av dokumenthantering sedan tidigare och vi ser gärna att du har en god systemvana. Har du erfarenhet av teknikinformation i någon form är det meriterande.

Vilka är vi?

Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst.

Tycker du att det här låter som rätt roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Visa mindre

Information Management Consultant

Ansök    Jan 20    Semcon Sweden AB    Informationskonsult
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig! Rollen I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kun... Visa mer
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig!

Rollen

I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kundens produkt, exempelvis genom att säkerställa att information som lagras är tillgänglig, pålitlig, relevant, spårbar och aktuell. Du har god insikt i verksamhetens behov och förstår hur olika produktförändringar påverkar informationen som behövs. Du ansvarar för att utveckla effektiva processer samt för hur data och dokumentation ska implementeras och struktureras i olika IT-system. På det stora hela får du möjligheten att bidra till att en effektiv och kvalitetssäkrad informationshanteringsprocess där du ges stor möjlighet att påverka och utveckla din roll och dina arbetsuppgifter.

Vem är du?

Vi söker dig som drivs av att vara länken mellan människan och tekniken. Du tycker om att effektivisera processer och intresserar dig för nya digitaliseringsmöjligheter kopplat till informationshantering. Du utgår alltid från användaren och ser struktur, tydlig kommunikation och målfokus som några av dina styrkor, vilket syns i din förmåga att samspela med flera aktörer. Som person är du positiv, utåtriktad och samarbetsorienterad. Du kan kommunicera med andra människor på ett sätt som skapar engagemang och driv. En nära dialog med våra kunder är en förutsättning för att bli framgångsrik i konsultrollen, och vi tror därför att du har en naturlig nyfikenhet för både teknik och andra människor.

Vi tror att du har någon form av teknisk bakgrund med dig sedan tidigare, från utbildning och/eller arbetsliv. Du har erfarenhet av dokumenthantering sedan tidigare och vi ser gärna att du har en god systemvana. Har du erfarenhet av teknikinformation i någon form är det meriterande.

Vilka är vi?

Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst.

Tycker du att det här låter som rätt roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Visa mindre

Junior informationskonsult

Är du ingenjör och vill arbeta på ett företag där målet är att erbjuda medarbetare de mest utmanande, roligaste och utvecklande uppdragen? Då är detta en tjänst för dig! Dina arbetsuppgifter I rollen som informationskonsult blir din uppgift att beskriva komplexa tekniska produkter på ett tydligt sätt, både mjukvara och hårdvara. Du kommer att analysera och utveckla innehållet av teknisk information för bättre läsbarhet och förståelse. Projekten återfin... Visa mer
Är du ingenjör och vill arbeta på ett företag där målet är att erbjuda medarbetare de mest utmanande, roligaste och utvecklande uppdragen?
Då är detta en tjänst för dig!


Dina arbetsuppgifter

I rollen som informationskonsult blir din uppgift att beskriva komplexa tekniska produkter på ett tydligt sätt, både mjukvara och hårdvara. Du kommer att analysera och utveckla innehållet av teknisk information för bättre läsbarhet och förståelse. Projekten återfinns hos kunder inom först och främst fordonsbranschen.
Du kommer arbeta med att sätta ihop och granska bland annat manualer och dokumentation och sedan göra korrigeringar. Du kommer också anpassa språket så att det passar användaren. Troligtvis kommer du arbeta ute hos kund och chansen är stor att du kommer sitta på ett uppdrag där du har flera kollegor från ditt konsultföretag med dig. Vi förutsätter att du har ett driv och en önskan att både hjälpa till och lära dig mer. Även om du sitter ute hos kund kommer du alltid ha stöd och trygghet med dig, du kommer få vara med att bidra både med din kompetens och ditt engagemang.


Om företaget
?
Vår kund hjälper företag att förkorta utvecklings- och innovationsprocessen. De erbjuder teknikkonsulter och teknologi så att produkter och människor utvecklas snabbare. Företaget utvecklar egen teknologi och utbildningar för att ligga i framkant och kunna möta den moderna industrins behov.
Deras kontor finns i Göteborg, Malmö och Södertälje och är idag drygt 200 medarbetare.
Företaget har några stora affärsområden där de erbjuder spetskompetens i världsklass. Målet är att effektivisera och underlätta alla stadier i deras kunders produktlivscykel. Från utveckling till försäljning till eftermarknad.


Din profil


Vi söker dig som har en teknisk ingenjörsutbildning och en känsla för språkstil och informationsflöde. Du har en övergripande tekniknivå och ser saker ur ett användarperspektiv. Som person är du driven, kommunikativ och lyhörd. Vidare är det viktigt att du är flexibel, anpassningsbar och kommunikativ. Här arbetar du i grupp med andra så din förmåga att samarbeta bör vara bra.
Här får du möjlighet att arbeta på ett företag som värdesätter den personliga utvecklingen, respekt och gemenskap. Att med ett varmt hjärta och skarp hjärna utföra uppdragen är deras ledord.


Skallkrav


· - Högskole- eller civilingenjör med teknisk inriktning; dataingenjör, maskiningenjör, mekatronik eller motsvarande
· - Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
· - Arbetslivserfarenhet, gärna kopplad till teknik eller produktinformation
· - Kunskap om eller erfarenhet av programmering
· - Erfarenhet kopplad till teknik, gärna fordon
· - Körkort


Om oss
?
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.


Villkor

Start: Efter sommaren
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Göteborg



Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag! Visa mindre

Information Management Consultant

Ansök    Nov 5    Semcon Sweden AB    Informationskonsult
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig! Rollen I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kun... Visa mer
Trivs du med att skapa struktur och letar efter en koordinerande roll där du får stort självständigt ansvar? Då tror vi att rollen som Information Management Consultant kan vara något för dig!

Rollen

I rollen som Information Management Consultant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att utveckla processer för bl.a. produktstrukturer och dokumenthantering. Ditt arbete bidrar till en effektivare hantering av information kopplat till kundens produkt, exempelvis genom att säkerställa att information som lagras är tillgänglig, pålitlig, relevant, spårbar och aktuell. Du har god insikt i verksamhetens behov och förstår hur olika produktförändringar påverkar informationen som behövs. Du ansvarar för att utveckla effektiva processer samt för hur data och dokumentation ska implementeras och struktureras i olika IT-system. På det stora hela får du möjligheten att bidra till att en effektiv och kvalitetssäkrad informationshanteringsprocess där du ges stor möjlighet att påverka och utveckla din roll och dina arbetsuppgifter.

Vem är du?

Vi söker dig som drivs av att vara länken mellan människan och tekniken. Du tycker om att effektivisera processer och intresserar dig för nya digitaliseringsmöjligheter kopplat till informationshantering. Du utgår alltid från användaren och ser struktur, tydlig kommunikation och målfokus som några av dina styrkor, vilket syns i din förmåga att samspela med flera aktörer. Som person är du positiv, utåtriktad och samarbetsorienterad. Du kan kommunicera med andra människor på ett sätt som skapar engagemang och driv. En nära dialog med våra kunder är en förutsättning för att bli framgångsrik i konsultrollen, och vi tror därför att du har en naturlig nyfikenhet för både teknik och andra människor.

Vi tror att du har någon form av teknisk bakgrund med dig sedan tidigare, från utbildning och/eller arbetsliv. Du har erfarenhet av dokumenthantering sedan tidigare och vi ser gärna att du har en god systemvana. Har du erfarenhet av teknikinformation i någon form är det meriterande.

Vilka är vi?

Semcon är teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen - varje dag. För oss är inspiration grunden i allt vi gör. Vi är övertygade om att inspirerade medarbetare som har kul på jobbet vidgar sina perspektiv och presterar som allra bäst.

Tycker du att det här låter som rätt roll för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Visa mindre

Administratör till Monki i Göteborg

Ansök    Nov 15    Randstad AB    Informationskonsult
Arbetsbeskrivning Produktberikare är en administrativ roll som spelar en viktig roll för E-handel maximera försäljningen. Produktberikarens huvudsakliga arbetsuppgift är att säkerställa att produkterna Monki säljer Online är berikade med kommersiell och juridisk information vid rätt tidpunkt. Monki arbetar nära med andra kommersiella funktioner inom Design & köpa, varumärke & marknadsföring och andra delar av organisationen. Är du en sann lagspela... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Produktberikare är en administrativ roll som spelar en viktig roll för E-handel maximera försäljningen. Produktberikarens huvudsakliga arbetsuppgift är att säkerställa att produkterna Monki säljer Online är berikade med kommersiell och juridisk information vid rätt tidpunkt. Monki arbetar nära med andra kommersiella funktioner inom Design & köpa, varumärke & marknadsföring och andra delar av organisationen.

Är du en sann lagspelare, har ett lösningsfokuserat tänk och älskar att säkra output inom dig givna deadlines? Då kan du vara vår nästa kollega!

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Berika Monkis produkter med kommersiell och juridisk information för att kunna ha dem säljbar online globalt
Säkerställa att produkterna placeras i rätt kategori i systemen
Problemlösning försöker hitta orsaksproblem som påverkar produktinformationsflödet systemen
Samarbeta med senior Product Enricher och copywriter för e-handel för att säkra berikning och kopia på plats


Arbetstider
Uppdraget startar omgående och sträcker sig till 23 december med goda chanser till förlängning (2-3 månader)
Arbetstider: kontorstider
Möjlighet till att variera hemmakontor till att vara på plats (centrala Göteborg)



Kvalifikationer
Du kan arbeta effektivt inom flera system samtidigt
Bekant med tekniska egenskaper hos kläder ex olika ärmstilar, kragstilar, urringning stilar & klädstilar
 Strukturerad i ditt arbetssätt och du gillar administrativt arbete
 En riktig lagspelare men du är också bekväm med att arbeta självständigt
 Ambitiös med flexibel inställning
 Ha ett starkt öga för detaljer


Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt omgående så tveka inte på att sök tjänsten om kraven stämmer in just på dig.

Om företaget
Monki aims to be part of driving global change by putting its purpose, to empower women to empower the world, at the forefront of everything we do. Monki.com delivers to 31 markets, and via International shipping to an additional 64 destinations worldwide. Monki.tmall.com offers Monki fashion in China and wholesale ensures global shipping. Over 100 concept stores offer the Monki IRL experience across 20 markets. Founded 2006 in Sweden, Monki is a brand within the H&M group. Visa mindre

Managementkonsult inom Informationshantering

Om vår kund Ekan Management är ett personalägt managementkonsultbolag med kontor i Stockholm och Göteborg. Vi kombinerar erfarenhet och visdom efter 40 år i branschen, med nytänkande och idérikedom - medelåldern på Ekan är 44 år, och just nu är mer än hälften av oss kvinnor. Vi anser att karaktär och kompetens är viktigare än allt annat. Vår framgång bygger på modet att utmana status quo, vår förmåga att involvera människor och kraften att förverkliga morg... Visa mer
Om vår kund
Ekan Management är ett personalägt managementkonsultbolag med kontor i Stockholm och Göteborg. Vi kombinerar erfarenhet och visdom efter 40 år i branschen, med nytänkande och idérikedom - medelåldern på Ekan är 44 år, och just nu är mer än hälften av oss kvinnor. Vi anser att karaktär och kompetens är viktigare än allt annat. Vår framgång bygger på modet att utmana status quo, vår förmåga att involvera människor och kraften att förverkliga morgondagens verklighet. För detta krävs mångfald, drivkraft och stor nyfikenhet. Om du är ansvarstagande och har en stark inre drivkraft erbjuder vi en dynamisk arbetsmiljö där du får stort utrymme att förverkliga dina idéer. Vi tror nämligen inte att man kan forma kundernas morgondag om man inte samtidigt har möjlighet att skapa sin egen.



Dina arbetsuppgifter
Ekan Management växer och har behov av fler drivna medarbetare. Våra uppdragstyper inom detta område handlar om att förstå kundens verksamhet och behov samt att skapa struktur, styrning och kontroll av information genom digitalisering och verksamhetsutveckling. Frågorna omfattar även bland annat digital och konventionell arkivering, dokumenthantering, ledningssystem och tillämplig lagstiftning - exempelvis GDPR. Hos oss på Ekan kommer du även få arbeta i andra typer av uppdrag inom management och verksamhetsstyrning, och i både privata företag och offentliga verksamheter.

Dina främsta arbetsuppgifter som konsult innebär att arbeta med:

- Förstudier och analys av våra kunders utvecklingsbehov
- Agera som teammedlem eller projektledare
- Införandeprojekt t.ex. införande av e-arkiv samt dokument- och ärendehantering för offentlig verksamhet
- Framtagning av rapporter, styrgruppsmaterial och beslutsunderlag
- Bidra i utvecklingen av våra metoder kring informationshantering


Om tjänsten
Anställningen är ett konsultuppdrag genom oss hos vår kund EKAN. Du kommer därmed att bli anställd av oss på Studentwork och arbeta hos Ekan under första halvåret. Efter den tiden finns stora möjligheter att du blir erbjuden en anställning internt under förutsättning att alla parter är nöjda.

Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda under dagtid. Vi ser gärna en start i vår. Vi tillämpar ett löpande urval och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Din profil
Du som är intresserad av den här tjänsten har förmodligen en utbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller motsvarande. Vi hoppas att du har någon erfarenhet av arbete inom en offentlig verksamhet. Vi ser mycket positivt på reell erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling, projektledning, systemimplementering eller förändringsledning. Likaså är det mycket meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet med intresse, omvittnad kunskap och erfarenhet inom digital informationshantering.
Men vi är även öppna för dig som har rätt utbildningsgrund med ett starkt intresse av rollen som konsult och arbetet med informationshantering samt implementering.

Som person tror vi att du är strukturerad och självgående, finner dig lätt i nya sammanhang, är nyfiken och intresserad av verksamheter och deras organisation. Vi letar efter dig som är ”ödmjukt kaxig” - trygg i dig själv, men aldrig på andras bekostnad. Din inre drivkraft är viktig eftersom konsultrollen på Ekan kombinerar stora mått av både frihet och ansvar. Då du till stor del kommer att arbeta i våra kunders verksamhet tror vi att du trivs med en föränderlig miljö, är social och flexibel. Ekan erbjuder det mindre företagets personliga kultur, och det växande företagets drivkraft, där varje medarbetare utgör en betydande del av helheten.

Om Studentwork
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års erfarenhet. Vi är verksamma inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration.

Vi på Studentwork ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Mailet kommer från Psycruit och det tar cirka 10 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Studentwork kommer svaren gås igenom mer ingående. Visa mindre

IT-samordnare sökes till utbildningsbolag

Ansök    Jan 22    FeelingFriday AB    Informationskonsult
Brinner du för IT och är duktig på att få andra med på tåget? Vill du dessutom bli en viktig kugge i att ta IT-Högskolan till nästa nivå? Då kan denna projektroll vara något för dig! OM TJÄNSTEN: Friday söker just nu dig som vill utmanas i projektrollen som IT-samordnare på IT-Högskolan. IT-Högskolan är ett företag som arbetar med YH utbildningar och levererar olika typer av inriktningar inom IT där eleverna får lära sig att använda de senaste verktygen... Visa mer
Brinner du för IT och är duktig på att få andra med på tåget? Vill du dessutom bli en viktig kugge i att ta IT-Högskolan till nästa nivå? Då kan denna projektroll vara något för dig!

OM TJÄNSTEN:

Friday söker just nu dig som vill utmanas i projektrollen som IT-samordnare på IT-Högskolan.

IT-Högskolan är ett företag som arbetar med YH utbildningar och levererar olika typer av inriktningar inom IT där eleverna får lära sig att använda de senaste verktygen. Alla utbildare på IT-Högskolan är verksamma inom IT vilket gör att de har svar på studenternas frågor med målet att på bästa sätt guida dem ut i arbetslivet.

Rollen som IT-samordnare innebär att du kommer att vara en viktig spelare i bolagets marknadsföring och ryktesspridning hos deras kunder i Stockholm och Göteborgsområdet. Din primära arbetsuppgift kommer att vara att kontakta företag och få dem att bli referenser till att IT-Högskolans kommande utbildningar. Stor del av dialogen sker via telefon och efter avslutade samtal skickas mail till kunderna med kompletterande information. Du kommer att utgå ifrån befintliga kundregister som tidigare använts i bearbetningen och ditt ansvar blir att kontakta dem.

ARBETSUPPGIFTER:

Som IT-samordnare kommer dina primära arbetsuppgifter vara att kontakta företag i Stockholm och Göteborgsområdet för att informera om IT-Högskolan kommande utbildningar och värdet av dem inför framtiden. Din främsta uppgift är därmed att samla referenser för att bevisa behovet av utbildningarna för framtiden.

Du kommer specifikt att:

Kontakta bolag som huserar i både Stockholm & Göteborg med målet att de ska bli referenspersoner för utbildningarna som IT-högskolan erbjuder.Prospektera upp fler företag, kontakta, informera och långsiktigt bygga värdefulla relationer för IT-högskolan.

VI SÖKER DIG SOM:

Brinner för en nätverkande roll och besitter ett stort intresse för IT. Du kommer att skapa många kundrelationer och därmed bredda ditt kontaktnät inom IT. Rollen passar dessutom dig som uppskattar en social roll där din positiva inställning och glada ton smittar av sig genom telefonen.

För denna roll krävs det att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift.

OM ANSTÄLLNINGEN:

Detta är en projektanställning. Du kommer vara anställd hos Friday och arbeta som konsult hos IT-högskolan. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig från 1 april t.om. 16 juni. Du har därmed en stor möjlighet att samla erfarenhet och många kontakter i ett nätverkande projekt som ger dig en förmåga att kommunicera inom IT inför framtiden.

STARTDATUM:

1 april 2020

ÖVRIG INFO:

·        Omfattning: Heltid mellan 1 april -16 juni, 2020

·        Placering: Södra Centrum, Göteborg

·        Kontaktuppgifter: Gabriella Bergström

·        Lön: Fast månadslön

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. 

Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter Visa mindre

Erfaren teknikinformatör

Lockas du av utmaningen att beskriva komplexa tekniska produkter på ett enkelt och tydligt sätt? Har du känsla för användbarhet och informationsflöde? Kan du analysera och utveckla struktur och innehåll av teknisk information för bättre läsbarhet och förståelse? Vill du vara en del av ett framgångsrikt och globalt företag? Då kan du vara den vi söker! Just nu har vi ett stort behov av dig som läst någon utbildning och/eller jobbat inom mekanik, elektron... Visa mer
Lockas du av utmaningen att beskriva komplexa tekniska produkter på ett enkelt och tydligt sätt? Har du känsla för användbarhet och informationsflöde? Kan du analysera och utveckla struktur och innehåll av teknisk information för bättre läsbarhet och förståelse? Vill du vara en del av ett framgångsrikt och globalt företag?
Då kan du vara den vi söker!


Just nu har vi ett stort behov av dig som läst någon utbildning och/eller jobbat inom mekanik, elektronik, IT, mjukvara, automation eller liknande.


För att du ska trivas i rollen som informationskonsult, informationsingenjör, teknikinformatör, teknisk skribent - eller vad du nu vill kalla dig - är det viktigt att:
Du har ett genuint intresse av och stor förståelse för teknik och språk, ur ett användarperspektiv.
Du är mycket duktig på att kommunicera avancerad teknik på engelska. Goda kunskaper i svenska är meriterande.
Du har kunskap om och erfarenhet av att arbeta med verktyg, standarder och system för teknisk dokumentation.
Du har minst 2 års erfarenhet av arbeta med teknisk information.



Vi lägger stor vikt vid Dina personliga egenskaper, Ditt engagemang och Din vilja att utvecklas tillsammans med oss. Du är noggrann, problemlösande och resultatorienterad. Du är även initiativtagande, flexibel och kommunikativ. Eftersom Du kommer att arbeta som konsult trivs Du också med att samarbeta med olika människor, gärna i en internationell arbetsmiljö.


Sigma strävar efter innovation och utveckling, och vi har bara två prioriteringar: våra medarbetare och våra kunder.
På Sigma Technology sätter vi dig som konsult i fokus. Vi erbjuder dig goda möjligheter till utveckling och en variation av uppdrag. Vi tror på långsiktighet och vill att du ska trivas hos oss, länge! Som konsult på Sigma får du inte bara möjlighet till spännande uppdrag, utan du får även knyta många kontakter både internt och externt. Vi tycker att det är viktigt att du trivs på jobbet och att vi har roligt tillsammans!
Vi på Sigma Technology är otroligt stolta över att våra medarbetare har rankat oss till en andra plats som Sveriges bästa arbetsgivare 2019!
För mer information, se https://sigmatechnology.se/career/ Visa mindre

Teknikinformatör med erfarenhet av IT-infrastruktur och ITIL

Vi på Sigma söker just nu en informationsingenjör som kan svara ja på följande frågor:Är du en erfaren teknisk skribent som söker nya utmaningar?Har du erfarenhet från arbete med dokumentation av IT-infrastruktur och ramverket ITIL?Vill du arbeta med informationsstruktur, förbättring av mallar och teknisk information samt nyproduktion av teknisk dokumentation i samarbete med tekniska experter?Är du van vid att jobba självständigt men gillar också att samve... Visa mer
Vi på Sigma söker just nu en informationsingenjör som kan svara ja på följande frågor:Är du en erfaren teknisk skribent som söker nya utmaningar?Har du erfarenhet från arbete med dokumentation av IT-infrastruktur och ramverket ITIL?Vill du arbeta med informationsstruktur, förbättring av mallar och teknisk information samt nyproduktion av teknisk dokumentation i samarbete med tekniska experter?Är du van vid att jobba självständigt men gillar också att samverka med andra för att nå gemensamma mål?Söker du långsiktighet i ditt uppdrag?Vänligen observera att vi har kort svarsdatum på denna möjlighet och vill ha in din ansökan så fort som möjligt!Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och din vilja att utvecklas tillsammans med oss. Detta uppdraget kräver följande:Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta med dokumentation av IT-infrastruktur eller applikationsdrift. Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom ramverket ITIL samt inneha minst en certifiering inom detta.Sigma strävar efter innovation och utveckling, och vi har bara två prioriteringar: våra medarbetare och våra kunder. På Sigma sätter vi dig som konsult i fokus. Vi erbjuder dig goda möjligheter till utveckling. Vi tycker att det är viktigt att du trivs på jobbet och att vi får ha roligt tillsammans! Vi tror också på långsiktighet och vill därför att du ska trivas hos oss länge!Vi på Sigma Technology är otroligt stolta över att våra medarbetare har rankat oss som Sveriges femte bästa arbetsgivare 2018! För mer information, se https://sigmatechnology.se/career/ Visa mindre

Maskiningenjör som vill kommunicera avacerad teknik

Lockas du av utmaningen att beskriva komplexa tekniska produkter på ett enkelt och tydligt sätt? Har du känsla för användbarhet och informationsflöde? Kan du analysera och utveckla struktur och innehåll av teknisk information för bättre läsbarhet och förståelse?  Vill du vara en del av ett framgångsrikt och globalt företag?Då kan du vara den vi söker!Just nu har vi ett stort behov av dig som läst någon utbildning och/eller jobbat inom mekanik, mekatronik e... Visa mer
Lockas du av utmaningen att beskriva komplexa tekniska produkter på ett enkelt och tydligt sätt? Har du känsla för användbarhet och informationsflöde? Kan du analysera och utveckla struktur och innehåll av teknisk information för bättre läsbarhet och förståelse?  Vill du vara en del av ett framgångsrikt och globalt företag?Då kan du vara den vi söker!Just nu har vi ett stort behov av dig som läst någon utbildning och/eller jobbat inom mekanik, mekatronik eller liknande, gärna med kunskap om motorer.För att du ska trivas i rollen som informationskonsult, informationsingenjör, teknikinformatör, teknisk skribent - eller vad du nu vill kalla dig - är det viktigt att du:Har ett genuint intresse av och stor förståelse för teknik och språk, ur ett användarperspektiv.Är mycket bra på att kommunicera avancerad teknik på engelska och svenska.Har kunskap om vanliga verktyg, standarder och system inom teknisk dokumentation.Har en del arbetslivserfarenhet av teknik i kombination med teknisk information, även om vi också anställer nyutexaminerade.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och din vilja att utvecklas tillsammans med oss. Du är noggrann, problemlösande och resultatorienterad. Du är även initiativtagande, flexibel och kommunikativ. Eftersom du kommer att arbeta som konsult trivs du också med att samarbeta med olika människor i en internationell arbetsmiljö.Sigma strävar efter innovation och utveckling, och vi har bara två prioriteringar: våra medarbetare och våra kunder.På Sigma Technology sätter vi dig som konsult i fokus. Vi erbjuder dig goda möjligheter till utveckling och en variation av uppdrag. Vi tror på långsiktighet och vill att du ska trivas hos oss, länge! Som konsult på Sigma får du inte bara möjlighet till spännande uppdrag, utan du får även knyta många kontakter både internt och externt. Vi tycker att det är viktigt att du trivs på jobbet och att vi får ha roligt tillsammans! Vi på Sigma Technology är otroligt stolta över att våra medarbetare har rankat oss som Sveriges femte bästa arbetsgivare 2018!För mer information, se https://sigmatechnology.se/career/ Visa mindre

Maskiningenjör som vill kommunicera avancerad teknik

Lockas du av utmaningen att beskriva komplexa tekniska produkter på ett enkelt och tydligt sätt? Har du känsla för användbarhet och informationsflöde? Kan du analysera och utveckla struktur och innehåll av teknisk information för bättre läsbarhet och förståelse?  Vill du vara en del av ett framgångsrikt och globalt företag?Då kan du vara den vi söker!Just nu har vi ett stort behov av dig som läst någon utbildning och/eller jobbat i... Visa mer
Lockas du av utmaningen att beskriva komplexa tekniska produkter på ett enkelt och tydligt sätt? Har du känsla för användbarhet och informationsflöde? Kan du analysera och utveckla struktur och innehåll av teknisk information för bättre läsbarhet och förståelse?  Vill du vara en del av ett framgångsrikt och globalt företag?Då kan du vara den vi söker!Just nu har vi ett stort behov av dig som läst någon utbildning och/eller jobbat inom mekanik, mekatronik, elektronik eller liknande.För att du ska trivas i rollen som informationskonsult, informationsingenjör, teknikinformatör, teknisk skribent - eller vad du nu vill kalla dig - är det viktigt att du:Har ett genuint intresse av och stor förståelse för teknik och språk, ur ett användarperspektiv.Är mycket bra på att kommunicera avancerad teknik på engelska och svenska.Har kunskap om vanliga verktyg, standarder och system inom teknisk dokumentation.Har en del arbetslivserfarenhet av teknik i kombination med teknisk information, även om vi också anställer nyutexaminerade.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, ditt engagemang och din vilja att utvecklas tillsammans med oss. Du är noggrann, problemlösande och resultatorienterad. Du är även initiativtagande, flexibel och kommunikativ. Eftersom du kommer att arbeta som konsult trivs du också med att samarbeta med olika människor i en internationell arbetsmiljö.Sigma strävar efter innovation och utveckling, och vi har bara två prioriteringar: våra medarbetare och våra kunder.På Sigma Technology sätter vi dig som konsult i fokus. Vi erbjuder dig goda möjligheter till utveckling och en variation av uppdrag. Vi tror på långsiktighet och vill att du ska trivas hos oss, länge! Som konsult på Sigma får du inte bara möjlighet till spännande uppdrag, utan du får även knyta många kontakter både internt och externt. Vi tycker att det är viktigt att du trivs på jobbet och att vi får ha roligt tillsammans! Vi på Sigma Technology är otroligt stolta över att våra medarbetare har rankat oss som Sveriges femte bästa arbetsgivare 2018!För mer information, se https://sigmatechnology.se/career/ Visa mindre

Redaktör / journalist till Centrum för hav och samhälle

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 47 500 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid. Redaktör/journalist till Centrum för hav och samhälle Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar me... Visa mer
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 47 500 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.

Redaktör/journalist till Centrum för hav och samhälle
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 47 500 studenter och 6 400 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.


Vi söker en redaktör/journalist till Centrum för hav och samhälle, Göteborgs universitet

Göteborgs universitet har som uppgift att skapa och sprida ny kunskap. Genom att vara öppet mot omvärlden och ständigt delta i samhällsdebatten bidrar universitetet till samhällsutvecklingen. Centrum för hav och samhälle bildades under 2015 och är den nya ingången till all havsrelaterad verksamhet vid Göteborgs universitet. Vårt uppdrag är att initiera, stimulera och utveckla tvärvetenskaplig forskning och utbildning inom det marina och maritima området. Vi arbetar nära samtliga fakulteter inom Göteborgs universitet och har ett särskilt uppdrag kring samverkan med externa aktörer med fokus på hav och samhälle. Centrum för hav och samhälle är värd för Göteborgs universitet inom Havsmiljöinstitutet som genom analys- och syntesarbete bistår den svenska regeringen och myndigheter med kunskap om miljösituationen i havet.

Vi behöver nu förstärka vårt team med en duktig skribent som vill vara med och sprida ny kunskap om havet och dess resurser. Arbetet kommer innebära att tillsammans med kommunikationsteamet och forskare planera och genomföra kommunikationsinsatser, såsom reportage, webbfilm, webbnyheter och fotografering. Du kommer även tillsammans med övriga kommunikatörer arbeta med webbutvecklingsprojekt, kommunikationsplanering, trycksaksproduktion och hantering av våra i sociala media-kanaler.

Vi söker dig som har högskoleexamen eller motsvarande inom journalistik, alternativt medie- och kommunikationsvetenskap. Vi ser gärna att du har några års arbetslivserfarenhet som journalist/kommunikatör inom digitala, rörliga och tryckta media. Din språkkänsla är mycket god och du har förmågan att anpassa innehåll för olika målgrupper. Du hanterar de vanligast publiceringsverktygen och är kunnig i digital bildhantering och videoredigering.

Vill vara med att tillsammans med oss utveckla och driva digital och rörlig kommunikation om kunskapen kring havet och människans förhållande till det? Välkommen med din ansökan.

 

För fullständig annons besök www.gu.se



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Visa mindre

Erfaren informationsarkitekt inom Enterprise search

Ansök    Apr 1    Findwise AB    Informationskonsult
Arbetsuppgifter: Som informationsarkitekt på Findwise ansvarar du för att driva informationsperspektivet i våra kundprojekt där vi designar och implementerar olika typer av söklösningar. Vi söker nu en informationsarkitekt med några års erfarenhet inom området. Arbetsuppgifter kan t.ex. innefatta att analysera innehållsstrukturer och definiera metadata- och klassificeringsscheman för söklösningar och andra informationssystem. Uppgifterna kan även innebär... Visa mer
Arbetsuppgifter:

Som informationsarkitekt på Findwise ansvarar du för att driva informationsperspektivet i våra kundprojekt där vi designar och implementerar olika typer av söklösningar. Vi söker nu en informationsarkitekt med några års erfarenhet inom området.

Arbetsuppgifter kan t.ex. innefatta att analysera innehållsstrukturer och definiera metadata- och klassificeringsscheman för söklösningar och andra informationssystem. Uppgifterna kan även innebära att skapa informationsarkitekturer för webbplatser och intranät eller att skapa strategier, riktlinjer och processer för hur information i olika system ska hanteras.

Du jobbar självständigt och tillsammans med våra kunder, slutanvändare och utvecklare i kravställning och implementation.

Utbildning/Erfarenhet:
Arbetslivserfarenhet inom Data management, business intelligence, projektledning

Dokumenterade erfarenheter av följande system: SAP, IBM, Siebel, Oracle

Dokumenterade erfaranheter av ALE, TP, iDOCs, , Middlewares Visa mindre